Succes! Zou t idd dan ook bij GGD/gemeente aangeven. Het gaat er hier niet alleen om dat er een persoonlijk probleem is, maar ze houden zich niet aan de regels en dan komt de veiligheid van andere kinderen ook in het geding..
Klinkt allemaal niet goed en erg onprofessioneel. Ook dat die leidster haar eigen baby meeneemt, dat kan gewoon niet! Wegwezen daar zou ik zeggen.
Wow, ik zit zelf in de kinderopvang maar dit is absurd! Ik zou mijn kind ook geen minuut meer brengen, je bevindingen opschrijven en een gesprek aanvragen. Dit is echt niet normaal! Laat je niet afschepen, er zijn altijd kinderem die het niet naar hun zin hebben, maar dit is geen normale reactie!
Jeetje zeg, wat een verhaal!! Ik zou mn kind daar ook geen minuut meer naartoe laten gaan. Per direct opzeggen, dan maar 2 maanden voor nix betalen hoor. En dan kijken wanneer er plek is bij die andere PSZ.
Wow ik zou dit echt melden! Weet je hoeveel subsidie zij krijgen van de gemeente? En die is echt niet bedoeld voor gratis opvang en verzorging van eigen kinderen! En ze kunnen prive opgezet zijn, maar een psz is een gesubsidieerde instelling en heeft zich aan de opgelegde regels te houden. Ik zou dit echt melden!!!
Dat ze door de GGD geïnspecteerd worden dat wist ik wel, maar niet dat ik daar terecht kan, wel fijn om te weten. Ze weten donders goed dat ze fout zitten, want ik ging Jaycen eens brengen toen er een inspectie aangekondigd was. Toen waren ze aan het overleggen dat ze "die en die" van de lijst moesten halen, want die was er toch die dag niet en dan zouden ze precies uitkomen met het aantal kinderen. Ik denk dat ze ook gewoon teveel kinderen hebben en ook echt te veel hooi op hun vork nemen. Ze weten dus echt wel dat ze fout zitten, maar het jammere is dat de inspecties aangekondigd worden, kunnen ze alles wegmoffelen dat niet deugt. Ik hoop maar dat ik morgen meteen bericht terugkrijg van die andere psz en voor morgen meld ik hem maar een keertje ziek had ik al bedacht. Morgen zou mn moeder hem namelijk een keer brengen aangezien ik vroeg moet beginnen. Woensdag zou ik hem wel zelf brengen, maar ga ik erheen zonder Jaycen. Ben nu al mn punten op papier aan het zetten, anders klap ik dicht, dat weet ik nu al en weet ik niet meer wat ik allemaal wilde zeggen. Dan meld ik ook meteen dat hij niet meer komt. Als er geen andere psz is, dan is dat gewoon pech en blijft hij lekker thuis. Gaan we wel peutergymen, zwemmen, weet ik wat allemaal.
Ik heb gewoon zitten huilen tijdens t lezen van je verhaal en erna!!! Het is mijn gevoel en mening die ik nu uit: ik zou mijn kindje daar echt weghalen en eens een goed gesprek aangaan en aangeven dat je kind echt niet zomaar zulke dingen zegt en doet en de dingen die jou opvallen even goed aankaarten. Maar ik had na t gesprek mijn kind alsnog weggehaald, mijn gevoel zegt: ze doen rot tegen je kind, geen interesse en hebben in bepaalde dingen geen zin en geen ouder die heel de dag meekijkt dus doen lkkr hoe ze t willen ( herkenbaar voor mij helaas van kdv's waar ik heb gewerkt)... Ze zeggen zo vaak standaard ow ging goed hoor, ow lekker dagje gehad hoor, ow hij/zij is lief maar ondertussen .... Heb t gevoel dat dit dus bij jou kindje ook gebeurd... Geen zin in poepluiers, bij t naar buiten gaan lakse omgang met op zoek gaan naar spullen die bij een kind horen, of ze mogen je kindje gwn niet op de groep en behandelen hem daardoor als een buitenbeentje. Arm mannetje hoort op zijn leeftijd niet te zeggen dat poepluiers erg zijn, of dat ie je gaat smeken om m mee te nemen etc. Eeen psz maakt vaak genoeg knutsels ( zo hoort t) en activiteiten waarover verteld kan worden, bij jullie psz dus niet t geval. Och meid, ik type dit echt met tranen in mijn ogen, zou je zoontje zooooo graag een dikke knuffel willen geven en zeggen: jij bent de allerliefste en je bent niet stout !!! En zeggen weet je wat: jij hoeft daar niet meer heen, mama brengt jou naar een heeeelele leuke speelplaatsje met leuke juffies en nieuwe vriendjes en vriendinnen ! Heeel veel succes en aub denk aan je kindje! als ie nu al zoveel verdriet aangeeft en met tegenzin gaat dwing hem niet langer Het is natuuuuurlijk geheel jou keus en jij weet alles t beste, daarom gafik ook aan dit is puuuur mijn gevoel en mening. Dikke kus voor je mannetje en sterkte met alles! xxx
Hier sluit ik me helemaal bij aan! Arm kind! Ik zou ze uitleggen hoe het zit en vervolgens melden dat hij niet meer komt. Ik vind dit heel erg om te lezen en het is niet eens m'n eigen kindje.
