psz, advies gevraagd

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by miffy11, Feb 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

mijn oudste dochter word volgende week 1.5, en we mogen haar gaan inschrijven voor een psz.
    hoe gaat dit in zijn werk? kunnen wij een afspraak maken om te kijken? waar moeten we op letten? enz enz.
    is helemaal nieuw voor me, dus heb geen idee.. alle tips en adviezen zijn welkom!

2. Towser

Towser Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,222
    1
    0
    Gelderland
    Soms is er een open dag, waar je kunt kijken, vooral als de peuterspeelzaal aan een school verbonden is. Meestal is het denk ik ook geen probleem als je een keertje wilt komnen kijken. Het leukst is het dan natuurlijk als de kinderen er zijn. Ik heb zelf een peutergroep opgezet en we vonden het altijd erg leuk als iemand wilde komen kijken. Je kunt dan meteen even de sfeer proeven. Vaak heb je er dan wel een gevoel bij. Je kunt letten op de rust in de groep en hoe de leidsters met de kinderen omgaan. Je kunt vragen stellen aan de leidsters, bijvoorbeeld over het dagprogramma (veel prachtige werkjes maken, betekent niet automatisch dat het er leuk is, vaak doen ze dat meer voor de ouders dan voor de kinderen, gaan ze ook naar buiten met de kinderen, krijgen ze wat te eten en te drinken) of over hun pedagogische visie er zijn bv. Vrije peutergroepen of Christelijke, maar ook bij de algemene peuterspeelzalen hebben ze soms specifieke ideeën, kijk of het aansluit bij wat je zelf belangrijk vindt.
    Nou hopelijk kun je er wat mee, vaak heb je al wel een bepaald gevoel als je binnenkomt. Vind je het niks, gewoon verder zoeken. Succes!

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik lees ook nog even mee of iemand nog meer dingen heeft
    mijn dochter is nu bijna 19 maanden en ik wil haar ook graag straks naar de psz hebben maar ik zou niet weten waar ik op moet letten

Share This Page