Bij ons zijn de kids in groep 1 en 2 op vrijdag vrij. Is dit overal het geval? Ik vind het eigenlijk heel vervelend. Woendagmiddag en vrijdag zijn dan dus vrij. Ik ben nu ook altijd al op woensdag vrij en dat wil ik aanhouden. Maar door die vrije vrijdag wordt je haast gedwongen om deze ook vrij te nemen. Mijn man werkt nl. wisselende diensten en oppas door opa en oma wil ik niet. Ik heb geinformeerd naar BSO op de hele vrijdag, maar dat vind ik in verhouding echt te duur (277 per maand en daarbij dan ook nog de drie gewone dagen BSO). Daarbij zit Emme straks al 3 dagen op de BSO op ma di do en dan ook nog vrijdag de hele dag vind ik echt te veel. Eigenlijk word ik door die vrije vrijdag gedwongen om 3 dagen te gaan werken ipv 4. Hoe is dit bij jullie op school geregeld? Pim
Ik ben zelf leerkracht op een basisschool. Iedere school kan dit zelf bepalen. Iedere groep moet een mininum aantal uren maken. Hoe je als school de schooltijden indeelt, mag je zelf bepalen. Als je maar boven die minimum aantal uren blijft. Bij ons op school heeft groep 1 altijd vrij op vrijdag. Groep 2 t/m4 hebben vrijdagmiddag vrij. En de rest gaat de hele vrijdag naar school. Andere scholen regelen het op een andere manier. Ik hoop dat je het kunt oplossen. Groetjes Anouk
Bij ons in het dorp zijn de kleuters 1x in de 2 weken vrij op vrijdag, en de andere vrijdag moeten ze de hele dag.
Mijn dochter gaat gewoon alle dagen naar school en is alleen woensdagmiddag vrij. Alle kleuters gaan dus ook gewoon de hele vrijdag naar school. Lijkt me inderdaad aardig irritant qua opvang, die hele vrijdag vrij. Kan je anders niet de vrijdag als vrije dag nemen? Dan hoeft hij alleen woensdagmiddag extra naar de BSO ipv vrijdag de hele dag?
Anouk, dank voor je uitleg. Het is sowieso op te lossen als ik ook de vrijdag vrij neem. Dat is wel te doen hoor, maar ik zou liever 4 dagen blijven werken. Maar ik vind het aan de andere kant ook belangrijk dat Emme niet op de BSO 'woont' en ook gewoon 2 dagen na school thuis is en als ze wil vriendjes en vriendinnetjes mee kan nemen enzo. Typisch geval van belang van kind gaat boven dat van mama. Pim
Zo97, daar heb ik ook al over nagedacht, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik van vroeger uit de woensdagmiddag echt 'heilig' vind. Ik vond het vroeger zo'n fijne middag om thuis te zijn en te spelen of iets leuks te gaan doen. Dat wil ik Emme ook graag meegeven. Plus dat ook de woensdag een dure dag is op de BSO omdat ze dan 6 uur ipv 3 uur opvang hebben. Ik weet het ik ben er best dubbel in, vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen dit regelen. Pim
Hier gaat groep 1 op de dinsdag en de donderdag een hele dag naar school en de maandag, woensdag en vrijdag alleen de ochtend. Groep 2 idem als groep 1, maar dan komt de maandagmiddag er ook bij. Kwebbel is happy met bovenstaand schema. @Pim...persoonlijk (mits financieel toelaatbaar) zou ik dan voor 3 dagen werken gaan en de vrijdag lekker thuis bij kind. Kan je niet iets met ouderschapsverlof ander verlof regelen zodat je tijdelijk de vrijdag vrij bent? Kwebbel
Kwebbel, financieel is het geen probleem, maar ik vind het voor mijn werk (qua interne bereikbaarheid en positie) fijner om 4 dagen te werken. Maar ja ik denk dat het idd de beste en rustigste oplossing is om 3 dagen te gaan werken. Pim
De school bij ons in het dorp daar is het zo voor groep 1/4-> Ma -> 08.30 - 12.00 school - middag vrij. Di -> 08.30 - 12.00 school - 13.15 - 15.15 school. Wo -> 08.30 - 12.15 school - middag vrij. Do -> 08.30 - 12.00 school - 13.15 - 15.15 school. Vr -> 08.30 - 12.00 school - middag vrij. (groep 5/8 hebben op ma en vr middag wel school van 13.15 - 15.15) Onze kindjes gaan straks naar school in een dorp hier verderop. Daar is het elke vrijdag vrij voor groep 1-2. Op woensdag gaan alle klassen van 08.30 tot 12.15 naar school. En op maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag gaan alle klassen van 08.30 tot 14.30 naar school, alle kinderen eten dus tussen de middag op school.
