Was zo verschillend. Denk dat hij een milde vorm had. Denk totaal al die 6 jaar 20 keer. Heb veel voorkomen door dampo pleisters te plakken bij vermoeden verkoudheid.
Denk dat die artsen dan uitgaan of alleen ervaring hebben met milde vorm. Ik vind dat bij elk kind uitgezocht moet worden welke vorm het is. Gewoon geen risico nemen. En als ouder je gevoel volgen. Het kan gewoon levensbedreigend zijn. En dat zal dan maar net jou kroelen zijn. Vooral als je het voor het eerst mee maakt gewoon naar een arts. Behalve natuurlijk als dat voor je gevoel niet hoeft
Hier allebei pseusokroep gehad. Eerste keer ook flink schrikken. Big even bij de huisarts geweest omdat dit een fikse aanval was. Stomen is volger mij achterhaald. Het allerbelangrijkste is dat ze rechtop zitten en zo rustig mogelijk blijven. Oftewel op schoot. Hij benadrukte dat bij twijfel we gewoon de hap moesten bellen. Ze had toen nog een flizotide puffer. Dat mochten ze ook geven zonder voorzetkamer . Een paar oudjes achter elkaar zodat de steroïden in vooral in de keel terecht kwamen. Een keer gedaan.
De eerste keer schrokken we ook. We hebben lang gezeten in de stoom. De volgende dag ging het slechter en zat hij aan het einde van de dag met zijn armpjes omhoog omdat hij geen adem kreeg. We moesten toen naar de huisartsenspost. Ze vergaten tegen ons knulletje te zeggen dat hij een masker op kreeg en toen raakte hij in paniek. Dat was vreselijk maar omdat hij medicatie kreeg mocht hij het niet af doen. Daarna nog een keer gehad maar ging sneller over.
O wat fijn! Ik heb zelf juist nooit Dampo of Luuf durven gebruiken bij hem. Er zijn inderdaad verschillende vormen en oorzaken van deze aanvallen. Zelf het geluid kan totaal anders zijn, dacht voorheen dat het alleen maar de zeehond geluiden waren maar heb ook een andere variant mee gemaakt, hoge piepen alleen deze aanvallen worden hier echt veroorzaakt door infecties en deze stoppen ook niet eerder voordat het over is.
Nou mijn zoontje is nu 4 eerste keer dat die het kreeg was die net 2 jaar geweest dit duurde 2 dagen. Toen voor zekerheid voor op vakantie dexa mee gehad niet nodig gehad gelukkig Nu bij elke griep ziekte verkoudheid begint het met zo aanval. Inmiddels is hij nu 4 jaar en 2 weken geleden de laatste gehad en ja hoor middag zat neus dicht en nacht werd die wakker normaal heel rustig nu helemaal overstuur en leek er niet uit te komen ik naar de HAP eenmaal daar niks aan hand meer Terwijl hij als sinds december een oranje puffer heeft 2x per dag ivm longontsteking en astma aanval Ik blijf het eng vinden. En nu we binnenkort weer op vakantie gaan zou ik het fijn vinden om de déxa toch te krijgen weer. Alhoewel we van dokter veranderd zijn en zei zo moeilijk is met alles Iemand tips hoe ik dat kan aanpakken ? Wij gaan naar Marokko maar daar is de zorg heel anders als hier. Overigens kan ik het al zien aankomen , hij begint dagje met beetje kuchje alsof je iets in keel hebt en neus dicht en dan kan ik klok op gelijk zetten die nacht begint het In december werd dat een astma aanval waarbij ze me niet serieus namen waarop ik nr de spoed gereden ben (3x op 1 dag bij de HAP) en ik eiste naar de kinderarts saturatie van 92procent Meteen verneveld en puf schema mee gehad
Je krijgt geen koorts van pseudokroep, maar je kan wel pseudokroep krijgen bij bijvoorbeeld een forse verkoudheid of luchtweginfectie. En daarvan kan je wel weer koorts krijgen. De koorts komt dus niet van de pseudokroep, maar van de onderliggende oorzaak. 2 van mijn 3 zoons hebben het ook gehad, maar zijn er gelukkig rond hun 5e overheen gegroeid. Even naar buiten werkt echt heel goed, en dan hopen dat het buiten goed koud en een beetje vochtig is. Stomen in de badkamer werkt juist averechts, ze knappen even op, maar daarna komt de benauwdheid dubbel zo hard terug. Wij hebben na een paar aanvallen een puffer met pulmicort (een corticosteroïd) gekregen. Hiermee waren de aanvallen veel sneller over.