ik weet het niet meer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door schorpioen82, 1 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioen82

26 sep 2009
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet het niet meer, onze oudste dochter haalt echt al een tijd het bloed onder mijn nagels vandaan.

ze is enorm druk en luistert gewoon niet en als ze wel luistert is ze het even snel weer vergeten.
    ze tilt haar zusje de hele tijd op om mee te spelen terwijl wij zeggen dat ze dat niet moet doen.

ook met slapen is het drama.
    als ik haar op bed leg, komt ze er nog een stuk of 4 keer uit voor de stomste dingen.. vragen hoelaat het is of wat we aan het doen zijn.
    als haar vader haar op bed legt gaat het meestal goed.
    ook in de nacht wordt ze vaak 2x wakker.

verder is ze een erg gevoelig meisje, is heel snel boos en verdrietig.

ik ben op het moment helemaal op en het huilen staat me nader dan het lachen.

ik weet niet meer wat ik moet doen, wij houden ons altijd aan de regels die we stellen, maar toch helpt dit niet.
    wie heeft er tips

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Goh moeilijk meid..

Hoe oud is je kindje?

Zou het misschien helpen als je wat 'basisregels' opstelt met haar erbij, en er dan ook meteen bij zegt wat voor 'straf' ze krijgt als ze niet luistert?

Heel primitief opgeschreven, maar hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel. ;)

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, klinkt als onze dochter, lastig he?ook dat drukke, mijn dochter kan geen moment stil zitten, valt regelmatig van haar stoel enz.
    ik weet niet hoe oud je dochter is?
    Bij ons helpt het door goed uit te leggen wat er gebeurd, en gaat gebeuren, ook praten we goed door over bepaalde situaties zodat we weten wat er aan de hand is met haar. Sinds ze naar school gaat, ze is nu 4, zien we echt dat het wel beter gaat.
    Onze dochter kwam ook vaak uit bed, we kwamen erachter dat ze bang was dat wij weg waren. Ook hebben we haar bed ergens anders neer gezet (stond tegenover de deur, en hoorde alles wat er gebeurde) nu staat hij aan de kant van de deur met een kast ertussen, en ze gaat echt beter slapen.
    Maak tijd voor haar vrij, echt tijd, onze dochter mag op vrijdagavond bijv. "ópblijven",(is ze erg moe, dan eten we gewoon wat vroeger:D) doen we een spelletje, krijgt ze sinas en chippies. hier geniet ze enorm van!
    en daar tegenover is duidelijkheid heel belangrijk, 1 x waarschuwen en dan gaat ze 4 minuten op de gang, even bijkomen, en daarna gaat het meestal beter, en zo niet, gaat ze rustig weer voor 4 minuten.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt, want al je energie wordt weggetrokken door zo'n intensief meisje!

4. schorpioen82

26 sep 2009
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter is net 5 geworden.
    we hebben duidelijke regels voor haar maar het lukt haar niet om zich er aan te houden.
    ook als ze straf heeft moet ze nadenken van ons op de gang en dan na een aantal minuten mag ze terug en moet ze vertellen waarom ze iets deed.. en het antwoord is altijd: weet ik niet.
    uiteindelijk komt het er 8 van de 10 keer uit waarom en moet ze sorry zeggen, maar na een paar minuten valt ze alweer in haar oude patroon.
    ze kan niet stilzitten, zelfs niet tijdens het eten.
    uit school vandaan drinken we altijd thee en hebben daarbij een koekje of fruit en dan praten we over wat ze op school gedaan heeft, maar dan krijg ik alleen maar weet ik niet te horen.. en moet het er dan uittrekken.

zelfde met fietsen, dat kan ze zonder zijwieltjes al een tijdje maar ze rijd overal tegen aan.. omdat ze zich niet kan concentreren en altijd op anderen let..

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hoi, vermoeiend he?
    Onze dochter kan nog niet zonder zijwieltjes fietsen, omdat ze veel te veel om zich heen ziet.
    Bij haar moet ik er ook echt alles uittrekken, wat haar dwars zit, maar ik vraag vaak net zo lang door tot ik erachter ben wat er is. en probeer haar positieve kanten te zien, veel complimentjes geven en grapjes maken, de sfeer wordt dan echt beter! Probeer te kijken naar waar ze wel goed in is. Mijn dochter is bijvoorbeeld heel gevoelig en voelt zich erg verantwoordelijk, heeft heel veel fantasie en is erg beweegelijk;)
    Het klinkt erg simpel, maar ik herken echt jou dochter in mijn dochter, het kost zo veel energie, net kwam mijn dochter ook weer uit bed, om te vertellen dat ze me zo lief vind;) en dan moet ik echt boos worden voor ze eindelijk echt gaat slapen, dan ligt ze dus al 2 uur in bed. en daar baal ik altijd zo van!
    Maar het heeft mij wel geholpen door te bedenken dat zij er ws ook niet aan kan doen, dat geeft mij en haar rust.
    en vertrouw je het niet, vraag hulp, wat vind de juf van haaR? misschien kun je eens met haar overleggen?
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is niet mijn bedoeling om je te zeggen dat het wel meevalt, juist niet! juist om je moed in te spreken.

6. schorpioen82

26 sep 2009
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

haha ja dat herken ik ook allemaal wel in mijn dochter.

op school is ze erg rustig en behulpzaam.
    behulpzaam is ze thuis ook heel erg, maar rustig.
    ik kon het niet geloven dat ze dat zei. haha

rennen, springen, stoeien, dansen... met iets spelen kan ze paar minuten en dan gaat ze weer wat anders doen.
    ze praat ook vaak best hard... heb ook al afspraak staan voor de kno arts om haar oren na te kijken

Deel Deze Pagina