Psz, maak ik me terecht zorgen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Prissie1983, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

    adi Niet meer actief

    Ik hoop echt dat je werkelijk deze stappen gaat zetten!

    Echt super dat je kindje daar nmioet meer heen brengt, maar ik denk dat de andere kinderen daar ook niet op de juiste plek zitten. Mijn haren gaan echt overeind als ik je verhalen lees. Ik zou zo graag willen over welke psz je het hebt, dan ga ik desnoods zelf de stappen ondernemen. Hier kunnen ze niet mee blijven lopen!
     
  2. Maia

    Maia Niet meer actief

    dank je wel!
     
  3. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Ik zit dit topic al een tijdje te volgen...ik leef zo mee met je zoontje! Vreselijk is het, dat hij in zijn jonge leventje al zo gepest is :( Door volwassenen nog wel!

    Wat heerlijk om te lezen dat het bij Dikkertje Dap een paradijsje is voor hem, waar hij weer helemaal kan opbloeien en zien dat 'school' echt leuk kan zijn!

    Ik hoop echt dat je het verhaal van 'schooltje' nog wel uitspeelt. Dat moet dicht! Echt!
    Geen enkel kindje moet nog hetzelfde mee maken als jouw zoontje :( Die 2 maanden opzegtermijn mogen ze steken waar de zon niet schijnt! Pak ze aan...alsjeblieft pak ze aan :(
     
  4. Prissie1983

    Prissie1983 Actief lid

    6 feb 2008
    237
    0
    0
    Ik ga de stappen wel ondernemen, alleen weet ik nog niet of ik het via de mail zal doen of echt via een gesprek.
    Via de mail weet ik in ieder geval zeker dat datgene wat ik zeggen wil aankomt, aangezien ik dan niet onderbroken word.
    Ik ben gewoon enorm bang dat ze me afkappen en dingen zeggen als "ach dat is kindeigen" of "ach dat hebben alle kinderen, hij moet gewoon nog wennen" of dat het erop afgeschoven word dat het niet aan hen ligt, maar aan Jaycen, dat hij nu eenmaal zo is...

    Ik probeer hier en daar te wat te vissen, of anderen ook dingen zien die niet pluis zijn en het schijnt dus dat 1 van de 2, met wat oudere kinderen die al op school zitten, 's ochtends van daaruit haar kinderen naar school brengt, na school weer ophaalt en van daaruit ook vaak nog naar huis brengt.
    Dat er vaak eentje alleen staat dus en de ander gewoon weg is.
    Ik heb wel eens meegemaakt dat ze aan het overleggen waren "ga jij zo pinnen of zal ik ff gaan?"
    Ik zag er toen geen kwaad in, maar blijkbaar blijft er dan gewoon eentje alleen achter, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

    Adi, wat zou jij doen? Welke stappen zou jij ondernemen?
    zou jij het via de mail doen of face to face en wat zou jij bij de ggd neerleggen?
    Dat is ook nog iets waar ik bang voor ben, dat de ggd er niks mee doet.
    Kan ik wel iets bewijzen denk ik dan?
    Ik kan het gedrag van Jaycen beschrijven en de dingen die ik en anderen daar gezien hebben, maar er is theoretisch gezien toch geen bewijs?
    Op papier heb ik nu een waslijst aan dingen die hij gezegd heeft, die hij doet, wat we gezien hebben en zelfs hoe de leidsters van dikkertje dap zijn gedrag vonden.
    Is dat genoeg denk je? kan ik daarmee bij de ggd aankomen?
    Ik wil altijd graag alles goed voorbereiden en onder controle hebben voor ik ergens aan begin.

    Pfff ik heb zelfs al nachtmerries gehad dat het bij de psz uitkwam dat ik naar de ggd was geweest en dat ze een hele zoektocht naar me begonnen waren om wraak te nemen hahahaha.
    Het heeft onbewust een hele impact op je zeg.
     
