Psz, maak ik me terecht zorgen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Prissie1983, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ja idd, officieel is het een kdv en geen psz. Maar het lijkt er een beetje op dat het een psz is die zich voordoet als kdv, om meer geld te vangen ofzo.

2. misa

misa Niet meer actief

Voor dat geld zou ik 2 dagdelen kdv aanvragen. Jeetje, wat een vaag gedoe. Volgens mij hebben ze dat zo geregeld om meer geld te ontvangen. Of anders een andere psz.

Een kindercentrum is niet persé een kdv. Ik werk ook in een kdv, dat valt onder een kindercentrum. Hieronder vallen ook een bso, voorschoolse opvang en straks ook een psz geloof ik.

@Ts: Hoe gaat het nu? Heb je al een gesprek gehad?

3. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Nee, nog geen gesprek gehad.
    Ik ga zo eerst Jaycen even bij mn moeder brengen en er dan heen om zogezegd zn slofjes te gaan halen om te merken.
    Dan hoop ik die oma van dat andere verlegen jongetje te zien om daar even een praatje mee te gaan maken.

Mijn god zeg, wat een warrig zooitje...
    Denk je je er goed in te verdiepen van te voren en iets goeds uit te zoeken voor je kind.

@Adi: Ze hebben apart ook nog een BSO, maar er word wel duidelijk aangegeven dat het een peuterspeelzaal is EN daarnaast op andere tijden een BSO, geen kdv.
    Dan kunnen ze zich dus blijkbaar een kindercentrum noemen.
    Alleen horen ze dan toch nog steeds niet zoveel geld voor de psz te vragen en de tijden kloppen dan toch ook niet?
    Of in dit geval dan wel omdat ze een kindercentrum zijn?

Edit:
    Vanmorgen vroeg ie of ie naar schooltje toe moest, zei ik dat het dicht is en dat ie daar niet meer heen hoeft.
    Hahaha rent ie een rondje "hoepieeeee".
    Toch te erg voor woorden, ik zie het graag andersom, naar de psz? joepieee.
    Zit al dagen met een knoop in mn maag van al het gedoe.

4. misa

misa Niet meer actief

Wat fijn dat je zoontje opgelucht is. Maar minder mooi dat het zo moet. Als je je kindje nou weer naar en andere psz of kdv brengt, dan zou ik het eerst niet zo noemen. Benoem het desnoods bij de naam van de locatie. Zodat hij het niet weer als niet leuk gaat zien (vooraf al).

Ik ben benieuwd hoe het gaat of gegaan is! Hou je ons op de hoogte?

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik vind dit wel een beetje een vreemd verhaal en belachelijk duur! Psz is bij ons van 8.45 uur tot 11.30 en kost voor 1 ochtend in de week 17,50. Nu weet ik wel dat prijzen per gemeente behoorlijk kunnen verschillen maar ik vind dit wel een beetje raar allemaal! Ik zou even met de belastingdienst bellen, waarschijnlijk moet je wel die twee maanden terug betalen als hij niet komt. En ik zou op zoek gaan naar een 'echt' psz óf een kdv!

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    heb je nu inmiddels het ggd al gebeld? want ik weet niet.. met dat geldbedrag wat hun vangen voor psz??? moeten toch vette alarmbellen gaan rinkelen?!!! aaah als ik dit zo lees moet die toko gesloten en wel zsm!!! dit riekt naar slapend rijk worden met kindermishandeling! verwaarlozing. puur een ruimte verlenen en kinderen stallen en dan geld op strijken!
    jemig mensen! dit is toch niet normaal?! ik vind het hier al duur met 90 euro pm! maar!!! 257??? voor 2 dagdelen!? ben je bedonderd?!

Sorry maar kan zo kwaad worden over dit soort misbruik! vind je het gek dat toeslagen gekort worden door dit soort wanpraktijken!

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tegenwoordig zijn er ook peuterspeelzalen voor werkende ouders. Eigenlijk gewoon een halve dag opvang, inclusief bijbehorend KDV uurtarief. Je kunt er dus ook toeslag voor ontvangen via de belastingdienst als je werkt. Zo ongewoon zijn deze bedragen dus niet.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dat misschien niet.. maar denk dat ouders dan wel weten hoe t zit en dit dan toch onder opvang valt?
    als ik t zo lees maakt deze toko misbruik van de voorzieningen.

9. misa

misa Niet meer actief

In zo'n situatie zou ik ook voor een kdv of een gewone psz!

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Je hebt tegenwoordig ook ( verlengde) peuteropvang. Dit omdat de traditionele PSZ-en niet meer echt aansluiten bij de werkende ouders. Het is dus een tussenvorm, die onder de wet Kinderopvang valt. En voor de duidelijkheid: die PSZ/KDV zal dus geen subsidie ontvangen van de gemeente. DIt omdat sommigen roepen dat ze lekker dubbel vangen, dat is dus niet zo. De geldstroom gaat anders, niet via de gemeente maar via de ouders/overheid.

