psychische en lichamelijke klachten

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door marjolein1986, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolein1986

marjolein1986 Actief lid

8 mrt 2011
    127
    0
    0
    Bij Mc Donalds voorheen met reptielen en andere di
    Sprang Capelle
    Hallo,

Ik heb even een vraag weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden maar ik vraag me eigen af;
    ik ben nu bijna 20 weken zwanger en heb last van lichamelijke klachten maar ook psychische klachten.
    Lichamelijk heb ik heel veel last van buikpijn harde buiken en rugklachten, hoofdpijn , kan niet lang staan en zitten etc.
    In het kort : afgelopen februari is ons zoontje van 7 maanden overleden waardoor het niet echt goed met mij gaat, ik loop nu ook via een pop poli in het ziekenhuis bij gynaecologen en psychiaters en maatschappelijk werkers.
    Ik wil eigenlijk wat minder gaan werken (24u)maar niet helemaal de ziektewet ingaan.
    Kunt u mij vertellen hoe dit dan word geregeld met mijn salaris, of heb ik pech en krijg ik maar 24 u betaald dan.

Alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Marjolein1986,

Allereerst gecondoleerd met je verlies van je kindje Milow.

Je bent nu zwanger en kan vanwege je klachten niet (volledig) werken. Je kunt je in dat geval ziek melden bij je werkgever.
    Met je werkgever en/of arbo-arts kun je dan afspraken maken over je situatie en of je gedeeltelijk kunt blijven werken.

Blijf je gedeeltelijk werken ?
    Je ontvangt dan loon voor het aantal uren dat je werkt en wordt door je werkgever aangevuld voor het aantal uren dat je ziek bent.

Het is verstandig dat je je werkgever wijst op het volgende: Worden je klachten veroorzaakt door je zwangerschap? Dan kan je werkgever bij UWV een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen. Je krijgt dan een oproep voor onze verzekeringsarts. Hij moet vaststellen dat je klachten het gevolg zijn van je zwangerschap. In dat gevaal betaalt UWV de ziektewet-uitkering.

Zelf merk je daar meestal weinig van. Je ontvangt tijdens je ziekte meestal gewoon je loon. En het loon bij ziekte wordt door UWV aan je werkgever vergoed.

Actuele informatie vind je hier.

Sterkte met je situatie en gezondheid toegewenst.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina