Welke spellen spelen jullie graag met de kinderen? Onze zoon van 4 vindt het eindelijk leuk om met elkaar aan tafel een spel te doen. Dus vandaag gepuzzeld, kleurentorentjes gespeels en uiteindeljk nog aan het kwartetten geweest. Welke spellen kunnen jullie aanraden? Misschien ook kleine spellen die makkelijk mee op vakantie kunnen.
Dochter, 3.5, vindt pesten heel erg leuk, uno junior, halli galli junior, memory, kwartet, domino, enz
Betoverde doolhof junior, spokentrap, drakenrace (van Haba). Heb nu kolonisten van Catan junior besteld. Mijn kinderen zijn dol op spelletjes doen.
Zoontje van 4 is dol op spelletjes, maar iets minder van de kaart spelletje, wij spelen momenteel veel ganzenbord, mens erger je niet en disney triviant. Domino en memory vind hij ook leuk. Uno hebben we ook veel gedaan maar daar heeft hij nu niet zoveel zin meer in. En de schildpad sjakie geloof ik is ook erg leuk.
Hier vinden ze knappe koppen geweldig. Ook fotosafari, koetje boe en knibbel knabbel knuisje zijn favoriet. Van de kleine spelletjes vinden ze Uno Junior, kwartetten, memorie en het dorakaartspel leuk.
Ik zit samen met mijn dochtertje voor haar op donderdag op een ouder kind dagbehandeling en daar speelt ze altijd knappe koppen ze vind het helemaal geweldig en het is het enige waar ze langer dan 5 minuten mee kan spelen
Ik herinner uit mijn eigen kindertijd: hoedje wip, pimpampet, mens erger je niet, zwarte pieten (zal wel niet meer mogen), kwartetten.
Hier zijn ze helemaal gek van het spel Bloqs Bloqs spel van de maand bij spelletjesgigant.nl Het doel is om als eerst een heel vierkant te bouwen, het enige is is dat je dat moet doen met soort van Tetris blokken. Spel op zich is heel makkelijk, ze moeten gooien met een dobbelsteen en ze mogen dan het kaartje omdraaien waar ze op aan komen met hun pion en op dat kaartje staat dan welk blokje ze van tafel mogen pakken. Het is dus en makkelijk en ze moeten er een beetje bij nadenken. Echte aanrader.
Angry bird kaartspel is hier een hit, verder stratego junior ook leuk en carcasonne junior/ uno junior. Het dolfje weerwolfje spel vinden ze ook erg leuk. Triominos junior ook erg leuk. Mijn kids zijn nu iets ouder en beginnen allerlei logisch denkspellen nu ook erg leuk te vinden. Zo speelt mijn vijfjarige al vlot mee met vlotte geesten en Set. Erg leuk vind ik dat.
Hondje waf is heel leuk! Mijn dochter wilde een tijdje veel het Dora bordspel spelen. Voor kindjes met veel fantasie en van verhaaltjes verzinnen houden is krokodil onder mijn bed heel leuk. memorie is eigenlijk altijd heel leuk, vandaag heeft mijn dochter (6) haar eigen memorie spel gemaakt, heel schattig
Met 4 jaar kreeg ze monopoly junior (feesteditie) en rummikub junior. Verder krokodil met kiespijn (kort spel, snel klaar; maar pas met bijna 5, eerder vond ze t eng!) Nu met 5 jaar heeft ze scrabble junior, wie is het, dr bibber. Muiltjesspel en magische toverstaf vindt ze ook nog erg leuk, maar vooral voor meisjes lijkt me en is 3+.
kroko loko is leuk, het cars spel met plankgas is hier populair en verder ezelen, disney spel en kleine spelletjes die vaak bij de kruidvat liggen voor weinig.
Monopoly Junior is hier een groot succes. En laatst Kolonisten van Catan gespeeld (bij gebrek aan de kinderversie de gewone versie), vond ze ook erg leuk. En ik wil nog Rummikub (eventueel junior versie), lijkt me ook erg leuk voor d'r.