Omdat ik vast de enige niet ben met psoriasis hier... Sinds een week weet ik dat ik in blijde verwachting ben en één van de eerste dingen waaraan ik merkte dat er iets gaande was, was mijn psoriasis. De grootste vlek op mijn scheenbeen verdwijnt als sneeuw voor de zon, terwijl mijn hoofdhuid daarentegen compleet opvlamt. Hoe heeft de psoriasis zich bij jullie gehouden tijdens de zwangerschap? Heeft jullie kindje het geërfd?
Ik heb het normaal nooit en in mijn laatste zwangerschap alleen op mijn ellebogen gehad. Is daarna ook weer weggegaan gelukkig!
Bij mijn beide Kids was het dat tijdens de zwangerschap de psoriasis weg trok! Helaas kwam het daarna wel weer terug! heb van een collega gehoord dat zij juist last kreeg van psoriasis tijdens de zwangerschap en daarbuiten niet.. Dus waarschijnlijk onder invloed van hormonen doet het toch iets met je lichaam! sterkte! De Kids hebben (nog) nergens last van! Merk wel dat de jongste (bijna 4) wat meer last heeft van "puistjes" op de achterkant van z'n boven armen...en wat vaker schimmel op z'n billen gehad.. Dus een gevoeligere huidje, maar dat is (afkloppen) tot nu toe 't ergste geweest!
Bij mij tijdens alle zwangerschappen veel minder last! Onze meiden hebben het niet, onze zoon is er wel wat gevoeliger voor maar dat gaat nu ook al een hele periode weer heel goed...
De laatste jaren eigenlijk niet zoveel last van gehad.. *afkloppen. Tijdens de zwangerschappen ging het goed, maar deze zwangerschap wel veel eczeem en plekjes psoriasis, maar voornamelijk eczeem. Probeer je haar vaak te wassen met head & shoulders, dat werkt bij mij echt super! Mijn oudste heeft soms wat beginnende plekjes in de rand van haar haar, maar dit is erg minimaal. Ik weet dus niet of het dat is..
Thanks voor jullie reacties! Zo te lezen is er dus eigenlijk geen touw aan vast te knopen hoe zich het zal gaan ontwikkelen tijdens de zwangerschap Ik hoop dat het flink zal gaan minderen, maar dat zal de tijd gaan uitwijzen