Hallo, wij zijn bezig om zwanger te raken voor ons 3e kindje. Om dit te bespoedigen maak ik gebruik van ovulatie testen. Deze heb ik de afgelopen maand ook gebruikt. Nu ben ik afgelopen nacht 'opeens' ongesteld geworden terwijl ik dit niet verwacht had. Ik ben deze maand op dag 10 van mijn cyclus begonnen met ovu testen, die dag was er een heeeel licht streepje te zien. De dagen daarop blijven testen steeds hele lichte streepjes en 22 maart (dag 17 van mijn cyclus) werd de streep al stuk donkerder maar nog (net) niet positief. Ik ben toen gestopt met testen omdat wij die dag besloten hebben het zwanger worden even 2 a 3 mnd uit te stellen ivm een aankomende verhuizing/verbouwing. Dus toen even geen noodzaak meer om door te testen maar waarschijnlijk zou de test 23 of 24 maart positief zijn geweest (vermoed ik). Dus ik begrijp nu even niet waarom ik nu ongesteld ben? (6 a 7 dagen later). Normaliter kondigt een ongesteldheid zich bij mij van te voren ook aan dmv ongeveer 5 dagen van te voren kleine beetjes bloedverlies, dat heb ik nu ook niet gehad. Vorige maand had ik mijn ovulatie op dag 14 bij een cyclus van 27 dagen (geen ovutesten gebruikt). In Januari ook op dag 14 en 15 positieve ovulatietest bij cyclus van 29 dagen (wel ovu test gebruikt). In December dag 14 positieve ovu test bij cyclus van 26 dagen (ovu test gebruikt). Dus naar mijn idee afgelopen maanden redelijk normaal/stabiel. Iemand enig idee hoe het nu kan dat ik zo snel na mijn ovulatie ongesteld ben geworden? Heb voor de zekerheid even een foto van mijn ovulatie testen toegevoegd. De ovu stick waar geen datum bijgeschreven staat was van 22 maart.
Het kan altijd dat er een ronde tussen zit die afwijkend is. Een echte duidelijke oorzaak daarvoor kan ik niet noemen.
Denk niet dat hier echt een antwoord op is. Het vrouwen lichaam zit ingewikkeld in elkaar en een cyclus kan altijd een maand anders zijn.
Hoe is het nu? Nog steeds aan het bloeden of is het al gestopt? Als de ovulatietest idd de 23e of 24e positief zou zijn geweest, is je eisprong de 25e of 26e geweest. Dan zat je ten tijde van het begin van de bloeding op 6 of 7 dpo. Dan zou het een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn. En zou je morgen al positief kunnen testen. Maar goed, voor hetzelfde geld was het toch 'gewoon ' je menstruatie of misschien is je eisprong toch later geweest en is het een ovulatiebloeding (schijnt ook nog te bestaan). Hopelijk heb je gauw duidelijkheid.