Ontstoken hechtingen

Discussion in 'Na de bevalling' started by Zebraatje1990, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

Jul 26, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vier weken geleden bevallen. Ingeknipt en gehecht en dat is eigenlijk de hele kraamperiode rustig gebleven.

Sinds vorige week is het weer wat gevoeliger en sinds een paar dagen komt er troep uit de wond. Heb mijn man laten kijken en die zegt dat het aan het ontsteken is...... Maar hoe nu ?

De verloskundige kan ik niet bellen want de zorg is daar afgesloten, weet dus ook niet of ik hun hiermee nog kan 'lastig' vallen.
    Wie moet ik nu bellen? De huisarts, verloskundige, gynaecoloog?

Of wat kan ik zelf doen? Heb wel eens gelezen over een biotex badje, maar vraag me af of dat wel gaat helpen. Denk dat die hechtingen er gewoon uitgehaald moeten worden..

iemand ideeen wat ik nu eigenlijk moet ondernemen???

2. Koon

Koon Niet meer actief

Je kan best een ontsmettend bad nemen, ook badedas (groene fles) is daar geschikt voor.
    Als het dan niet wegtrekt zou ik de huisarts bellen.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    AUW!! Ik zou ook direct de huisarts bellen, sterkte!

4. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,131
    1,830
    113
    VK heeft 6 weken na zorg dus zou het wel even proberen (dat was bij mij wel zo en liep bij een gyn)

Mijn vagina is open gesprongen en gaan onststeken de rest valt wel te raden want het moet hersteld worden met een operatie waar ik nog altijd tegen op zie.

Bellen en vragen wat je kan doen.
    Mijn advies was toen spoelen en met blauwe bio baderen maar kan nu weer anders zijn.

5. Blond88

Blond88 Actief lid

Feb 16, 2011
    481
    27
    28
    Zitten je hechtingen er al 4weken in? Zijn het oplosbare?
    Zou de verloskundige even bellen, hebben 6weken de nazorg.

6. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

Jul 26, 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verloskundigen hebben niet gekeken toen ze hier op visite kwam. In het papierwerk stond dat ze allemaal oplosbaar zijn, maar mijn vriend zei dat er een knoopje in zit waarop de verloskundige zei : 'oke prima dan laten deze vanzelf los'.

ik heb geen last van de wond verder, het is alleen ietwat gevoelig en er komt dus troep uit :( en dat stinkt dus.......

zal blauwe biotex halen en morgen toch eens de verloskundige bellen dan maar.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vk of ha bellen, laat er echt even iemand naar kijken hoor. Soms kan het weghalen van dat knoopje al schelen. Verder goed schoonhouden; spoelen na het toiletbezoek, goed aan de lucht laten drogen, en ik kreeg als advies om dagelijks vijf minuutjes in een groen badedas-badje te zitten (biotex was te agressief volgens gyn).

8. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    #8 yj81, Feb 8, 2014
    Last edited: Feb 8, 2014
    idd hechtingen indien mogelijk laten verwijderen.En verder:Calendula wondspray!Het prikt wel even,maar helpt enorm goed!

Share This Page