Bij ons is het zo dat de onderbouw op woensdag en vrijdagmiddag vrij zijn... op wo vanaf half 12, op vrijdag vanaf 12u. Normaal zijn ze rond 15u vrij. Ben eerlijk gezegt wel blij dat ze gewoon 5 dagen gaat
Ja ik snap dat wel van die woensdagmiddag hoor. Maar kan je anders niet 3 1/2 dag gaan werken? Of kan je man op woendagmiddag geen vrij nemen?
bij ons gewoon vrijdag les maandag dinsdag donderdag en vrijdag van 8.45 tot 11.45 en dan van `13.15 tot 15.30 en woensdag van 8.45 tot 12.00 maar das dan veel meer uren toch????? Wel geloof ik 4 leraren dagen.......
Mijn dochter is op woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij, is van groep 1 t/m 4, daarna zijn ze alleen woensdagmiddag vrij geloof ik.
Hier gelukkig ook alleen op woensdag-en vrijdagmiddag vrij vanaf 12.30. De andere dagen zijn van 8.45 tot 15.00 uur, doorlopend rooster. Dus Milan eet op school. Zalig zo, scheelt enorm veel heen en weer gevlieg..Op donderdag vanaf 15.00 uur en op vrijdag dus de hele middag gaat hij naar de BSO, omdat ik dan werk..En ik krijg aardig wat terug van de belastingdienst, er blijft maar een kleine 40 euro over wat ik zelf moet betalen in de maand..
Hier zijn de kleuters om de week een hele vrijdag vrij, en groep 3 en 4 om de week op vrijdagmiddag. Het is wat meer geregel en het kost wat meer opvang, tja, dat is niet anders...
apart om te zien dat het overal weer anders is.. Hier gaat groep 1 en 3 Maandag hele dag Dinsdag hele dag Woensdag ochtend (groep 1 en 2 hele dag VRIJ) Donderdag hele dag Vrijdag alleen smorgens Groep 2 is dan wel de hele woesndag vrij, maar moet vrijdag middag wel weer naar school...dit is zo omdat de meeste ouders hier wel 1 kind in groep 1 hebben en ook in groep 3.. deze gaan dus op vrijdagmiddag allebei naar school... ik vind t niet altijd even praktisch, maar goed.. t maakt me ook niets uit...
Mijn nichtje woont in een dorp met 2 basisscholen en daar is het verschillend, bij de één geloof ik om de week vrijdag vrij en bij de ander vrijdag altijd een halve dag. Het verschilt dus echt per school. Ik weet eigenlijk niet hoe het is op de school waar we Eva straks naartoe willen doen. Ook maar eens informatie opvragen daar.
Wel aparte tijden allemaal zeg. Dacht dat het landelijk allemaal hetzelfde was, stom stom. Bij ons gaat ze Merel elke dag naar school, maandag tot en met vrijdag van half 9 tot half 4 behalve de woensdag dan. Dan is zij 's middags vrij. Tussendoor heeft ze wel 2 uur pauze, van hafl 12 tot half 2 maar als ik werk dan blijft ze over. Voor ons zijn dit perfecte schooltijden.
Wat apart om te zien dat het overal weer anders is! Bij ons heeft groep 1&2 de woensdag en de vrijdagmiddag vrij, vanaf groep 3 is het alleen nog maar de woensdagmiddag vrij. Ze hebben les van 08.30 tot 12.00 uur en van 13.15 tot 15.15 uur.