ik zat met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen, ik heb echt enorm te doen met je zoontje! sowieso, ook al heeft hij 2 maanden opzegtermijn, ik zou opzeggen en hem er (als het mogelijk is voor je natuurlijk) er niet meer naar toe brengen desondanks.
ik zou een gesprek aangaan en melden dat ik het zou melden bij ggd. dat dit gewoon niet kan. wat ontzettend slordig! bah zou mijn kind niet meer brengen wat een rotgevoel! suc6 meid
Jeetje wat een verhaal zeg, mijn mond valt gewoon open van verbazing... Zo ga je niet met kinderen om en ik vind het heel goed dat je de beslissing hebt genomen je kind daar niet meer heen te brengen. Dat zou ik ook zeker niet doen.. Ik werk zelf in de kinderopvang en ik snap het niet, ik zelf werk met zoveel liefde met andermans en voor kinderen en heb daar zoveel plezier in. Dat ik niet snap dat je zo met een kindje om kan gaan... Als ik jou was zou ik toch ook een melding maken bij de GGD, want als zij een melding krijgen kunnen ze ook besluiten om onverwachts langs te komen om eens een kijkje te nemen hoe het eraan toe gaat. Het gaat ook om de andere kinderen die er nu nog zitten. Sterkte, ook voor je kleine mannetje, want als hij op een andere plek naar de PSZ zal gaan heeft hij nog een lange, moeilijke weg te gaan. Hij moet gewoon weer het vertrouwen terug vinden...
Jeetje wat erg dit voor je zoontje en het mag zeer zeker niet. Ik zou mijn kind daar ook weg halen en dat ga je ook al doen lees ik. Hopelijk hebben ze op die andere psz snel plek. Zou ook de ggd laten weten dit. Heb je er nooit met andere ouders over gehad? Of hun ook dingen opvalt?
Bedankt allemaal, ik ben erg blij met jullie reacties. Ik voel me gewoon schuldig dat ik hem er nog een paar keer heen gebracht heb, ondanks dat hij dit al aangaf. Maar je denkt dan nog dat het komt omdat hij nog steeds moet wennen of zo Als ik dan jullie reacties lees weet ik zeker dat ik goed zit door hem er niet meer heen te brengen. Ook al zegt je gevoel dat al en weet je gewoon dat het niet goed zit. Ow snoopy wat erg dat er verblijven zijn die zo met kinderen omgaan, wat vreselijk! Mn radars staan ook op scherp wat dit soort dingen betreft, aangezien ik zelf op mijn werk een dergelijk voorval heb meegemaakt. Ik werk zelf met verstandelijk gehandicapten en ik werkte eens met iemand waar ik niet eerder mee gewerkt had en ik was nogal een stil, grijs muisje dat (dacht hij) nergens iets van zei. Dus ging hij ondanks dat ik er was vrolijk door met zijn praktijken (tot het slaan van cliënten aan toe). Daar heb ik toen terplekke niets van gezegd tegen hem, dat durfde ik niet, maar ben er wel mee naar de baas gegaan en hij is op staande voet ontslagen. Die confrontatie met de persoon zelf vind ik dus erg moeilijk, bang dat ze het ontkennen of er een mooi verhaal aan lijmen, is het wel hun woord tegen dat van een kind van nog geen 2 jaar dat amper praat. De mail naar de andere psz is ook aardig lang geworden met een behoorlijk aantal vragen. Misschien vinden ze het vreemd dat ik zulke vragen stel, maar die vind ik nu wel belangrijk. De kinderen die er zitten zijn allemaal druk en assertief naar elkaar toe. Ze spelen allemaal samen en doen wilde spelletjes. Zo is Jaycen helemaal niet, die is heel rustig, staat op een afstandje toe te kijken of speelt in zn eentje met een auto of iets. Ook is hij heel verlegen en achteraf, geen haantje de voorste en kijkt de kat uit de boom. Zo zijn de anderen wel, niks mis mee natuurlijk, maar juist daar hebben ze dan geen omkijken naar. Jaycen heeft bevestiging nodig, stimulans om mee te doen en een lijntje met iemand. Dat kunnen ze niet bieden, of willen ze niet bieden en wordt hij waarschijnlijk als lastig beschouwd, ze moeten moeite doen om hem te stimuleren en daar hebben ze geen tijd voor of geen zin in.
