Psychiatrisch verpleegkundige, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik weet hier wat van, reageer vanavond langer!

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik werk al sinds 2006 als psychiatrisch verpleegkundige. Pb maar over alles wat je wilt weten.

3. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Even via m'n telefoon..

Als verpleegkundige in de psychiatrie is het denk ik belangrijk dat je geïnteresseerd bent in mensen, goed kunt luisteren en bereid bent om zelf na te denken. Ieder mens en ieder probleem is namelijk verschillend. Elk gebroken been wordt op een zelfde manier en volgens protocol behandelt in een ziekenhuis, dat kan niet bij iedereen die in de war is. In de psychiatrie ben jij zelf het belangrijkste middel waarmee je werkt. Je geeft wel injecties, deelt medicijnen en verzorgd wel eens een wond.. Maar het allerbelangrijkste is communicatie. Contact wat je met je patiënten hebt. Als jij namelijk geen contact hebt, kun je behandeling wel vergeten. Zou jij immers aan iemand vertellen hoe je je voelt (en hoe bang je bijvoorbeeld bent) als jij niet het idee hebt dat iemand dit interesseert? Alles valt en staat met contact en echtheid.
    De psychiatrie is echt boeiend en zeker de moeite waard om je eens in te verdiepen. Ik vind het zo zonde dat er zulke vooroordelen en onwetendheid zijn over de psychiatrie.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust of stuur me een PB! :)

Deel Deze Pagina