Ziek zijn - vakantiedagen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Charise, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik ben vorig jaar een tijd ziek geweest, ik zat net in de WW toen ik ziek werd en kreeg toen een ziektewetuitkering. Had pfeiffer, maar bleef lang ziek en ben toen helemaal onderzocht. Uiteindelijk wilden ze me via het UWV weer gaan laten werken, en beginnen met aangepast werk.
    Ik ben toen uiteindelijk zelf gewoon gaan solliciteren voordat ik een gesprek had. Ik heb een baan gevonden en ik had de dag voor ik begon een gesprek met iemand van UWV, waarmee ik opties zou gaan bespreken.
    Ik ben gewoon gaan werken en werd nog aangevuld door de ziektewetuitkering omdat ik 16 uur werkte ipv 32. Het was erg heftig, maar het is me wel gelukt en ben inmiddels alweer 32 uur aan het werk.

Ik werk in een verzorgingshuis. Het gaat heel goed, alleen ben ik wel meer als gemiddeld ziek. Mijn teamleider heeft me nu doorgestuurd naar de bedrijfsarts. Mijn teamleider heeft gezegd dat als blijkt dat het iets is dat bij mij hoort (sneller ziek dan anderen) dat hij dan ipv ziekteverlof mij mijn vakantie dagen op wil laten nemen.
    Ik vroeg me af of dit zomaar mag?

Ik weet natuurlijk niet of ik met mijn vraag bij jullie goed zit, maar niet geschoten is altijd mis. ;)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Charise,

Het recht op loondoorbetaling tijdens ziekte is een zaak tussen jou en je werkgever.
    UWV is daar geen partij in.

Ik kan dus helaas niet aangeven of je werkgever je kan verplichten vakantiedagen op te nemen als je ziek wordt.
    Het kan zijn dat in je arbeidscontract of de CAO waar je onder valt hierover afspraken zijn gemaakt.
    Je kunt dit bij je werkgever (personeelszaken) navragen.

Kom je er samen met je werkgever niet uit ?

Neem dan voor juridisch advies contact op met een rechtsbijstandsverzekering, vakbond of het Juridisch Loket (0900-8020)

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Oke, heel erg bedankt voor het antwoord in ieder geval!

Deel Deze Pagina