Nee, soms zie je even snel een ouders in het halletje, maar daar kan ik er moeilijk over beginnen. Ik breng hem meestal als 1 van de laatsten en ik haal hem ook weer als 1 van de eersten op, zodat hij er zo kort mogelijk hoeft te zijn.
Misschien kan je een keer contact zoeken met andere ouders dan en het dan vragen? Wie weet kunnen jullie samen iets doen tegen deze psz want ik vind dat de psz daar eigenlijk gesloten zou moeten worden dan. Ook m.b.t. de andere kinderen die dit waarschijnlijk ook hetzelfde meemaken. Bij onze psz staan we ook altijd op het halletje te wachten en daar praten we meestal gewoon met elkaar. Ook over dingen die we niet vinden kloppen.
Er is 1 jongetje dat meteen van dag 1 contact zocht met Jaycen en dat al die tijd is blijven doen. Die pakt daar altijd meteen een knuffel, klemt die in zn armen en zegt bijna geen woord. Die is ook heel verlegen en ook hem heb ik toen ik Jaycen een keer ging halen zien huilen. Hij wordt door zn oma opgehaald en stond toen ook te huilen dat oma te laat was. Daar werd ie op bestraft, dat zn oma best te laat kan zijn en dat dat geen rede is tot huilen. Kan me zomaar voorstellen dat het bij dat jongetje ook gebeurt, die zijn stil en zeggen niks he? Misschien wacht ik wel tot ik die oma zie, vragen hoe zij het ervaart ja. Loop ik gewoon even mee onder het mom dat het vriendjes zijn. Moet ik haar alleen wel woensdag zien, want Jaycen gaat er niet meer heen in ieder geval.
Zoals gezegd, en dat ga je ook doen: je zoontje er niet meer heen brengen! Melden bij de GGD én absoluut onderhandelen over de opzegtermijn. Wij zijn weggegaan bij een slecht KDV, uiteindelijk hebben we maar 2 weken hoeven te betalen ipv 2 maanden. Laat je niet de kaas van het brood eten hoor meid, ze moeten maar goed voelen dat ze fout zitten. Dit kan zo niet doorgaan, denk ook aan al die andere kindjes die er naartoe moeten! Sterkte met het gesprek. Kan je niet iemand meenemen?
meid je hebt overal wel wat mensen werken die t op hun eigen manier doen en niet zoals t hoort. Je geeft zelf al een vreselijk verhaal aan: hoe kun je in godsnaam iemand die gehandicapt is mishandelen???!!! Ik zou geen hand durven op te steken puur omdat ik t al zo zielig vind dat die mensen zo zwaar leven en niet een normaal leven kunnen leiden...idd lkkr makkelijk een zwak iemand pakken en een kind van 2 dat amper praat, want ja wat kunnen die nou verder vertellen he... En een kind dat stimulans nodig heeft links laten liggen want dat kost tijd en moeite? Waar zijn die leidsters anders voor dan die kindjes wat bijbrengen, vermaken en verzorgen? Ik krijg gewoon de neiging zelf erheen te gaan en eens flink uit me dak te gaan, want wat ze ook lullen ten goede voor zichzelf: een kind van 2 die overal zo angstig op reageerd .. dat komt toch niet uit de lucht vallen?! Kind is doodsbang om te poepen, dat kan toch niet waar zijn!? Ik wil jou zoontje gewoon een dikke knuffel geven en zoveel liefde tonen en aandacht, kon ik zijn vertrouwen op die maneir maar terugwinnen voor jou en hem zodat ie weer ergens durft te blijven en te spelen dat mama kan gaan werken. En dat je zoveel vragen stelt aan een nieuw psz waar je je wilt aanmelden vind ik niet gek hoor en hun vast ook niet, t gaat om je kind! Je zult nu idd vast alerter zijn op signalen die je ontvangt van je kindje, je bent geen slechte mama hoor..je dacht gewoon dat je kindje in een fase zat dat ie moest wennen... Stel alle vragen aan nieuwe psz waar je mee zit en vertel vooral t voorval waardoor je wegging bij de ander Heel veel succes nogmaals en meid een heeeele dikke knuf voor jou en je zoontje..xxx
Probeer je niet schuldig te voelen meid, je KON het gewoon niet meteen weten dat daar zoveel mis was! In het begin is het gewoon lastig te zien, omdat elk kind dan wel eens moet huilen. Dat deed mijn zoontje eerst ook, terwijl het een superleuke psz is waar hij zit. Maar zodra je door had dat het echt niet klopte greep je is, en dat is juist wat jou een goede moeder maakt! En als je zoontje niet meer gaan is hij het ook vast zo weer vergeten. Gewoon een tijdje extra veel knuffelen en aandacht geven. (stel je voor dat je niet in had gegrepen en hij was nog jaren gegaan, dan was hij misschien getekend voor het leven)