psz op 2,3 kilometer, geen auto

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door emma84, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou trouwens voor die bij de school gaan. Wie weet ben je niet direct zwanger en dan moet je straks toch alsnog nog met een baby die afstand overbruggen omdat je zoon dan naar school moet.

2. Vigi

Vigi Niet meer actief

Lekker dicht bij huis pakken

3. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    30 tot 45 minuten lopen vind ik erg lang als er ook een school op de hoek is.
    Dan loop je naar school dan weer naar huis en na een paar minuten moet je alweer de deur uit om je kind op te halen.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bestaat er geen mogelijkheid om je rijbewijs te halen? Fietsen in de sneeuw en gladheid lijkt me ook niets.
    Lopen zou ik zeker niet doen, ik zou ook voor de psz dichtbij kiezen.

5. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Ik zou de psz uitzoeken die aan de school gekoppeld is, het is wel fijn voor ze als er vriendjes en vriendinnetjes bij hun in de klas komen, iets bekends..

En je kan de baby in de fietskar vervoeren..

Onze school zit ruim 4km verderop, gaat ook prima op de fiets..

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben laatst een opvouwbare bakfiets tegengekomen. Misschien kan dat wel qua ruimte?

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Als heel veel genoemde opties afvallen en je wilt perse die psz en school iets verderop hebben dan zou ik toch rijbewijs halen en een klein autootje erbij kopen.
    Zijn maar handjevol mensen die daadwerkelijk dit soort voorzieningen om de hoek hebben zitten.
    Hier zit het kdv op bijna 4-5 km. Ik heb straks een tweeling erbij en dat gaat ook heel lastig worden. Zelfs met een auto.
    Mijn man brengt dl 's ochtends weg en ik laat iemand anders haar 's middags ophalen of ik ga ik zelf die uitdaging aan ;)

8. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48

Wij hebben een school waar mama en papa's buiten blijven en kinderen gaan alleen naar binnen toe. Mits er iets was dan haalde ik hem eruit even op me arm en klaar.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    2,3 km zou ik niet gaan lopen, want je moet nadien nog terug en dan aan 't eind ook nog es terug.
    Dat betekent dat je zelf elke keer 9 km aan 't wandelen bent. En dat voor uiteindelijk 3 uurtjes PSZ ofzo ...

Ik zou kijken of een fietskar geen optie is.
    Sowieso kan je die dan ook nog gebruiken tot hij de oudste oud genoeg is om het hele eind zelf te fietsen.
    En anders kijken voor een stoeltje voor je oudste dat je vooraan installeert en dan de jongste achteraan in zijn maxi-cosi (bestaan speciale standaards voor). En als hij oud genoeg is een "echt" fietsstoeltje".

Een collega heeft zo'n bakfiets die hij kan opvouwen. Valt best mee qua omvang.

Maar je bent nog niet zwanger ;). Voor 't zelfde geld zit je oudste in groep 2 tegen dat het zover is.

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou die van op de hoek doen.

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    ik deed de babydan even in een draagzak, de peuter liep aan de hand en de kleuter rende naar binnen :D Ik had een croozer for 2, super handig want dan kunnen 2 kinderen naast elkaar. De kleuter zat achterop de fiets.

nufietst ze zelf en heb ik de peuter en dreumes op de fiets.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou gewoon psz doen naast huis.
    Hier gaat ze naar psz die makkelijker op route ligt bij naar werkgaan niet dat ze daar naar school gaat

13. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Precies. Als je net bevallen bent, is 4x 2,3 km. in een tijdsbestek van een paar uur héél veel!

Deel Deze Pagina