pseudokroep

Discussion in 'Baby en dreumes' started by cocko, Feb 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hallo mama's,

Weet iemand het volgende? Gisteravond bij hap geweest met ons kind van 11 mnd. Er is pseudokroep geconstateerd. Daar hebben ze voornamelijk s avonds en s nachts last van. Nu loopt hij hier rond, al krakend en gierend met huilbuien erbij. Kan het zijn dat het overdag gewoon doorgaat? Ook op internet lees ik nl over de avonden en nachten...

Het is echt zielig voor zo'n kleintje. Sowieso bellen we de hap als hij het benauwder krijgt..

Bedankt voor het meedenken!

2. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik heb dit laatst ook meegemaakt.. ook bij de hap geweest en ook kroep. Alleen de volgende dag bleef ze er maar in hangen. Toen weer naar de hap geweest ( bij andere dokter ) en die zei peuterastma dus we hebben een pufje gekregen, die hielp enorm!

Ik zou direct weer bellen!

3. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    We hebben ventolin gegeven idd. Maar het werkt niet. Ik zie geen intrekkingen of neusvleugelen dus m'n vraag is dan: Is dit benauwd zijn of komen al die geluiden door verdikte keel/stembanden. Snap niet helemaal of pseudokroep nou alleen avond en nacht is of dat het toch ook overdag kan. Ga zeker bellen als t niet verbetert, heeft net zetpil gehad

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Ze hoeven niet per se in te trekken of te neusvleugelen. Gewoon bij HAP saturatie laten meten. Was hier toen te laag dus kreeg Puffers en werd verneveld

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Inderdaad gewoon even laten checken. Joude buitenlucht helpt ook goed (maar dan eerst even laten checken of het wel in orde is.
    Pseudokroep kan je zeker overdag nog beroerd van zijn! Ik heb het helaas zelf ook nog steeds, overgehouden aan een flinke ontsteking. Je voelt je er echt beroerd van, bij veel stemgekuid of inspanninblg wordt het erger. Stomen is fijn en naar buiten helpt ook maar ik moet wel echt puffs innemen.

Als je het niet vertrouwd gewoon de hap bellen.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hmm ik vind t een lastig iets.. Dank voor jullie antwoorden. Zn longen waren gister schoon. Maar hij voelt zich absoluut niet lekker.

Share This Page