Tanden poetsen wat een gedoe ...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xprincessx, Feb 13, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

Aug 17, 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje heeft al een langere tijd zijn onderste 2 tandjes en zijn bovenste 2 komen nu ook al door. Ik poets dus al sinds hij die onderste 2 heeft al zijn tandjes. Maar wat een gedoe ! Ik heb het geprobeerd met een liedje, Zeggen wat ik weg poets ook wel. Maar het blijft een gedoe. Hij eet eerst direct de pasta er al af en daarna als ik bij zijn onderste 2 wil gaat ie steeds zijn tong er voor drukken. Of meneer schud heel hard nee en kom ik er niet bij. Hij krijgt ook forlax junior en weet dat dit bekend staat als een aanslag op je tanden dus wil heel graag goed zijn tanden kunnen poetsen maar het is nu meer een gevecht ... Iemand nog tips ? Ik hoor ook wel eens voorbij komen dat sommige mensen het met een washandje doen ?

2. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het sinds kort met kleine tussenpozen en ik maak er een spelletje van dan. Dus de tandenborstel met een gek geluid richting zijn mondje en dan even snel een paar keer poetsen en dan weer uit zijn mondje. Als hij heel erg met zijn hoofd gaat schudden dan ook weer uit zijn mondje. zo lukt het hier nu wel. hiervoor ging het met ontzettend veel huilen en gillen en nu gaat het met giechelen. We zijn er wel een stuk langer mee bezig alleen.

3. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was de elektrische tandenborstel de oplossing sindsdien mag ik zijn tandjes poetsen. Eerst ik en erna mag hij even napoetsen.

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,382
    10,328
    113
    Uk had sinds 2.5 maand al zijn eerste tandje. Wanneer hij schudde even stoppen,net als bijten op de tanden borstel. Hier blijven liedjes de enige manier om goed te poetsen, we zingen veel verschillende liedjes zo blijft het leuk.

Ook klanken hielp toen hij jonger was, voelen aan mijn tandjes tijdens het poetsen.

Hij is nu 21 maanden en poetst met plezier.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Herken het. Hier al sinds 4 maanden aan het poetsen en nu gaat het eindelijk een beetje beter. Wij doen nu aan omkoping :p. Ze vind haar armbandje geweldig maar die krijgt ze pas om wanneer ze de tanden goed laat poetsen. Verder liedjes zingen. Op schoot en soms deed ik toch echt een vinger aan de zijkant om erbij te kunnen.

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier is het nog steeds feest... :) maar het lukt inmiddels, met wat gedoe, wel. Ik ben toen van tandenborstel verwisseld omdat hij met de vorige echt absoluut niet wilde. Hield z'n mond stijf dicht. Ik heb toen een kleinere (van Difrax geloof ik, de achterkant kun je ook gebruiken als bijtring) gekocht en sindsdien staat hij het oogluikend toe dat ik z'n tanden poets ;)

7. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Geen tips, ik weet niet beter dan dat het vechten is in het begin ;). Bij al mijn kinderen.
    Verschillende soorten tandenborstels, verschillende soorten tandpasta's, liedjes, eerst zelf proberen, samen poetsen, het maakte geen fluit uit. Elektrisch poetsen werden ze panisch van ;).
    Heb er een tijd geen issue van gemaakt, maar hoe meer tanden er kwamen, hoe belangrijker het poetsen natuurlijk werd. En was ik klaar met tutten.

Dus tja, dan goed vastpakken in de houdgreep en vechten :). Hoe harder ze huilen, hoe makkelijker ik kon poetsen...

Na 2e verjaardag verdween het gevecht en was houdgreep niet meer nodig. Echt leuk vinden ze het nog steeds niet ;), maar ze werken netjes mee.

Ik hoop dat je de gouden tip vindt, maar wilde je laten weten dat als het niet zo is, dat de aanhouder wint en er echt een moment gaat komen dat het goed gaat. Succes!

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier

9. Uiltjes

Uiltjes Niet meer actief

Was ook altijd drama. Vasthouden en poetsen met dwang. Mijn man hield haar handen vast ik poets dan..
    Tandarts adviseerde sonic care philips kids en sindsdien is stuk beter.

10. Verox

Verox Niet meer actief

Wij laten haar in de kinderstoel zitten (of toen ze daar nog te klein voor was de maxicosi)
    Vervolgens ga ik achter haar staan, houd met een hand haar kinnetje een beetje tegen terwijl ik met de andere hand haar tandjes poets.
    Wij zingen altijd hetzelfde liedje zodat ze weet wanneer het tandenpoetsen afgelopen is.

11. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij maken er een heel theaterstuk van... Man zingt het liedje en poetst tegelijkertijd. Ik zing mee en doe dat soms helemaal of alleen de laatste woordjes van een zin in combinatie met gekke bekken/dansjes/handgebaren op ritme van poetsen. Je moet ons een bezig zien. Maar zoon moet er keihard om lachen en dan kunnen we een stuk beter bij zijn tanden hahaha. Werkt als een tierelier en iedereen is blij :D

12. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Ik las ooit een tip om ze een spiegel voor te houden zodat ze zien wat er gebeurt. Misschien dat ze het dan minder eng of vervelend vinden.

Share This Page