psychologie

Discussion in 'De lounge' started by Zara75, Sep 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Draait ze naar links of naar rechts?

1. Links

2. Rechts

3. Beide kanten

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

btw bij de hersenhelften van extreem linkshandigen zijn de functies van de hersenhelften omgedraaid. Dus dan zit het taalgebied bijvoorbeeld rechts in plaats van links en 'typische' rechterhelftfuncties zoals ruimtelijke orientatie juist links. In deze gevallen klopt het plaatje en wat dit zou betekenen al helemaal niet. Dan moet je het dus weer omdraaien :(

De meeste linkshandigen zijn trouwens in meer of mindere mate tweehandig en dan geldt dit weer niet.

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik heb het even opgezocht, en het is idd gezichtsbedrog! Minyaweth, je hebt gelijkk :D:D

Met een beetje oefening, volgens de site waar ik nu op zit, kan je haar draairichting veranderen! :p
    (is mij idd gelukt )

Hahaha ik ben er uit....

THE Right Brain vs Left Brain test … do you see the dancer turning clockwise or anti-clockwise?

If clockwise, then you use more of the right side of the brain and vice versa.

Most of us would see the dancer turning anti-clockwise though you can try to focus and change the direction; see if you can do it.

(van de site)

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ah, had ik het toch wel goed :D (nu ben ik stiekem ook wel heeeeeel slim :) )

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik blijf maar oefenen, maar tot nu word ik misselijk van al dat gedraai naar RECHTS!

Ik geef het op, mijn linkerhelft werkt even niet :)

5. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@:Minyaweth
    :) Idd.... ! Gelukkig een van ons die het goed heeft! :)

@ Trees: hahaha, gewoon blijven oefenen :p (als je niet meer misselijk bent)

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Bij mij switchte het ineens, maar nu probeer ik dat weer en lukt het niet :( Wel vreemd hoor, dat het allebei de kanten op kan. Vraag me af hoe het werkt, ik heb ook psychologie gestudeerd maar het is een beetje weggezakt :)

7. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik zie haar beide kanten op draaien.
    In een toevallige test kwam dan ook naar boven dat ik zowel links als rechtshandig ben. ik weet niet of dat ermee te maken heeft.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Vanmiddag zag ik haar heel eventjes linksom draaien.Maar nu kan ik blijven kijken en kijken en concentreren maar ze weigert om naar links te gaan...Ik ben linkshandig.

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik word gek ik zie haar echt alleen links gaan vriendlief rechts ... maar weet zeker links kan niet anders

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ja ik bener uit me vriend gilt NEE
    maar ze draai soms de andere kant op

het wisselt

ik word gek ;)

11. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Ik zit net te denken.Gisteravond ging ze alleen maar naar rechts.Vanmiddag wisselde ze het af en nu is het weer alleen maar naar rechts..Misschien is het 's avonds lastiger om te focussen omdat je dan moe bent en neemt dan je dominante helft het over?Morgenochtend maar eens proberen..

12. MelMel

MelMel Fanatiek lid

May 12, 2008
    2,267
    169
    63
    Female
    NH
    ik zag meteen links !
    Ben ook heeel links !

:D

Best stoer dat Kurt cobain ook links was :D
    hahaha ;)

13. loca

loca Bekend lid

Mar 18, 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik zag haar rechtsdraaien, en ben zelf linkshandig (alleen met schrijven, de rest doe ik met rechts, ik mocht vroeger van school niet met links en rechts schrijven...)

Grappig, mijn stiefzoon zei meteen links.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Klinkt best aannemelijk...

15. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben best wel nieuwsgierig naar de rest... dus ik heb er even een poll van gemaakt, goed Zara?

Ik zie haar toch echt naar rechts draaien... alhoewel ik toen ik net even weg keek haar toch linksom meende te zien draaien. Ik ben wel moe, misschien dat dat uitmaakt?

Ik ben trouwens rechtshandig (je weet niet hoe er dat uit ziet als je mij met links laat schrijven :()

16. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    mijn antwoord staat er niet bij
    ik zie ze allebei de kanten opdraaien ;)
    eerst links en later rechts en dan weer andersom ;)

17. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Hoe kun je hem nou linksom zien draaien
    als je hem linksom ziet draaien verschijnt er onder in beeld als de voet dan volgens die theorie achter zit een schaduw waar uit blijkt dat de voet voor zit

18. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Oh wacht... ik ga hem toevoegen. Sorry.... zag inderdaad meer mensen die daar 'last' van hadden ;).

Groetjes,
    Josien

19. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hihi super bedankt ;)

moet je maar eens het beeld omlaag doen en omhog dan elke keer draait die de andere kant op ;)

vriend verklaart me nog voor gek maar ik hem ook ;)

20. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmmzzzz... kheb net ook weer even gekeken... in eerste instantie rechtsom, keek even weg om de tekst te lezen en toen draaide ze linksom... wéér de tekst gelezen en toen draaide ze weer rechtsom... hahaha...

Share This Page