Al sinds 3 jaar heb ik opvliegers. Omdat ik de hele dag en nacht foor opvliegers heb ben ik ondertussen zo moe: fysiek en mentaal. Ik slaap zo slecht door de opvliegers, ook als het helemaal niet warm is. Ik ben net een zombie, heb moeite met concentratie en fysiek zo moe. Ik mag (en wil) geen hormonen gebruiken ivm familiair voorkomen van o.a. mammacarcinoom. Maar...misschien heeft iemand van jullie een goede tip tegen de opvliegers supplementen oid. Ik heb donderdag een afspraak met de huisarts.
Een paar collega's van me slikken "overgang balans" van lucovitaal. Is vak bij het kruidvat en trekpleister 1 + 1 gratis.
Oh en magnesium is goed. Is voor een betere gemoedstoestand en helpt bij slaapproblemen. En in overgang hebben mensen al snel last van magnesium tekort. Dus sowieso goed om bij te slikken. Vit b6 en zink houdt de hormoonhuishouding in balans.
Mijn moeder slikte indertijd Famosan van Dr Vogel. Haar hielp dat wel om de opvliegers in ieder geval minder heftig te maken.
Ik lees mee, heb er ook enorme last van. Zweet me zowat de hele dag een ongeluk. Zo moe word ik ervan.
een collega zweert bij Ymea, dus misschien is het iets voor je. Bij holland and barret zullen ze misschien wat verschillende varianten hebben, die hebben soms ook wel goede tips, qua welke vitamines of kruiden waartegen goed werken.
Ik slik menoelle. Deze werken bij mij vooral voor alle andere overgangsklachten. Voor de opvliegers gebruik ik al 2 jaar clonidine. Dit is op recept via de huisarts en bevat geen hormonen. Hierdoor zijn mijn opvliegers met 90 procent afgenomen. Af en toe voel ik het nog opkomen, maar het zet niet meer door.
Helaas hielp bij mij niks en ben ik wel via de huisarts aan de hormonen. Sinds ik magnesium slik slaap ik wel beter