  5. Maia

    Maia Niet meer actief

    sowieso het gesprek mondelijk aangaan en met 2 personen, dus neem je man mee of je moeder of in elk geval iemand die je goed kent, die van het verhaal op de hoogte is enzovoorts.

    En bij de GGD zou ik alles vertellen wat je hier ook verteld hebt. Van het begin af aan, hoe hij reageerde, hoe angstig hij werd, wat je merkte van andere kindjes, wat je merkte van wat je net vertelde dat het lijkt alsof ze nog wel eens alleen op de groep staan enzovoorts. Gewoon het hele verhaal. :)
     
  6. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Kijk, zoals het op de nieuwe PSZ gaat, zo hoort het!!!

    Super zeg, en fijn dat je zoon het ook fijn lijkt te vinden. Rustig aan met wennen, dat vertrouwen komt dan vanzelf weer.

    Wat betreft de klacht: ik zou het zeker aankaarten. Er is ook een onafhankelijke klachtencommissie, in de link kun je er meer overlezen:
    Waar kan ik een klacht indienen over de kinderopvang van mijn kind? | Rijksoverheid.nl

    Doe er iets mee, al is het maar voor je eigen gemoedsrust! Het is echt balen voor de goede kinderopvangorganisaties dat er zulke beunhazen aan het werk zijn namelijk!
     
  7. misa

    misa Niet meer actief

    Het heeft onbewust een hele impact op je zeg.[/QUOTE]

    Wat mooi om te lezen dat het op de nieuwe psz zo goed gaat! En ja, zo hoort het zeker! En wel ontzettend netjes dat je zo vaak mag komen om te wennen..!

    Hoelang kon je kindje op die ene psz blijven dan? Hoeveel uur achtereen?
    Wij zijn ook wel eens 'alleen' (kdv). Dan liggen de meesten in bed en dan is er eentje in de koffiekamer pauze houden. Dat moet kunnen. :) Maar goed, dat is wat anders dan 12 of 16 kinderen hebben lopen in je eentje.

    Ik zou het zeker via de ggd doen en een gesprek bij de psz aangaan. Misschien kun je daar je brief voorlezen en aangeven dat je niet onderbroken wilt worden, maar dat ze naderhand wat mogen zeggen. dat je het op die manier doet, omdat je anders denk dat je er niet uit komt. Ook zou ik een mondig persoon meenemen.

    Die brief zou je ook kunnen overhandigen aan de ggd als je daar een gesprek krijgt ofzo (ik weet niet hoe dat werkt) :)

    Wie niet waagt, wie niet wint. Proberen kan altijd. Maar ik denk echt wel dat de ggd op zijn minst een keer onverwachts komt controleren daar. En ik zou de psz benoemen waar hij nu naar toe gaat en hoe het daar aan toe gaat. En wat de leidsters daar zeggen.
    Zoals ik zei: echt gewoon proberen. En wie weet ook nog via die link die jannanas in een bericht mee stuurde.

    Veel succes en sterkte! Ga ervoor. Denk maar aan hoe veel verdriet je kindje heeft en heeft gehad. Je moet echt wat doen voor hem! :)
     
  8. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    officieel mag er op de peuterspeelzaal,of peutercentrum wat het gaat heten. 1 leidster op 5 kinderen staan,dat betekend dat als je 15 kinderen hebt,dat je 3 leidsters mag hebben.

    In mijn plaats betekend dit 2 gecertificeerde leidsters en 1 vrijwilliger(gescreend en bewijs van goed gedrag en 1 maal per jaar met de cooordinerende leidster een evaluatie gesprek)

    Ik ben zelf vrijwilliger en als ik naar huis loop met man en kinderen,dan roepen ze al juf Mariska.Ik heb ook een meisje hier,waar opa en oma oppassen en als ik bij hun door de straat loop en ze ziet mij,maakt ze de deur open en loopt te zwaaien naar mij...Maar hier schreeuw niemand naar de kinderen.Vind het niet kunnen.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    @Ts: hoe gaat het nu? Al gesprek gehad?
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    Hoe gaat het nu met je zoontje?
     
