psz leidster pakt kind bij arm

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annedore, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou het met een korrel zout nemen. Mijn jongste (even oud) beweert weleens dat ik hem heb geslagen of papa hem heeft geduwd enz.

2. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Precies wat jij zegt ja. Ik ben zelf ook hsp en weet heel goed wat ik hem mee wil geven. We hebben het er gister even over gehad ;)
    Ik ga vanmiddag even in gesprek met de stagiaire en dan met name over mijn kind en minder over het specifieke incidentje. Ook vanuit mijn eigen werkachtergrond (maatschappelijk werk en Bso) wil ik haar als tip geven om handelen af te stemmen op t kind. Natuurlijk laat niet iedere situatie dit toe, maar soms bereik je zoveel meer als je eerst even stilstaat bij de persoonlijkheid van t kind. Dat is mijn visie ;)

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hoe ging het gesprek?

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter is van de week 3 dagen boos geweest op oma, omdat die EXPRES op haar tenen ging staan ;)

Ze waren aan het spelen en dochter trok oma een beetje omver, waardoor oma per ongeluk op haar tenen kwam. Het was nog dr eigen schuld ook dus. Aanstellen is ook een vak :p.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe kan zij leren als niemand haar op haar foute gedrag wijst? ;)

Hoe is het gesprekje gegaan?

6. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    De stagiaire was er gister niet, dus heb t even met de hoofd leiding besproken. Ze had hem bij zijn arm gepakt en op de bank gezet, omdat ie een beetje stout was ;)
    Heel begrijpelijk.
    Voor nu laten we het maar even zo.
    Moet natuurlijk niet wekelijks gebeuren, maar dat verwacht ik ook niet.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Het moet niet wekelijks gebeuren? Jou kind Rijd met een fiets tegen een kind op en ze mogen hem niet voor straf op een bankje zetten?

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Tja als je kind niet wekelijks stout is lijkt me dat geen enkel probleem :)

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hopelijk doet je kind dat idd niet wekelijks ;)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als het kind wekelijks straf verdient, niks mis mee. Maar een normale, pedagogische straf. Een leidster hoort een kind geen pijn te doen. Te hardhandig vastpakken is NIET de bedoeling.

11. Saskia78

Aan z'n arm op een stoel parkeren is over het algemeen geen brute mishandeling... :)
    Tenzij hij tegelijkertijd hard probeerde weg te rennen ofzo..

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Dit dus... :(

13. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Vragen wat precies is gebeurd. Dit is niet normaal

14. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D spuit elf :D

15. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    :p ...

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dit bedoel ik niet verkeerd maar zo gaat het wel overkomen..

Ik vind je nogal vermoeiend overkomen. Dat je dit niet leuk vindt is natuurlijk prima maar je pakt het wel heel zwaar op. Daarnaast benoem je dat je de stagiair vanuit je werkachtergrond wat tips wil geven. Dat is mijn inziens jouw taak niet maar die van haar begeleider. Als alle ouders dat zouden doen zou het een mooie puinhoop worden :) ik heb ook jaren in de kinderopvang gewerkt maar overal doen ze het anders en dat moet je ook respecteren.

Ik bedoel het niet verkeerd hoor, wil alleen aangeven dat je het zo zwaar en groot maakt ;)

17. adi

adi Niet meer actief

Als jouw kind door een ander met de fiets is aangereden, had je zelf ook verwacht dat het kind terecht gewezen werd. Heel normaal.

Hoe de persoonlijkheid van welk kind dan ook is, gedragen moeten ze zich allemaal in een groep. Ik vind jouw visie dat de aanpak van elk kind afzonderlijk afgestemd moet worden op de persoonlijkheid van het kind ook een utopie. Dat kan bij een klein groepje, maar in een klas van 30 kinderen niet.
    En ook al kon het wel: het is niet eerlijk naar de kinderen toe.

Of zoiets wekelijks gebeurt hangt in mijn ogen ook puur van het gedrag van jouw kind, en niet van psz. Er is niet ernstigs met hem gebeurd, hij is op een stoel gezet. Dat ander kindje had waarschijnlijk veel meer pijn.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

+ 1

19. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Precies mijn gedachte!

20. Saskia78

Ze bedoelde vast dat ze d'r kindje gaat leren dat het niet leuk is om iemand pijn te doen zodat de juf hem geen straf hoeft te geven.

Beetje positief hoor dames!

Deel Deze Pagina