psoc en 2e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca88, 25 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Halloo mama's of bijna mama's,

Ik heb pcos en willen graag voor een 2e kindje gaan.
    de eerste zwangerschap werd ik pas naar 1 jaar proberen doorgestuurd naar de gynaecoloog, waar dus pco vast gesteld werd. Clomid 50 en 100 sloeg niet aan, de 150 gelukkig toen wel. Ik was zwanger! Maar voor dit zover was, waren wij wel 2 jaar verder. Nu is mijn vraag, bij een 2e zwangerschap wordt je dan sneller nssr de gynaecoloog gestuurd om te starten met clomid? Of moet je dan weer 1 jaar wachten op een natuurlijk proces?

Liefs bianca88

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (bij de pogingen voor een tweede nu pas pcos en gyn). Maar volgens mij mag je weer meteen naar de gyn als je dat bij de eerste ook had.

3. Brunette1989

26 mei 2014
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zit precies in dezelfde situatie als jij!
    Ik heb de huisarts gebeld, en hij heeft diezelfde dag nog een doorverwijzing gestuurd naar de gynaecoloog. Dit moet omdat anders de behandelingen niet vergoed worden. De huisarts kan zien dat ik dmv clomid (met pcos) zwanger ben geworden in 2014. Ik heb nu een vragenlijst thuis en zodra ik deze weer opstuur plannen zij een afspraak in. Zo makkelijk was het dus. Maandag ga ik eerst bellen, want vind het beetje raar om zo'n vragenlijst opnieuw in te vullen. Hebben we de eerste keer ook al gedaan en na onderzoek is uitgekomen dat ik pcos heb. Gelijk eerste rond clomid 50 was het toen raak.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kan je gewoon weer laten doorverwijzen. Je hebt een vastgesteld aandoening, dus hoef je niet een jaar zelf te proberen. je kunt gelijk een plan van aanpak maken met de gyn.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Wij konden gelijk door, ik zei bij de huisarts: ik heb een verwijsbrief nodig ivm de verzekering want we willen een tweede kindje en de eerste is dmv hormonen gekomen en de gyn. zei dat we gelijk aan de bel moesten trekken als we een tweede willen.

Nou, de verwijsbrief was er meteen! Gelukkig maar want we zijn al weer langer bezig dan we hoopten.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Jullie hebben net niet eerst op een natuurlijk verloop geprobeerd? Ik wil in sept stoppen met de pil. Ze zeggen dst na een 1e zwangerschap met pco, ook opens spontaam zwanger kunt worden. Heb het liever zo natuurlijk dan weer clomid en echo's vond dit toen erg stressvol. Maar heb het er natuurlijk voor over!

Moet je dan ook weer 3x p.w maar de gynaecoloog?

7. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben van de eerste net voor ik Clomid zou slikken zwanger geworden. Ben bij de tweede al snel weer begonnen met proberen en heb het een half jaar gegeven voor mezelf, toen dat om was, kreeg ik van HA direct een verwijzing toen ik erom vroeg. Nu dus Clomid (50), voor mij de eerste cyclus dus die volgen ze wel helemaal.

Succes; zou als dat goed voelt jezelf anders eerst paar maanden met ovu testen geven, als je wel af en toe een eisprong hebt

8. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Daar wil ik bewust niet aan beginnen, vorige zwangerschap ook niet gedaan. Ik wil er niet weer zoveel mee bezig zijn als toen. Tevens ovu en pco kunnen ook ave rechts werken. Zei de gyn toen.

Deel Deze Pagina