Blijft het feit dat de opvang niet klopt. Juist als het onder kinderopvang valt, zijn de wettelijke eisen nog veel strenger dan die van de PSZ. Dan mag je eigen kinderen meenemen echt niet!!DIe tellen dan gewoon mee in de leidster-kind ratio, en die is uit mijn hoofd voor 1 tot 2 jarigen 1 ped. medewerkster op 4 a 5 kinderen? Dus dat klopt denk ik voor geen kant....!

ZO wie zo is mijn gevoel bij PSZ niet zo daverend. Was pas met dochter op de kinderboerderij, en daar was ook een groep van de PSZ. Die kinderen renden overal heen ( logisch, het zijn peuters en ze zijn enthousiast), en ik zag toen hoe de leidster 1 van de kinderen letterlijk greep omdat hij weg wilde rennen. Nou, dat had niet mijn dochter moeten zijn, hoewel ze die absoluut niet als poppetje hoeven te behandelen hoor. Maar dit vond ik echt niet kunnen, dan ben je professioneel leidster, bah!

En oh ja: ze hoeven niet elke keer met een "werkje" thuis te komen hoor, om iets nuttigs te doen! Ze kunnen in die werktijd nml ook heel goed met een groep met de blokken bv een dierenhok maken, hiervan krijg je niets mee naar huis, maar het is wel heel nuttig. Ik krijg juist de kriebels als ik al die voorgefabriveerde werkjes aan lijn zie hangen.......Laat ze ook maar lekker kleien, mooi bouwwerkje maken in de zandtafel, groepsspel doen, enz. Maar daar moet de leidster natuurlijk wel over kunnen vertellen bij de overdracht.

Volg je gevoel! Zoek verder naar een plekje waar hij wel wordt "gezien"!

11. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Oh ja, @ TS: rare vraag maar werk jij of studeer jij dan? Want alleen als je allebei werkt/studeert heb je recht op kinderopvangtoeslag, of het nou een gewone KDV is of de contructie zoals die bij jouw zoontje.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij ons is dat ook zo. Ze noemen het dan kinderopvang maar het is peuterspeelzaal. Heel raar maar het is een manier om zonder subsidie rond te komen ofzo.

Ts is dit toevallig in zaanstad? Zo ja dan zou ik graag willen weten welke speelzaal (evt in pb) want mijn dochter staat hier bij 2 peuterspeelzalen ingeschreven maar dan doe ik haar niet naar die van jou...

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sorry maar hierdoor is jouw gevoel van een psz niet daverend? Zijn je kinderen ooit naar een psz geweest?

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb van alles en nog wat gelezen.

Maar als het mijn kind geweest was dan was hij direct er al af gegaan.

En daarbij ik snap dat niet iedereen zijn mondje bij zich heeft maar ik had uit me plaat gegaan en direct gevraagd waar ze helemaal mee bezig zijn,

Dan komt er een tijger los in mij zeker als het om me kinderen gaat en dan kan je dekking zoeken.

En in dit geval hadden die leidsters kunnen rennen.;)

Nee hoor maar ik ga altijd na vraag doen op school of wat dan ook waar mijn kinderen zijn. Als er iets mis is ik spring er meteen boven op ik eis uitleg.

En laat het niet op zijn beloop en wat geld betref ach denk dat ik dan wel een brief zou schrijven er geld een opzeg termijn van 2 maanden maar dat er een mooie brief bij komt van hun gebreken en zo dat de 2 maanden kwijtgescholden zouden worden.

Succes en word wat assertiever.;)

15. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Nee, want door mijn werk heb ik veel met PSZ-werk te maken en zie dus veel, dus dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn ( werk er zelf trouwens niet hoor!). Maar het feit dat er in een openbare ruimte zo kinderen gecorrigeerd worden, geeft mij de kriebels!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ok nou gelukkig is dat natuurlijk per psz verschillend, net zoals bij kdv's.

17. misa

misa Niet meer actief

Juist. :)

18. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Daarom schrijf ik ook: mijn gevoel bij PSZ is.........
    Dat is nou net het lastige: heb je een paar signalen opgevangen dan wordt je beeld nou eenmaal gekleurd. Tja, en draai dat dan maar eens om. Maar deTS heeft ook duidelijk een bepaald gevoel, en ik denk wel dat je dit dan zeker moet volgen!

19. misa

misa Niet meer actief

Dat kan ook. Herken ik ook wel een beetje, terwijl ik bij een kdv werk. :) Maar goed, je moet zeker je gevoel volgen!

20. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zat met tranen in mijn ogen je bericht te lezen......arm jochie!Gelukkig ga je er weg, want dit KAN gewoon niet! Wat een wanbeleid!
    Overigens mogen kinderen hier pas bij 2.5 naar een PSZ.....
    Hopelijk vind je snel een PSZ waar hij een ontzettend leuke tijd gaat hebben!

Deel Deze Pagina