hallo allemaal! Ik werk 20/24 uur in de week, op onregelmatige dagen in de thuis zorg als verzorgende. Daarnaast wil ik op de dagen dat ik vrij ben, elke dinsdag en vrijdag, en om de week maandag of woensdag, als gastouder gaan werken, dit omdat dit is wat ik eigenlijk fulltime zou willen doen, en ik op deze manier rustig kan beginnen. Nou is mijn vraag, wat is een goeie uurprijs? en incl of excl? Wat vinden jullie als ouders, of als jullie zelf gastouder zijn, prettig? Collin gaat 2 dagen naar een gastouder, ik betaal zelf 4 euro excl, neem dus alles mee, luiers, doekjes, drinken, eten, koekje etc.. Daarnaast betaal ik 55 euro per maand aan het gob. Per 1 mei heb ik evt al mijn eerst gastkindje, een jongetje van dan 3 maandjes. Ik wil max 3 kindjes opgaan vangen.. maar liefst 2, met mijn zoontje dan dus 3 in totaal. Hoor graag jullie ideeen en adviezen.
Ik ben ook gastouder en heb zelf gekozen voor een GOB wat goedkoop is. De totale uurprijs (5,00) komt zo niet boven de maximumprijs voor de toeslag uit en ik doe alles inclusief, kan het ook niet vergeten worden. Ik werk samen met een bureau waarbij ik de kosten betaal. Die kan ik dan weer als kosten aftrekken voor de belasting. Ouders hoeven bij mij niet door te betalen als ze zelf vrij zijn, omdat ik mijn uurtarief al aardig hoog heb gezet. Ik weet van sommige gastouders dat ze wel laten doorbetalen bv. 45 weken per jaar of bv. 50% als kindjes niet komen. Je kunt de kosten voor luiers, eten enz. altijd aftrekken van je inkomen, ook als het in het tarief zit. Het maximum uurtarief voor de kinderopvangtoeslag is 5,09, wat daarboven zit moeten ouders zelf betalen. Ik zou ook eens kijken wat gastouders in de buurt vragen. Succes!
gastouders in de buurt vragen tussen de 4,00 en de 6,10.. maar de meeste vragen 5,00 of meer. Mijn gob raad 4,75 aan. thanks voor je info
Hoi hoi, Ik ben gastouder en ik heb een tarief van 5,50 per uur voor dag opvang en 6,50 voor naschoolse opvang. De ouders betalen 30 per maand aan het gastouderbureau. Dit alleen doordat ik bepaalde eisen aan het gastouderbureau heb gesteld en zij hiermee akkoord gingen. ( alleen mijn vraagouders betalen 30 euro, normaal gesproken 80!) Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
zijn die prijzen incl alles? En hoe gaat dat bij jou met doorbetalen als kindjes niet komen? bij mijn go is t zo dat als kindjes ziek zijn, je niet betaald, en als je een maand van te voren aangeeft dat ze niet komen dat je niet betaald. Vakanties van de GO betaal je ook niet..
Ja die zijn inclusief alles. Volgens mij zijn er wel eenmalig inschrijfkosten. Bij mij betalen de kindjes gewoon door als ze ziek zijn of een dagje niet komen. (zo kan je namelijk aan de gang blijven en weet je helemaal niet op wat je moet rekenen). Als ze ruim van tevoren hun vakantie doorgeven hoeven ze niet door te betalen.
weet een van jullie hoe het zit met verdiensten? moet je je inschrijven bij kvk? hoe doe je dit met belasting?