Ik snap niet zo goed waarom een andere PSZ dan die bij een toekomstige basisschool niet zou kunnen? Mijn jongste zit ook op een psz dat inpandig zit in een andere school dan waar hij volgend jaar in groep 1 gaat beginnen. De psz is niet gerelateerd aan het onderwijssysteem dat de basisschool waarin ze gevestigd zijn hanteert. Enig voordeel dat wij hebben is dat de PSZ en de toekomstige basisschool naast elkaar staan, (3 basisscholen op een rijtje) dus wat afstand betreft makkelijk met het ophalen van de jongste en even het schoolplein oversteken om op de oudste te wachten.
Dat was hier geen punt. Oudste was naar PSZ geweest, die viel na schooltijd in slaap op de bank. Tweede niet naar PSZ, viel ook na school in slaap op de bank. Derde niet naar PSZ en die sliep toen ze naar school ging 's avonds een half uurtje eerder, (van half 8 naar 7 uur). Jongste wel PSZ en die houd ik soms even een middagje of dag thuis nog. Ze zijn nog niet leerplichtig met 4 jaar, dus je hebt nog een hoop ruimte. Niet te moeilijk en krampachtig dus over doen, eind groep 1 houdt vrijwel elk kind de schooldagen gewoon vol
Mijn oudste kon 'smiddags ook nog best lang slapen. Toen hij fulltime naar school moest, was het wel even wennen dat hij de hele dag op moest blijven, dat ging ook wel gelijk goed hoor, maar de eerste tijd heeft hij bij thuiskomst om half 4 nog vaak een powernap gedaan. Na een half jaar school was dat schoonheidsslaapje ook niet meer nodig.
X11 ik heb zelf zoveel gehad aan jouw (vier!) Ervaringen hiermee Onze oudste is een paar weken geleden op een anndere psz begonnen nadat het vorig jaaar wat moeizaam ging (zie mijn vorige topics). Na twee keer fllink huilen gaat het nu superleuk!! Leukernog dan bij dde go volgens mij. Ik vind het wel een verrijking voor haar.ik denk ook dat het voor haar gemakkelijker zal zijn om te wennen over een half jaar. Als ze dan weer moet huilen kan ik verwijzen naar hoehet bij de psz is gegaan. Onze dochter gaat trouwens ook naar een psz die niet bij onze basisschool 'hoort' Succes!
Precies omdat onze oudste op een gegeven moment de enige peuter was bij de gastouder, is hij toch naar de PSZ gegaan. Maar ook omdat ik toen vanwege verlof voor de jongste thuis was en hem dus kon halen en brengen. (Zijn toen gestopt bij de Gastouder.) Dus het was ook praktisch goed haalbaar. De jongste gaat niet. Er zitten bij de gastouder altijd nog wel 1 of 2 andere peuters. En daar gaat hij twee dagen per week heen. Verder is hij twee dagen bij mij en 1 dag bij mijn man en beide willen we hem op onze vrije dagen nog niet missen.