Ik vind het raar dat je bijvoorbeeld banaan niet in schil mee mag geven. Dat ze geen 15 appels gaan schillen snap ik wel hoor,maar de meeste 2/3 jarigen kunnen toch prima een banaan ontschillen? Mijn dochter kan ook een mandarijn pellen hoor, als iemand even een beginnetje maakt. Nou duurt dat wel even dus doe ik dat thuis alvast voor haar als ik mandarijn meegeef, maar bananenschil kan ze echt wel zel'f. Halve banaan, stukje folie om het uiteinde, nou daar redt ze zich echt wel mee. Het gaat toch ook om het stimuleren van een stukje zelfredzaamheid? Dus oefenen met dat soort dingetjes, helpen wanneer nodig, maar stimuleren om het zelf te doen?
Hier mag een banaan gewoon met schil meegegeven worden, ander fruit al geschild/schoon gemaakt/in stukjes. Mijn dochter heeft een K3 broodtrommel en daar wordt elke keer als ze naar de psz gaat met zorg fruit voor uitgekozen Ene keer peer in partjes, dan een appel, dan een mandarijn, soms aardbeitjes.. Ook maar net wat ik in huis heb. Maar heel raar dat er geen leidster is geweest die je dochter heeft geholpen met haar banaan zeg.