Hoe beste aan pakken zindelijk worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Daphne21, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Mijn zoontje van 3 jaar en 7 maanden zegt sinds een paar dagen als je hem na het verschonen weer een luier om wilt doen dat hij graag zindelijk wil worden maar hoe kan ik dat nu het beste aan pakken.
    Want hij geeft niet aan dat hij moet plassen of poepen zet hem wel na elke keer luier verschonen om de wc om te plassen 9 van de 10 keer gaat hij dan ook plassen.

Moet ik hem dan nu gewoon de luier uitr laten en hem om de zoveel tijd op de wc zetten of hoe kan ik dat het beste doen

liefs daphne

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb hier gewoon de luier uitgedaan op een dag, het is 1x fout gegaan (de 1e keer haha) en daarna is het prima gegaan, net een terugval gehad maar nu gaat het weer prima.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb Sam in een mooie vakantieweek lekker buiten laten lopen in z'n zwembroek. Potje in de buurt en dat ging hartstikke goed.

Succes!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb ook gewoon de luier uitgedaan. De eerste 2 dagen schrok ze zich een ongeluk, daarna trainingsbroekjes gaan gebruiken. Ze ging het al heel snel aanvoelen en aangeven en ik heb vaak gevraagd of ze moest plassen, gestimuleerd om op potje/wc te gaan en even blijven zitten (bv even boekje lezen). Sticker voor ieder plasje en heel enthousiast doen :).
    Na een paar dagen snapte ze t en nu - 1,5 week later - is ze al vrijwel helemaal droog (van plas) overdag!

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Uitleggen dat hij "vanaf morgen geen luier meer aan hoeft, en dat hij nu mooie onderbroekjes aan krijgt. MAar daar kun je niet in plassen, want dan wordt alles nat, hij moet dan op het potje plassen.
    Als hij moet plassen moet hij snel naar het potje rennen! Mama kan helpen ..." etc.
    De eerste dag heb ik haar er wel vaak aan herinnerd dat ze geen luier aanhad, maar volgens mij werd ze daar gek van, gezeur van mama... tssss ;)

Hier ging het 1 keertje een klein beetje mis. MAar eigenlijk in 1 klap dag en nacht zindelijk.
    In het begin gebruikten we nog wel van die speciale luierbroekjes als we ergens heen gingen, maar die "zijn ook zoooo mooi, die moeten ook maar beter niet nat worden :) "

Duidelijk uitleggen - als ie er klaar voor is, zal ie het snappen hoor! ;)
    Succes!

6. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier hetzelfde gehad eigenlijk, maar een paar weken geleden heb ik ook besloten om de luier gewoon af te laten. En hij had wel een paar keer een ongelukje, mar na een paar dagen had hij toch door dat hij geen luier meer kreeg en nu gaat het helemaal goed, zelfs met lange afstanden in de auto enz.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb ook gewoon de luier uitgehouden. De dag ervoor gezegd dat we de dag erna zonder luier zouden proberen.

Die dag heb ik hem zelf om de ongeveer 20 minuten gevraagd of hij niet moest plassen, en om de 40 minuten erop gezet. maar hij gaf uit zichzelf al rap aan dat hij moest. De eerste 3 dagen was dat soms om de 10 minuten. Dat werd in de dagen erna al steeds langer. En nu, 2 maand later, kan hij soms wel 5 uur zonder wc..

8. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    ik heb het ietsje anders aangepakt dan de andere dames, met dien verstande dat ik eerst heb gewacht tot zoonlief zelf interesse begon te tonen. we zijn toen een hele tijd met en zonder luier op de wc gaan zitten, er heeft een tijdje een potje in de huiskamer rondgezworven etc. na een paar weken en een aantal zeer natte ochtenden besloot ik dat hij er blijkbaar nog echt niet aan toe was en heb ik heb initiatief verder bij hem gelaten.
    met als gevolg dat er niets meer gebeurde :)

uiteindelijk vond ik een maand geleden dat het toch echt tijd was, haha en hebben we gewoon die luier uitgedaan, dus toen wel zoals bovenstaande mama's. na een week was ie droog en sindsdien eigenlijk geen ongelukjes meer realiseer ik me nu. :)
    overigens heb ik er wel een stickersysteem aan gekoppeld!

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb op een dag tegen mijn zoontje gezegd dat de luiers bijna op waren en dat we dan onderbroekjes gingen dragen.
    Hij was al wel bezig met zindelijkheid en vond plassen op de wc en in het potje zeer interessant.
    Op een dag was het zover, gewoon de luier afgelaten.
    Gedurende 2 dagen had hij nog wat ongelukjes en daarna was hij zindelijk.
    Ik heb ook een stickerbeloningssysteem erbij gebruikt.

Deel Deze Pagina