mijn zoontje is nu 21 maanden over 2 maandjes krijgt hij er een broertje bij. nu hebben we een nieuwe kamer voor hem gemaakt met een groot bed. gisteren vol trots in bed maar toen papa en mama weg gingen was het brullen gillen geen gebrek. het was zo zielig hij heeft echt 10 min lang zitten schreeuwen was echt over zijn toeren ben naar boven gegaan en hij zat nog steeds op het bed(wat me mee viel) maar wilde niet gaan liggen ook niet met mij erbij de gedachte alleen ging ie weer helemaal over de rooie. heb hem uiteindelijk maar weer in zijn oude kamertje en bedje gelegt en hij is hier gelijk gaan slapen. wie heeft de goude tip. hij is trouwens wel betrokken geweest toen zijn nieuwe kamer gemaakt werdt is er al verschillende keren wezen kijken en rond gewandeld.
Misschien eerst alleen zijn middagdutje? Dan is het nog licht en dutje is veel korter dan de hele nacht. En blijven doen wat je al doet: met hem naar zn kamertje en praten. Je zou ook samen op zn nieuwe kamer kunnen spelen zodat hij de ruimte echt goed leert kennen. Veel succes!
Wat is er met zijn speelgoed e.d. gebeurd? Het is lastig voor zon kleine om uit een vertrouwde omgeving gehaalt te worden. Ik denk dat als je veel vertrouwde spulletjes van hem in zijn nieuwe kamer legt en er vervolgens een aantal keer samen met hem ermee speelt hij niet zo het idee heeft dat alles ineens anders is en zich dan meer op zijn gemak zal voelen.
ik heb zijn spulletjes ook in die kamer staan al zijn knuffeltjes uit zijn bedje lagen op het bed zijn speentjes. de ballen tent die altijd in de weg stond staat ook op zijn nieuwe kamer. heb hem nu maar weer voor een tukkie in het oude bedje gelegt want het grote bed was ie zo vanaf. we kijken vanavond wel hoe het gaat en anders zet ik zijn ledikantje op de nieuwe kamer neer. misschien is ie nog niet aan een groot bed toe.
Wij hadden het probleem dat mijn zoontje steeds zijn peuterbed uitkwam. Hebben toen het ledikantje gewoon in zijn kamer erbij gezet en hem daarin laten slapen. Na een poosje vonden we hem 's morgens in zijn peuterbed, was tie vrolijk overgestapt ! Sindsdien gaat het goed. Misschien een idee voor jou, voorlopig zijn oude bedje in zijn nieuwe kamer zetten zodat hij in een vertrouwde omgeving kan wennen aan de nieuwe! Succes met je zoontje en straks met de kleine erbij ! Groetjes Monique
Oh, niet goed gelezen, je had het zelf ook al geschreven..... Nou ja dan weet je in ieder geval dat het hier gewerkt heeft !
Hier precies hetzelfde meegemaakt, andere kamer en een ander bedje. We hebben het oude bedje nog gewoon laten staan, in de nieuwe kamer dat wel en steeds haar in haar nieuwe bedje gelegd, als ze steeds niet wilde, na een uurtje proberen, ging ze weer in haar oude bedje, volgende dag weer proberen en ook de middagdutjes proberen en de derde keer ging het heel goed. Wel blijven praten en uitleggen waarom enzo.. Nu slaapt ze er heel goed in haar nieuwe bedje (behalve het inslapen s'avonds, maar dat is een ander verhaal )en ze komt er ook niet uit. Dus gewoon blijven proberen..
nou we hebben het ledikantje op de nieuwe kamer gezet meneertje kwam nu gelijk het nieuwe bed uit en ging voor de deur aan het brullen en gillen. we hebben eerst nog samen op de kamer gespeeld en dit ging allemaal goed hij ging zelfs op het bed liggen maar toen ik weg ging was het fout. voorlopig slaapt ie nog niet in zijn ledikantje hij ligt nog te huilen pff moeilijk is dat zeg.
Wij hebben, voordat we ons zoontje in zijn nieuwe kamer lieten slapen, eerst regelmatig in zijn niuewe kamer gespeeld. Alles bekeken en benoemd, maar ook gewoon lekker stoeien en samen met zijn speelgoed spelen. Iedere keer weer opnoemen wat een mooie en leuke kamer het toch is. De visjes op zijn behang aanwijzen en samen tellen, etc. Op deze manier is hij zijn kamer aan iets positiefs en leuks gaan linken. Na een poosje hebben we hem er voor het eerst te slapen gelegd en hij heeft geen kik gegeven. En geloof me...ons zoontje is niet de makkelijkste en we hadden ons dan ook eigenlijk op het ergste voorbereid. Misschien dat dit bij jullie ook helpt.
Ik heb mijn zoontje eerts een poosje in zijn nieuwe kamer laten spelen. Daarna zijn middagdutjes daar laten doen.....en daarna helemaal over.... Maar ik moet er wel bij zeggen dat zijn nieuwe kamer al klaar was toen ik een maand of 4 zwanger was van mijn tweede dus ik had iets meer tijd.... Maar 2 maanden moet toch ook wel voldoende zijn denk ik? Succes!
Ik heb mijn zoontje eerts een poosje in zijn nieuwe kamer laten spelen. Daarna zijn middagdutjes daar laten doen.....en daarna helemaal over.... Maar ik moet er wel bij zeggen dat zijn nieuwe kamer al klaar was toen ik een maand of 4 zwanger was van mijn tweede dus ik had iets meer tijd.... Maar 2 maanden moet toch ook wel voldoende zijn denk ik? Succes!