  11. Prissie1983

    Prissie1983 Actief lid

    6 feb 2008
    237
    0
    0
    Jeetje ik wilde even een update neerzetten, maar ik wist niet dat het nog bovenaan stond, wat lief dat je nog naar ons vraagt Jois.

    Ik was erg blij met de tip van Jannanas, aangezien ik nog steeds niet zo goed wist wat er mee moest.
    Ik wilde er wel heel graag wat mee, maar wat moest ik doen?
    Een gesprek, een brief, iemand meenemen, naar de ggd...?
    Dus uiteindelijk dacht ik aan deze link en heb ik daar heen gebeld en mn verhaal in het kort uitgelegd.
    Nou, die vrouw gaf zelf al aan waar ik bang voor was.
    Ze kunnen er eigenlijk niet zoveel mee.
    Zoiezo moet ik eerst zelf contact zoeken met de psz en dan het liefste via een geschreven brief waarin staat dat er verwacht wordt dat ze antwoorden.
    Volgens haar heb je dan altijd "bewijs" in handen, aangezien je met een mailtje nog kan knoeien en hier zetten ze hun naam of handtekening onder.
    Pas als de psz niet zou reageren op mijn brief of ik krijg een antwoord waar ik niets mee kan of dat niet bevredigend is kan ik een afspraak maken, maar die is dan waarschijnlijk alsnog bij de ggd, aangezien die de controles houden.
    Dan nog kunnen ze er volgens die vrouw niet zo heel veel mee, ze kunnen hooguit een gesprek aangaan met alle partijen en een keer extra controleren.
    Helaas zit het er niet in (zoals ik zelf al grappend voorstelde) om er camera's op te hangen om te observeren :D.
    Maaaar volgens die vrouw was het wel een goede stap om er werk van te maken (klacht in te dienen), want zodra er meer klachten binnen komen zullen ze serieuze stappen gaan ondernemen...
    Pas toen ik opgehangen had dacht ik pas "serieuze stappen ondernemen?" Dus of ik werd niet echt serieus genomen of ze gaan te werk volgens het gezegde "zodra het kalf verdronken is dempt men de put..."

    Die brief is inmiddels al wel op de post, dat was niet zo'n klus aangezien ik mn hele verhaal al had opgeschreven, het hoefde alleen maar overgtypt en uitgeprint.
    Het is nu alleen afwachten of ik iets terug en zo ja wat dan wel...
    Ik ben erg benieuwd en ik hou jullie zeker op de hoogte hoor, al gaat het niet altijd even snel.
    Ben nu druk bezig met voorbereidingen voor de vakantie.
    We gaan pas over 2 weken, maar ik vind het heerlijk om nu al druk in de weer te zijn met lijstjes maken en laatste spulletjes kopen.
    De helft weer van de lijstjes te schrappen en dan alsnog voor 5 weken spul meenemen terwijl we maar 2 weken gaan...
    De voorbereidingen zijn leuk, de wasberg erna is wat minder :D
     
  12. misa

    misa Niet meer actief

    Goed dat je alsnog iets doet. Die brief, maar ik zou ook zeker een klacht neerleggen, desnoods op meerdere plekken (die link, de ggd, de psz). En als je ouders tegenkomt, aanspreken. Wie weet ervaren ze hetzelfde en weten ze ook niet wat te doen.
    Veel succes iig, ik ben benieuwd naar de reactie op de brief!

    Ja, die voorbereidingen voor de vakantie zijn leuk he! Alvast een hele fijne vakantie!
     
  13. Maia

    Maia Niet meer actief

    goed dat je toch stappen hebt ondernomen! ik ben heel benieuwd naar de reactie.

    alvast fijne vakantie.
     
  14. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Goed van je dat je een officiele klacht indient. En zeker ook naar de GGD sturen he. Want dit is echt niet goed.
    Heeft de psz ook een oudercommissie? Zo ja, dan zou ik ook hen een afschrift van de brief geven. Wat een slechte psz zeg. Mijn haren gaan er van overeind staan.... brrrrrr...
     
