Aanvraag kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ilseroc, 28 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi meiden,

Sem gaat 2 dagen naar het kdv, nu hebben we daarvoor een rekening van 495 euro gekregen :$
    Ik heb kinderopvangtoeslag opgevraagd bij de belastingdienst, kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt voordat het op je rekening staat?

2. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hoe lang geleden heb je het aangevraagd? Vaak duurt het wel zes tot acht weken voordat ze het bij de Belastingdienst verwerkt hebben.

Misschien dat je even kunt bellen en vragen wat de stand van zaken is!

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Meestal gaat het heel snel, een week of 3, maar officieel staat er idd 8 weken voor. Als het eenmaal goed loopt krijgt je het rond de 20ste, dus vóórdat je de rekening van het KDV krijgt en hoef je het meer voor te schieten.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

iIer heeft het wel even geduurd, er staat max 8 weken voor.
    Wij krijgen het binnen de eerste werkdag na de 20e.

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben begin januari aangevraagd en vorige week voor januari & februari ontvangen :) Helemaal super! (onze rekening is ruim 1000 euro, dus was geen overbodige luxe :D )

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Nou, ik hoop het ook snel te ontvangen want 500 euro is een grote hap uit ons budget, vooral omdat ik deze maand minder ben gaan werken ;)

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat word hier nog wat..

Wij kunnen pas achteraf aanvragen.. omdat mn man zn "inkomen" dan pas bekend is..( eigen bedrijf)

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    is je kdv nog goedkoop hier 2x in de week 570 euro.
    ik had binnen 3 weken reactie van de belasting en de 22e op de rekening en de eerste van de maand kdv betalen

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb toevallig eind December t gewijzigd en afgelopen week stond het nieuwe bedrag er al op!

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Je kunt toch een schatting van zijn inkomen geven.
    Beter iets dan niets toch.
    En dan het jaar erop met de teruggave laten verrekenen

11. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier hetzelfde.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook al voor feb. ontvangen.

2 dagen kosten hier 525 euro!! vind het echt duur allemaal

13. Trees

Trees Niet meer actief

Weten jullie ook of je de toeslag al voor de start van de opvang kan aanvragen en zo ja hoe ver vantevoren?

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    Je kunt het wel ver vantevoren aanvragen en zou ik ook wel gaan doen hoor! Je hebt wel het sofinummer van je kindje nodig, die krijg je na de geboorte van de gemeente.

Hier op 6 december aangevraagd voor 2010 en nog niks ontvangen. 2 kindjes gaan naar het kdv en dus al 2 keer een rekening van 1500 euro voorgeschoten!! Mag dus niet te lang meer duren, want dat kunnen we niet eeuwig blijven doen.

15. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben het heel snel gekregen. Ik geloof nog geen 2 weken. En in januari is ook meteen geld gestort. Ideaal!!

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Nou, we hebben gister een brief van de belastingdienst gekregen dat er iets niet goed is ingevuld dus dat we dat opnieuw moeten doen...dus voorlopig nog geen geld hier

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het een aantal weken na de geboorte aanvragen. Sofinummer heb je volgens mij niet persé nodig.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Die heb je wel nodig. Ik had toevallig pas geleden het formulier erbij gepakt en het moet ingevuld worden. Maar heb al begrepen dat dat sofinummer (bsn) heel snel na de geboorte binnen is.
    Ik ga het dan gelijk aanvragen.

Hier hebben we 3 dagen en zijn we iets van 860 euro kwijt. Nou, dat kunnen we echt niet voorschieten. Zorg wel dat ik 1 of 2 mnd gereserveerd heb, voor het geval de belastingdienst het te traag verwerkt of dat wij iets fout invullen.

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heb je al wel gebeld met de belastingdienst? Duurt zeker lang!!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het begin 2008 aangevraagd, volgens mij hoefde ik het toen niet in te vullen. Kan ook zijn dat het om een andere toeslag ging, nu weet ik het niet meer zeker ;). Ik heb het sofinummer nooit via de belastingdienst gehad, ik zag het voor het eerst op haar verzekeringspasje ;). Lekker vaag.

Deze baby gaat vanaf september naar de opvang, maar ik heb een contract vanaf juni... zodra ze geboren is en alles goed lijkt te gaan met haar en mij ga ik de wijziging doorgeven.

Deel Deze Pagina