betekenis vol kadootje voor iemand die een dierbare is verloren?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Dag, mijn vroegere hartsvriendin is een paar dagen geleden haar moeder verloren na een jarenlange strijd tegen kanker. Heel heftig allemaal. Ik kende haar moeder ook goed, want we waren altijd buren. Mij vriendin woont inmiddels niet meer in de buurt en we zien en spreken elkaar niet zoveel. Maar de vriendschap is nog wel heel goed, als we elkaar spreken, raken we niet uitgepraat en als er moeilijke tijden zijn, zoals nu, zijn we er voor elkaar. IK heb haar gister al even gezien tijdens een moment waarop je afscheid kon nemen, maar de crematie is komende week.

Ik heb wel met haar afgesproken binnenkort een dag te plannen waarop we uitgebreid kunnen bijkletsen (we zien elkaar gemiddeld 1 keer per jaar, maar zelfs dat nog niet denk ik) dus dat was sowieso al het plan.

Graag zou ik haar, na de crematie een klein kadootje geven, iets symbolisch, om haar veel sterkte en kracht te wensen met dit verlies. Het moet/hoeft niet groot of heel duur te zijn, het gaat me om het gebaar. Even een hart onder de riem steken.

Maar ik heb geen idee wat dit zou moeten zijn? Of is het sowieso raar? Graag hoor ik jullie ideeën hierover.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Helemaal niet raar...juist mooi.

Misschien kun je eens kijken bij de wereldwinkel. Zij hebben nog weleens kleine symbolische cadeautjes. Voor geluk, sterkte et cetera...

3. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Een mooi fotolijstje... Om een mooie foto van haar moeder in te doen..

4. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Wat een lief en mooi idee! Ik vind de opgenoemde ideetjes al erg goed.

Misschien iets van de site: Troostgeschenk.nl

Jij ook sterkte met het verlies!

5. vedagenevieve

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien een bedelarmband met een bedeltje eraan? Mooi idee/gebaar in ieder geval!

7. Mnon

Mnon Niet meer actief

Sterren zijn helaas niet te koop. Dit is geldklopperij. De lucht is nou eenmaal van niemand, dus van wie zou je dan een ster kunnen kopen? (Vond het overigens ook erg jammer, heb namelijk uitgezocht hoe het werkt na mij miskraam)

Wat wel is lastig. Iets symbolisch, ik zou informeren bij de wereld winkel naar iets wat moeder en dochter symboliseert!
    Anders eventueel de fotolijst van Rivièra maison van mother&daughter

8. vedagenevieve

Is dat zo? Maar het gaat om het symbolische idee erachter. Mijn vriendin is haar tweeling verloren met 26 weken zangerschap en is erg trots op haar twee sterren in de lucht. :)

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Bedankt voor alle tips! Ik heb (dankzij de tip over bedelarmbandje) bedacht dat het een hangertje/bedeltje van een vlinder moet worden. Haar moeder hield van vlinders dus dit lijkt me mooi. Dan kan ze zelf bepalen waaraan ze het hangt. Nu nog een website vinden die het de volgende dag bezorgd, of moet al een winkel weten waar het is (maar woon niet in een stad ofzo dus online is makkelijker)

Bedankt voor het meedenken!

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Beach memory ketting

Ik heb deze memory ketting van m'n schoonzusje gekregen na onze miskraam. Vind het ook wel een mooi en bijzonder cadeau. Je kan er zand in stoppen, maar ook een haarlokje of een klein ander aandenken.

11. vedagenevieve

Mooi cadeau! :)

12. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Het is gelukt! Heb bij troostkado.nl onderstaande bedel besteld en betaald dus als het goed is morgen in huis. Ik denk dat mijn vriendin het heel mooi vind en dat maakt mij heel blij...ondanks de verdrietige aanleiding. Nogmaals bedankt voor het meedenken.

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Je kunt trouwens ook van een paar bloemen die bijvoorbeeld op de kist lagen een ring of ketting laten maken. Ze drogen de blaadjes en persen ze dan fijn.

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Heel erg mooi!
    Ik ben afgelopen donderdag mijn moeder verloren en ik zou echt heel blij zijn met zo'n cadeau van een vriendin. Ik weer zeker dat zij er ook heel blij mee zal zijn.

15. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Mijn kennis ook donderdag... Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst

16. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Heb je hier een link van? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

17. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Voor mijn vriendin heb ik een klein druppelvormg ashangertje gekocht.
    Ze draagt deze dag en nacht.

18. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Lief!

Deel Deze Pagina