Zijn er hier veel dames die hulp hebben op psychisch vlak? Van een psycholoog of therapeut of dergelijke? Ik begin nu te merken dat het voor mij moeilijker en emotioneel zwaar wordt... Toch wel een rollercoaster met serieuse ups en downs (terwijl ik nog niet in de mmm zit). Ik denk dat ik er persoonlijk wel baat bij zou hebben... Wat met jullie? Of praten jullie er vooral met vrienden, familie, partner, artsen... over?
Als je het gevoel hebt er baat bij te hebben..doen! Tuurlijk is het ook fijn om met mensen die dicht bij je staan erover te praten. Maar die zijn ook emotioneel betrokken. Ik vond zelf het praten met een psycholoog erg fijn (na drie jaar mmm trok ik het niet meer en zat in een flinke dip). Die persoon gaf een net iets ander perspectief en ik kon daar ook echt mijn gedachtes en zorgen kwijt. Mijn ervaring dus... heel prettig. Tip; zoek wel iemand waarmee het klikt anders werkt het niet.
Ik loop als sinds begin van traject bij een psycholoog van ZH dit helpt mij heel er veel vertrouw haar en ga 1 keer in de maand naar haar toe en mag haar altijd mailen als er iets is. Ben alweer tijdje bezig in traject en heb ook momenten gehad dat ik diep in put zat en lichte wel op ze is er voor mij en luisterd naar me. Zou het echt aan kunnen raden in ZH waar ik loop word dat ook aangeraden hebben ze juist daar psychologen die verbonden zijn aan afdeling voorplanting geneeskunde. In begin dacht ook is niks voor mij maar ben blij dat ik het wel heb aangepakt deze hulp is zwaar mega zwaar. Ook mijn man is een paar keer mee geweest maar meestal ga ik alleen omdat ik toch mijn hart wil luchten. Hij mag wel mee maar heb daar niet altijd zo'n behoefte aan.
Ook wij zijn hier wel eens geweest hoor. Mochten anders ins traject niet starten. Was standaard in dat ziekenhuis. Ik zou zeggen gewoon doen. Helpt het je niet heb je het wel geprobeerd sterkte
Wij zijn ook nog "maar" anderhalf jaar bezig en ik trok het ook niet meer. Met vrienden en familie kan ik er niet altijd even goed over praten. Dus begin deze maand maar een afspraak gemaakt met iemand verbonden met de afdeling voortplantingsgeneeskunde. En ik heb absoluut geen spijt! Zij kent de materie en naast dat ze gewoon luistert helpt ze mij ook om er mee om te gaan. Misschien duurt het traject nog heel lang en dan vind ik het iig erg fijn om mezelf een beetje bij elkaar te kunnen houden. Verder heb ik een paar meiden hier op het forum ontmoet waarmee het klikt en waarmee ik fijn kan schrijven.
Bedankt voor jullie raad dames! Omdat ik in het verleden al een depressie heb gehad, zou ik dat nu ook liever vermijden. Ik heb vandaag alreeds contact opgenomen met een therapeute waar ik in het verleden een goed contact/band mee had. Nu is het even afwachten wanneer zij contact opneemt met mij en dan zien we wel verder! Ik ben wel blij dat de eerste stap gezet is en dat ik er op tijd bij ben!