hoeveel geld voor de oppas?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by linda81, Apr 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik ben nieuwsgirig hoeveel jullie jullie opaas betalen,als ze komt liggen de kindertjes al in bed dus ze hoeft niks te doen en ze is 14 jaar.Groetjes linda

2. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Dan hoef je niet zo'n hoog uurloon te geven denk ik. 4 euro per uur misschien, dat is heel leuk voor zo'n meisje, is toch een hele verantwoording.
    Ik krijg 8 euro per uur en dan nog ruim afgerond naar boven, maar ik ben nanny bij 4 kindjes waarvan een baby en 2 peuters en een meisje van 8; daar doe ik alles, dus in bad als nodig is, eten geven, verschonen, op bed leggen, soms koken/stofzuigen etc.
    Als ze bi jjou niks hoeft te doen is denk ik 4 euro wel netjes?

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    Ligt er helemaal aan hoe lang je weg bent. Misschien een idee om te vragen wat ze bij anderen krijgt?
    Je kunt per uur een bedrag afspreken, per half uur of gewoon per avond.

I.p.v. geld zou je ook een leuk bedankje kunnen geven, etosbon oid.

Je moet wel bedenken dat dit voor haar een bijbaantje is het oppassen. Want ook al liggen de kids op bed, ze heeft wel een verantwoording.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

4 euro per uur dat verdiend een gastouder ook per kind als ze wakker zijn!

2,50 euro p.uur lijkt me een beter bedrag en dan beetje afronden naar wat jij vind.

5. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,759
    491
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik kreeg vroeger3 uuri per uur.. Ik legde alleen wel de kinderen in bed. Ze waren toen ik daar begon 4 en 8 maanden...

Blijf nu nog wel is bij hun maar nu gewoon zo. Moeder is echt een super goede vriendin van mij ondanks het leeftijd verschil...

6. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik dacht wat mimi83 zei, en de gastouder heeft er ook nog een opleiding voor moeten volgen en jaarlijks EHBO.

Ik zou een klein bedrag per avond afspreken (€5 -€7,50) + wat lekkers te eten en drinken (zeker als ze nog maar 14 is! Want qua verantwoording kun je daar niet veel van verwachten)

7. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ja wij zaten er laatst ook over na te denken, vind het lastig. Laatst voor 3 uurtjes ongeveer oppas nodig gehad en toen hebben we 15 euro gegeven.

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    Ik vind het ook altijd lastig hoor, mijn oppas is ook 14.
    Ik hou inderdaad ook iets van 2,50- 3 euro per uur aan.
    Ik kreeg vroeger in ieder geval veel minder.. Toen paste ik wel op voor 5 gulden per avond en blij dat ik er mee was. Dat kan nu echt niet meer...

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik vind 5 euro ook een mooi bedrag. Ze past toch op je kinderen en ik vind dat daar best wat tegen over mag staan.

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Per uur bedoel ik dan

11. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Nou 5 euro per dag vind ik persoonlijk veel te veel...;)

12. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Volgens het Nibud geef je een gewone oppas tussen de 2,60 en 3,90 per uur. Ligt aan de ervaring en hoe oud zo'n meisje is. Dus ik denk dat 2,60 per uur genoeg is voor een 14 jarige die er alleen maar hoeft te zijn.

13. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

ik denk dat het er ook aan ligt hoe vaak ze komt babysitten. Hier tot nu toe alleen ervaring met mijn schoonbroer die af en toe eens komt babysitten... voor hem betalen we dan de benzine om hier en terug te komen en hij krijgt geld om met de kids wat lekker te gaan eten. (hij woont 35km bij ons vandaan). Vind de kids nu nog te jong om een tiener te laten babysitten. Het zijn er ook gelijk 3 die allemaal nog vrij jong zijn. (de kids dan)

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben ook een oppas van 14. Er staat tussen de 2 en 3 euro per uur voor. Wij betalen 3 euro per uur en als ze de kinderen ook in bed moet leggen iets meer. En we ronden altijd af.

Bij ons is het trouwens wel zo dat haar ouders aan de overkant wonen en dr moeder de halve avond naar binnen loert of het wel goed gaat.

15. Survivor

Survivor Bekend lid

Oct 23, 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het ligt er inderdaad maar net aan wat er gedaan moet worden natuurlijk. Ik was wel een stukkie ouder, maar de kids waarbij ik toen oppaste waren zowiezo nog wakker als ik kwam en moesten dan vaak nog omkleden en/of in bad en dan naar bed brengen. Kreeg daar toen 5 euro per uur voor.
    Ook weleens gebeurt dat het de dag ervoor smiddags en savonds was en dan ook nog de avond van de volgende dag, en kreeg dan wel wat extra per uur. Maargoed, zij waren ook dokter en advocaat van beroep en wilden zowiezo iemand die al een diploma en ervaring met kinderen had.

Je kan ook inderdaad (zeker als de kids op bed liggen) 2,50-3 euro per uur geven (net wat je missen kan eigenlijk) en wat lekkers kwa drinken/eten erbij.

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja maar dat is dan 8 euro voor 2 kids...

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik kreeg 15 tot 20 gulden per avond ongeveer..

18. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja misschien wel maar als je een betrouwbare oppas hebt die goed voor je kinderen zorgt vind ik dat wel wat waard. Heb altijd het idee dat als je te weinig geeft dat ze dan misschien wel denkt ik kom niet weer omdat ik er bijna niks verdien.

Daarbij heb je zelf ook een leuke avond, en die leuke avond word dan mede mogelijk gemaakt door een betrouwbare oppas

19. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

4 euro per uur 'vind ik een leuk bedrag..

ze hoeft wel niet veel te doen,maar ze moet er wel de hele avond zijn.. meisjes van 14 gaan denk ik liever andere leuke dingen doen;)..

20. Flamingo

Flamingo Bekend lid

Dec 9, 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij zouden 10 Euro geven voor zo'n avondje. En dan zorgen dat er wat lekkers te drinken en snaaien klaarstaat.

Share This Page