Psycholoog tever gegaan?

Discussion in 'De lounge' started by Troelalal, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Hier helaas dezelfde gebeurtenissen meegemaakt. Heb eerst jarenlang een vrouw gehad. Toen ik met manlief ging zijn we bij een mannelijke psycholoog geweest maar voelde me daar niet happy bij. Ga nu weer naar een vrouwelijke maar nu een psycho therapeut, heb daar ook echt naar gezocht. En volg nu o.a. EMDR bij haar. Voel me daar zelf een stuk veiliger en gemakkelijker bij.
    Je beschrijft een beetje dezelfde problemen als ik heb, kreeg vorige week ook een complimentje maar dat komt dan toch anders over van een vrouw als van een man denk ik. Wel lastig hoor.
    Weet niet hoe groot je problemen zijn, maar bij een psycho therapeut kan je onbeperkt heen. Je zit dan niet aan die 8 of 9 gebonden.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sluit ik mebij aan. Ik ben ook onder behandeling geweest om seksueel geweld te verwerken en dat was bij een mannelijke psych van mijn eigen leeftijd.
    Met hem klikte het gelijk en ik heb alles dan ook verwerkt. Tijdens het eerste gesprek weet je gelijk of je de goede psych voor jou hebt. Is de klik er niet, zoek dan een ander.

3. Troelalal

Troelalal Niet meer actief

Jullie hebben gelijk. Ook al is het omdat ik gevoelig ben of omdat hij fout zat, het zit niet goed tussen ons. Ik voelde me de eerste keer ook niet echt op mijn gemak en toen zei hij niet dat ik mooi ben. Ik dacht dat dat was omdat ik moest wennen. Ik ga maandag naar de dokter, of tenminste dan maak ik een afspraak en ga op zoek naar een vrouwelijke psycholoog of psycho therapeut (bedankt voor de tip Corina)

Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

dat denk ik ook
    Als je een vrouwelijke psygoloog had die precies hetzelde had gezegd, had je het waarschijnlijk heel anders opgevat.
    juist omdat je door mannen bent mibruikt kan alles wat een mannelijke psyg zegt anders worden opgevat en ben je geneigd om er meer achter te zoeken. Gevolg is idd dat je je er niet lekker bij voelt.

Ik zou ook als tip geven een vrouwelijke psyg te zoeken.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om een andere psycholoog te zoeken. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik je huidige psycholoog erg onprofessioneel vind. Hij weet van je verleden en vervolgens maakt hij zulke opmerkingen? Een goede psycholoog weet hoe kwetsbaar mensen zijn met een verleden van seksueel misbruik, en weet dus ook dat ze hen voorzichtig moeten benaderen.
    Zoals de rest al heeft gezegd, bij een psycholoog moet je je op je gemak voelen, dus ik hoop dat je snel een vind waarbij dit het geval is! Succes ermee!

Share This Page