PSZ uitzoeken; stel ik me aan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Het lijkt me inderdaad een beetje gevaarlijk, die open deur...
    Hier zit er een draaislot op op volwassenenhoogte. Dus enkel de juffen en de ouders kunnen de deur (van binnen en van buiten) open maken en het gaat elke keer op slot. Het zit op 1-hoog maar er zit een zwaar hek voor de trap. Het speelgoed daar zou ik me geen zorgen over maken. Mijn dochtertje van 1 speelt nu ook vaak met het speelgoed van mijn zoontje van bijna 3... Dat is nu eenmaal moeilijk te vermijden. Ze steekt nog veel in haar mond maar de echt kleine stukjes verwijderen we op voorhand. Echter denk ik niet dat een kindje van 2 dat nog zou doen met de intentie het door te slikken... Voor mijn zoontje kocht ik rond die leeftijd al speelgoed voor meer dan 3 jaar.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Heb er vanochtend 2 bezocht die idd allebei zo'n draaiknop hadden.
    Eentje had ook spijkers etc maar dat was een hele rustige (montessori)groep, waar iedereen zn eigen tafeltje heeft etc en altijd duidelijk te zien is wat elk kind doet. Dat is vergelijkbaar met thuis, bijna.
    (Dl stopte nooit iets in haar mond, dus ik heb eigenlijk genoeg kleine dingen rondslingeren, maar hier zijn geen uitdagende, rennende en duwende kinderen).

Die andere had ook weer zo'n speelvide met open trap. De hekjes gebruiken ze alleen als er niemand speelt (...). meestal zit er een leidster bij als ze daar spelen (alleen nooit als ik er langsloop). het was hier nog drukker dan bij de allereerste.

Straks nog een bezoeken en dan maar een nachtje over slapen. Ik neig nu naar de spijkers-groep (dl wilde er niet meer weg), maar dan moeten we meteen 10 uur per week afnemen.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    We hebben dus voor die zonder trappen, met knop op deur gekozen. Heb mijn bedenkingen doorgegeven aan de andere organisatie; die begrepen dat en gaan het intern bespreken.

Dl heeft wel meteen buikgriep gekregen, na deze psz'en tour :(

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Goed dat je het hebt doorgegeven, nu kunnen ze er ook wat mee doen. Jammer dat er ook gelijk een buikgriep is doorgegeven. Ik denk dat het hier niet bij blijft, in het begin lopen ze van alles op. Heel vervelend. Beterschap

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.991
    4.008
    113
    Vreemd zeg, dat dat zomaar mag....
    Ik werk op een basisschool waarin de peuterspeelzaal in een van de lokalen is gehuisvest. Je wordt echt raar van alle regeltjes waaraan zo'n lokaal moet voldoen, bijna lachwekkend sommige dingen. Dus best vreemd dat dit soort dingen dan gewoon zo kunnen!
    Gelukkig heb je keuze uit meerdere!

Die buikgriep is vervelend, kan natuurlijk toeval zijn. Mijn dochter was in de eerste weken peuterspeelzaal ook continu verkouden, hoort er ook wel een beetje bij natuurlijk.

Deel Deze Pagina