De nesteldrang begint aardig toe te slaan en toen ik net de badkamer kastjes aan het uitmesten was kwam ik op het idee dat iets meer EHBO spulletjes wel handig zouden zijn! Ik heb nu pleisters en betadine zalf in huis en dat is het wel zo'n beetje. Als er nu wat gebeurt ren ik meestal naar de buurvrouw die doktersassistente is Maar met een 2e kindje op komst moet ik het toch een keer zelf gaan doen! Dus wat moet ik nog aanschaffen om een goede EHBO basis uitrusting in huis te hebben??
is het niet handiger om een een complete doos aan te schaffen?! wil je nog wel een tip geven! zorg dat je ook andere pleisters ipv die bruine in huis hebt, veel mensen zijn allergisch voor de bruine pleister lijm
Als de kleine wat actiever wordt is zo'n gelkussen dat je kunt koelen altijd handig ( als je kindje zich weer eens ergens aan stoot). Ik heb ook jodiumpleisters en jodiumzalf in huis. Wat OOK een tip is, is de gifwijzer. Een aangezien ik dit vaker tegenkwam op die lijst: een pot ouderwetse norrit. En ORS voor als je kleintje fikse diarree krijgt. Paracetamolzetpilletjes (in de apotheek kunnen ze de goede dosering adviseren voor een heel klein kindje)
Haal bij een apotheek een goede ehbo doos. daar zit alles in, van pleister tot verband. eventueel zorgen voor compressen die in de vriezer kunnen. En als je iets gebruikt hebt het weer aanvullen. Zelf heb ik altijd bethadine zalf, sterilon, pleisters en verband in huis. Voor de vakantie koop ik altijd een ries ehbo doosje, wat er over blijft doe ik in de grote doos als we terug zijn. Zetpilletjes van 60 mg is idd wel handig voor een baby. Verder heb ik ook zetpillen van 240 mg en sinasspril 120 mg in huis.
Ik zou een kant en klare kopen en die zelf aanvullen met de dingetjes die jullie zelf veel gebruiken zoals: tekentang/ wespen-uitzuig-dingetje pijnstillers kinderpleister (die helpen zo goed net als een kus, dus je kunt ook een voorraadje kusjes in de doos mikken) builenzalf betadine (let goed op de datum) zwaluwstaartjes (om een wond goed naar elkaar toe te trekken als het gaapt) en eventueel de telefoonnummers van de dokterspost/huisarts erop. Heb je die ook altijd bij de hand
ik heb altijd van die groene gaasjes voor brandwonden in huis (biogaza of zoiets) verder idd een tekenschroef (tangen zijn niet zo handig en breken de teken vaak vanaf, die kan je bij de dierenarts kopen hihi) ik heb ook sterilon erin want manlief is allergisch voor betadine dus gebruik ik ook niet bij de kinderen eigenlijk, medicijnen zie ik even los maar goed PCM, maagzuurtabletjes, ORS, bocasan e.d. heb ik altijd wel in huis)
Nog een aanvulling Cremepjes: - Calendulan en Arniflor (een is voor vallen en stoten, de ander voor brand en schaafwonden). Calendulan helpt trouwens ook bij rode schrale plekjes en eczeemplekjes. - Nestosyl verlicht de jeuk bij insectenbeten. - Azaron kan ook voor insectenbeten. - Viks(schrijf ik dat goed?) gel voor baby's en kinderen(is speciale, die voor volwassenen is nog te sterk voor die kleintjes). Helpt bij verkoudheid! Al helpt stomen ook erg goed. - Zoutoplossing en gewone neusdruppels. Verder is alles wel genoemd volgens mij!
Dit is wel heel erg, wij hebben alleen pleisters in huis en sterilon. Gelukkig hebben we verder nog niks nodig gehad maar is idd wel een idee om even over te denken wel een ehbo doos aan te schaffen.