Wanneer spelen op eigen slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jantina, 6 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo,

Nou mijn vraag zal wel duidelijk zat zijn denk ik;)
    Maar vanaf wanneer gaat/of mag een kindje zelfstandig op
    haar/zijn slaapkamertje spelen?
    Mijn meis is 2.5 en vraag best vaak, mama ik wil
    zo graag even op met kamertje...
    Maar tot nu toe mag ze het eigenlijk alleen van me als
    ik boven aan aan de poets ben.

Gr Jantina

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kylian mag het sinds kort maar dan laten we wel alle deuren open in huis zodat we elkaar kunnen horen (hij slaapt trouwens op zolder).

Groetjes Anita

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier mag het altijd als ik ook boven ben - hebben geen traphekje in deze woning. Lijkt me prima als je er zelf bij bent!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja same here.. Mag best maar vaak ben ik dan ook boven :)

ook iets met de werkkamerdeir altijd open staat voor de katten en ik niet wil dat ze daar vanalles uit kasten trekt :)

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik woon in een appartement, dus alles gelijkvloers. Hij heeft hier dus zelf de mogelijkheid. Ik heb speelgoed in de woonkamer staan en op zijn slaapkamer. En toch 1 keer per dag ongeveer trekt hij zich een uurtje terug in zijn eigen slaapkamer... Hij heeft er dus wel behoefte aan. Zijn ook soms dagen dat hij helemaal niet naar zijn kamer gaat.

Maar doordat alles gelijkvloers is dus, kan hij zelf de keuze maken...

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier als ik boven ben en overdag speelt ze vaak nog even voor ze gaat slapen. Dan heb ik haar kamerdeur dicht, traphekjes ook en ben vaak zelf beneden. De tussendeur heb ik nog wel open, zodat ik haar eventueel kan horen. Vaak kruipt ze na een kwartiertje wel in bed om te gaan slapen.

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy speelt ook graag alleen boven.
    Ik vraag altijd of ze het wel en vaak zegt ze dan ja.
    Nou prima, zet de radio wat zachter zodat ik haar goed kan horen.
    Heb wel een traphekje zitten.
    Meestal zit ze dan op mijn bed onder het dekbed met alle knuffels erbij in een soort tentje.
    Doe dat al een paar maanden eigenlijk, ga wel af en toe ff kijken maar kan haar dan zien in de spiegel dus hoef maar klein stukje trap op haha.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij wonen gelijkvloers, Joey kan zelf beslissen of hij op zijn kamer wil spelen of hier in de woonkamer. De deuren staan altijd open, zolang we hem maar kunnen horen is het goed!

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame speelde toen ze 1 was al alleen op der kamer maar toen hadden we haar slaapkamer aan de woonkamer(gelijksvloers dus)
    nu mag ze sinds een jaar boven spelen (vaak ben ik wel boven)
    maar ze gaat soms ook uit der zelf

is ze met de trein aan het spelen

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Als ik boven ben, dan speelt ze ook op haar kamertje. Ben ik klaar boven en wil ze niet mee, dan mag ze van mij boven blijven. Ik laat dan wel de kamerdeur open, zodat ik kan horen als ze de trap af komt. Kan ze tegenwoordig heel goed, maar ja....blijft voor moeders toch best eng zo'n trap. ;)

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste is 2 jaar en 10 maanden en speelt eigenlijk alleen op zijn kamer als ik boven bezig ben. En soms 's ochtends vroeg als ik nog geen zin heb om op te staan, maar hij al wel wakker is. Alleen gaat ie dan liever op mijn bed zitten om autootjes over de mamaberg te laten rijden :(

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij wonen gelijk vloers, dus Quinn speelde al vrij vroeg op zijn eigen kamertje, net waar hij behoefte aan heeft. die keuze is vrij

13. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Wat knap dat jullie je kindjes allemaal al alleen durven laten op een verdieping! Ik durf dat echt niet. Als we alleen zijn en ik boven wat moet doen, gaat Elena mee naar boven. En als we naar beneden gaan, moet ze ook weer mee. Ben ik te angstig ofzo?

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@ozgul: dat bepaal jij alleen :)
    bij ons zitten boven alle deuren dicht (en ze kan nog niet bij de deurkruk) dus met het traphekje dicht kan ze eigenlijk nergens heen.
    Zodra ze zelf deuren kan openen blijf ik er wel wat meer bij.. Want in onze kamer, wrkkamer en douche ligt te veel waar ze gewoon niet aan mag komen
    zoals papierwerk, aspirines of bijv het wasmiddel :)
    maar nu gaat het prima zo.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Denk dat er idd geen leeftijd aan te plakken is, je moet gewoon doen en toelaten waar jij je fijn bij voelt.

Onze dochter wordt in januari 4 en speelt nog niet echt alleen op dr kamer. Ze is liever onder de mensen;)
    Ze loopt wel regelmatig naar boven en weer terug, wordt er weer een pop op bed gelegd ofzo

16. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Wij hebben er moeite mee omdat ticho wel goed alleen kan spelen hij vind dingen kapot maken en troep maken leuker.... en dan niet zijn speelgoed maar onze dingen> Shampoo door de hele douche ofzo. Dat soort dingen dus wij vertrouwen hem er niet op. Tenzij we alles boven dicht doen en op slot.

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hier heb ik een traphekje in de deuropening van haar slaapkamertje. Dus als ze op haar kamer speelt, is haar deur gewoon open maar kan ze toch haar kamer niet uit. En de babyfoon staat aan dus als er wat is kan ik haar gewoon horen. Maar in de praktijk komt t bijna niet voor dat zij boven is en ik beneden, want als ik wegloop rent ze altijd meteen achter me aan en wil mee.

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ryan(Bijna 2) en Lex(bijna 4) willen niet meer in de middag slapen sinds een half jaar en spelen iedere dag een uurtje op hun kamer. Ze vragen er zelf om en ik ka dan ff het huishouden doen het is alleen altijd een hele zooi als ik naar boven ga.

Deel Deze Pagina