Psz jullie mening gevraagd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LadyTwilight, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Klopt, heb er met een vriendin over gepraat en die geeft aan bij haar bijvoorbeeld moeten ze allemaal een extra setje kleding mee nemen en dan leggen ze het op de grote stapel. Dan begrijp ik dat het fout kan gaan en is her geen punt.

Echter bij mijn zoon zit het in zijn rugtas dus dan zal je eerst die broek uit zijn tas moeten pakken. Dat vond ik dus zo raar.
    En nogmaals was geen dure broek en het kind mocht best zijn broek aan geen probleem alleen snapte het niet.

Maar nu vind ik het wel best het is geen diamant of wat dan ook duurs idd dus moet mij er niet druk om maken.

2. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik snap het wel, maar zou er verder ook geen punt van maken. Had gisteren een legging die er compleet aan is, snap niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben. Vind het vervelend dat ze dan niet even vertellen wat er gebeurt is ipv hem in een zakje te stoppen zodat je het thuis pas ziet. Maar ga er niks van zeggen, ondanks dat ik er eigenlijk best pissig over ben. Pas als het vaker gebeurt.

3. misa

misa Niet meer actief

Jammer dat er geen excuus kwam, maar zo'n verwisseling kan natuurlijk een keertje gebeuren. :) Zomaar andermans broeken uitlenen natuurlijk niet. Daar moet dat eigen kind of de psz maar voor zorgen.
    Ik zou er geen issue van maken.

4. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Nee hij heeft gezegd dat donderdag de broek weer terug is en daar ga ik vanuit dus dan is voor mij de kous af.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Eigenlijk houd ik ook niet van dat soort acties. Tuurlijk kan er een foutje zijn gemaakt, maar vind het wel zo netjes om dat even te melden. Kleine moeite van hun kant toch en een sorry kost ook niks extra's. Enne € 75,- per dagdeel vind ik ook behoorlijk veel geld.
    Maar goed je krijgt je broek komende week weer terug.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Er is vast iets niet goed gegaan denk?
    Bij mijn zoontje op psz (gaat hij binnenkort naartoe) krijgt hij een eigen vakje/kastje waar zijn spullen inkunnen.
    Misschien tegelijkertijd twee kinderen geholpen? Of per ongeluk verkeerde tas gepakt?

7. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Vervelend, foutje kan gebeuren, maar een simpel ohh sorry er is iets verkeerd gegaan is een kleine moeite om te zeggen

Is er geen andere psz in de buurt waar je misschien een beter gevoel bij heb of andere creche ( puur voor onderling contact) ?

Ik merk hier ook wel irritaties op de psz, rede om met frummel straks van dagdeel te wisselen. Komt hier regelmatig voor dat de kinderen in luier net vlak voor 11.30 pas verschoond worden ( hoort om 10 uur)
    Instructies over speciale zonnebrandcreme in de wind wordt geslagen
    Of simpel gezegt heb al aangegeven als ze een apoel in de tas zit, mag deze dan geschild en in stukjes, ik wil t best zelf doen maar appel met bruine plekken, of suiker of citroensap over de appel zodat ie niet bruin wordt eet ze niet, en wederom zat er donderdag een ongeschilde appel met 3 happen eruit.. Zucht

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja irritant.
    Ik zou ook niet leuk vinden is toch wat je voor betaald.
    Btw er zijn houdbaar rvs potjes waar de gesneden appel nog uren mooi blijft;) soort thermospotje maar luchtdichte rvs kan ook.

9. maliro

maliro Niet meer actief

@appel: 5 minuutjes in net gekookt water leggen en 1 theelepeltje zout erin en je appel blijft mooi! en dat zout is zo weinig, dat proef je niet. Als de juffies van 15 kinderen appels moeten schillen en snijden snap ik dat ze er niet heel veel tijd voor hebben. Zo'n dagdeel psz is toch zo weer voorbij.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaan ze ook echt geen fruit zitten schillen. Dan geef he toch wat anders mee?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd vind dat dat echt niet aan de juffen is. Daarbij moet je je kind maar leren dat bruine plekken gewoon fruit zijn en dar je dat kunt eten. Ik hou niet zo van die zeurende kinderen.

12. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik zou het ook zeker niet leuk gevonden hebben als ze mijn dochters kleren voor een ander kindje gebruiken zonder te zeggen hoor! Ik bedoel de ouders van het kind zijn verantwoordelijk voor reservekleren. Ik zou het zeker melden als je dat niet wilt. Maar ze kunnen het ook vergeten zijn te zeggen dus ik zou het op een rustige manier vragen ipv die begeleidsters meteen aanvallend te benaderen.

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier geef ik de appel ook geschild mee in een bakje, banaan gaat met schil.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

@ appel op het kinderdagverblijf snijden ze wel alles in stukjes maar dat is all inn (buiten dat mijn baby van 10 maanden zonder tanden vast geen appel weg krijgt gebeten haha) Maar ik zou er bij een PSZ niet zo moeilijk over doen. Geef ik die dag wel een banaan mee krijgt ie morgen een appel. Maar zo denk ik. Kleding idem: ik leg soweiso een ''oud'' setje kleding (dus niet zijn mooiste) op het KDV.

Maar goed ik ben wat dat soort dingen betreft ook makkelijk en ik vind niet snel iets vervelend of irritant. Uiteraard zijn er basiszaken die belangrijk zijn maar ik vind ook dat mijn zoontje moet leren dat er op andere plaatsen andere regels (kunnen) gelden.

(en nee dan heb ik het niet over essentiële dingen als laten huilen of veiligheid etc)

15. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Ik denk dat je bij elke psz wel dingetjes hebt die je anders wil hebben. Mijn dochtertje zit er nu een paar weken, ze is net twee maar denkt dat ze al een jaar ouder is qua gedrag en nadoen van andere kinderen. Dat hoort erbij, maar haar motoriek is nog echt wel van een net peuter. Ik heb haar al een aantal keer (een kwartier voor ophalen kun je bij het hekje kijken hoe de kindjes spelen) bijna een doodsklap zien maken van de glijbaan. Ze heeft van de eerste week nog steeds een behoorlijke schaafplek over haar ruggengraat lopen. En ze zat op de wip (best een hoge) met een kindje van bijna 4... en op het hoogste punt viel ze er dus af:$ en geen juf die naar haar toe kwam (het blijkbaar niet gezien). Ze huilt niet snel, dus dat krijgt dan ook geen aandacht als ze het niet opmerken. Ik heb dit meteen aangegeven, dat ze haar klimcapriolen nog een beetje moeten begeleiden. Ze is namelijk een behoorlijk ondernemend kind en doet gewoon overal opklimmen. Maandag zat ze in de watertafel ipv erlangs:D Wat ik minder grappig vond is dat ze dus haar jurkje in de zon hadden gehangen, maar ze daar met een ontbloot bovenlijf rondrende (dat mag ze van mij alleen in eigen tuin). Goed ingesmeerd dat wel, gepaneerd door de zandbak. Ik had reservekleding in de tas, dus hadden haar een hemd aan kunnen trekken. Ik ben ook al twee keer haar drinkbeker kwijtgeraakt (meegenomen door andere ouders/oma), terwijl er naamstickers opzitten. Eentje is er teruggekomen. En ze had ook een keer kleertjes aan van een ander kindje, terwijl ik dus altijd reservekleren in de tas heeft zitten. Waarschijnlijk dus verkeerd gepakt. Ik heb het uitgewassen en teruggegeven de eerstvolgende keer. Ik heb er niet zoveel moeite mee als een kindje haar kleren per ongeluk aankrijgt, want wat in de tas zit is echt een heel goedkoop reservesetje!
    Wij hebben hier een ouderraad waar je ook terecht kunt met opmerkingen en vragen die je met andere ouders wil delen... dat is toch net even anders dan met de juffen, omdat andere ouders er als het goed is net zo als jij tegen de zaken aankijken

16. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit dus.
    Mijn dochter komt zo nu en dan met andere haarspeldjes thuis, kan gebeuren.

Deel Deze Pagina