We hebben een nieuwe slaapkamer gekocht. Een bed met ombouw en kasten erboven en een vijf deurs kast. De kast ombouw en de bed ombouw is licht eiken en de deuren zijn wit hoogglans.. We hebben nog een sprei in de de kleur bordeaux die we eigenlijk willen gebruiken maar ik weet niet zeker of dat wel mooi is.. Welke kleuren vinden jullie erbij passen? En de vloer? We twijfelen vloerbedenking of laminaat en welke kleur dan? Haahha we twijfelen dus over alles Ik heb een foto gevonden van de slaapkamer.. wij hebben dus niet die hoekkast en alleen het bed en de kasten erboven en de twee lange kasten ernaast en tegen over het bed komt een 5deurs kast dezelfde serie te staan.
Ik denk dat ik de muren en vloeren zo neutraal mogelijk zou houden en het beddengoed eventueel af zou wisselen met kleurtjes.. Ik zou gewoon voor heel saai laminaat gaan en de muren wit of creme. Maar goed, ik ben niet echt een interieur-wonder
In slaapkamer zou ik zelf altijd vloerbedekking doen. Wij hebben de hele bovenverdieping dezelfde donker antraciete vloerbedekking, wel beetje gemeleerd zodat je niet alles erop ziet. Heerlijk met blote voeten als je uit bed stapt. Op laminaat voel je ieder beetje vuil onder je voeten, ook al zou je iedere dag stofzuigen. Onze slaapkamermeubels zijn ook licht eiken, kozijnen en deuren gebroken wit. De muren hebben we heel mooi donker grijs behang met een structuurtje van de praxis. Dekbedovertrek en nachtlampjes een beetje paars erin en 2 mooie groene planten in witte potjes op de ladekast. Ook antraciete rolgordijnen. Echt heerlijk dat donkere in combinatie met de lichte meubels. Heel rustgevend en slaapt heerlijk en dan kan je zelf leuk kleurtje voor je dekbedovertrek enzo kiezen. Als je het dan zat bent heb je zo weer een ander kleurtje gekocht.
Ik zou de vloer en muren neutraal houden (lichte kleuren). Dan kan je in principe die bordeaux sprei gewoon gebruiken en nog wat andere bordeaux accessoires erbij (kaarsjes, kussentjes oid). Als je die kleur zat bent kan je lekker makkelijk de sprei ed veranderen, zonder eerst de vloer/muur te bewerken . Oh en dat 'probleem' van vloerbedekking/laminaat heb ik hier ook
Zal als ik eraan denk morgen even fotootje maken, tis clean sheet day dus bed moet nog opgemaakt worden .
Ik zou de muren indd neutraal houden, wit of gebroken wit. Zeker laminaat, veel hygienischer (vind ik). En dan qua kleur even goed kijken wat er bij past. Ik vind het zelf mooier als het echt een andere kleur is (donker bijv) dan dat de kleur net niet hetzelfde is als van jullie meubel.
Nou hier de foto's. Ben er echt nog steeds super blij mee en erg rustgevend. In mijn vorige huis was alles in de slaapkamer wit en vond het verschrikkelijk, veel te kil om lekker in te slapen. Ondanks dat grijs geen kleur is toch lekker warm en met je accessoires kun je de kleur nog eens veranderen als je het zat bent.
Zelf zou ik voor laminaat gaan in de kleur eigen of whitewash. Niet zo warm aan je voeten maar wel fris en goed schoon te houden. Wij hadden vloerbedekking maar mijn kids en man hebben huisstofmijt allergie. Ik stofzuigde elke dag de slaapkamers maar toen de vloerbedekking eruit ging wil je niet weten wat er uit kwam. Verder zou ik je muren net iets van het witte af verven en de kleur in de kamer brengen door een mooi sprei of leuk dekbed overtrek. Door de kastjes boven jullie bed oogt het nl al best druk en zou ik de omgeving wat rustiger houden.