  15. Ladylittleangel

    Ladylittleangel Bekend lid

    17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Hee meid, ik heb je verhalen met tranen in mijn ogen zitten lezen :(
    Wat erg voor je lieve kleine knul!
    Gelukkig is hij daar nu weg.

    Ik hoop echt dat er meer klachten komen en dat ze die toko kunnen sluiten!!! wat een rotwijven zeg!!!! bah!!!!!
     
  16. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben wel benieuwd naar je brief eigenlijk... :) Zou je die kunnen delen met ons?

    Vind het echt heel goed van je dat je het ze zo moeilijk mogelijk gaat maken. Want zulke mensen mogen niet voor kinderen zorgen vind ik!
     
  17. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    En heb je nog iets gehoord?
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Ben ook benieuwd!
     
  19. Prissie1983

    Prissie1983 Actief lid

    6 feb 2008
    237
    0
    0
    We zijn net terug van vakantie, vandaar dat ik nu pas reageer...
    Helaas nog niets gehoord en daar baal ik echt vreselijk van.
    Ik weet niet wat ik verwacht had te vinden aan antwoord of reactie, als het maar iets was.
    Mn moeder heeft de post op tafel gelegd tijdens de vakantie en normaal is het niets bijzonders, maar nu stonden we allebei met een kloppend hart de stapel door te bladeren hahaha.
    Klinkt stom, maar het is wel zo, je verwacht "iets", al weet je niet eens wat.
    En er was gewoon niks, dat viel echt zwaar tegen.
    Niet dat ik er veel van verwacht had, maar door het versturen van die brief had ik toch een gevoel van opluchting, het idee dat je er in ieder geval iets aan gedaan hebt.
    En dan verwacht je op zn minst toch een verklaring van zn gedrag of lulsmoesjes waarmee ze ermee weg proberen te komen of excuses, maakt me niet uit wat, maar IETS.
    Kijk, wat ons ook al verteld is, we kunnen er gewoon heel weinig mee, omdat het de woorden en gedrag is van een kind van (toen) nog geen twee jaar en een stel "goed opgeleide" leidsters.
    Het is niet te bewijzen dat er daadwerkelijk iets raars aan de hand geweest is, hoe goed wij ook kunnen beschrijven wat er aan de hand is, wat zijn gedrag is en wat hij zegt.
    Als zij bijvoorbeeld ijskoud zouden blijven beweren dat het gewoon wennen was dan kun je er al niets meer mee.

    Maar goed, de volgende stap nu is dus dat ik een officiele klacht bij de GGD ga neerleggen.
    Volgens die vrouw was dat in ieder geval een goed idee, als er genoeg klachten binnen komen kunnen ze er echt iets mee gaan doen.

    Eerst ga ik verder met het reisdagboek, even iets leuks doen :D
    Tijdens de vakantie maak ik iedere dag korte aantekeningen van dingen die we gedaan hebben, leuke dingen die gebeurt zijn, grappige anekdotes van Jaycen, enz.
    Eenmaal thuis maak ik er een uitgebreid verslag van in een reisdagboek, daar plak ik dan ook bonnetje, entreekaartjes, enz in.
    Een van de leukste dingen vind ik altijd na de vakantie en een heel leuk aandenken.
    Zo waren we naar een vliegtuigmuseum geweest en hij was er helemaal vol van.
    Daar stond ook een echte raket en hij mocht in een helikopter zitten.
    Eenmaal thuis tijdens het verschonen kijkt ie ineens tussen zn benen naar zn pielie, gaan zn ogen wijd open en begint ie helemaal te stralen: "kijk mamma, raket!!!"
     
  20. Maia

    Maia Niet meer actief

    klinkt in elk geval als een leuke vakantie! succes met het reisdagboek en vooral ook succes met het maken van je klacht bij de GGD.
     

Deel Deze Pagina