Litteken na keizersnede na 5,5 week stukje open..

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Saar22, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Afgelopen maandag ben ik op nacontrole geweest bij de gynaecoloog. Het litteken ziet er heel mooi uit volgens haar en ik mag mijn dreumes weer tillen en alle activiteiten weer uitbreiden voor zover het goed voelt. Maar nu zag ik gisteren dat aan de ene zijkant er een ministukje van het litteken bloed en dus iets open is gegaan. Wat moet ik hier nou mee. Baal er zo van. Op zich zit er na de nacht nu wel een klein korstje op, maar komt er nog wel wat vocht/bloed uit. Iemand ervaring en hoe is dat gegaan?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Niemand?

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb geen ervaring, maar zou even de dokter / verloskundige bellen, als het gaat ontsteken ben je verder van huis. Succes!

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb al even gebeld. De assistente dacht dat het niks was, maar ik moet toch even langskomen. Beter een keer te veel dan dat ik straks in het weekend zit. Ik zal de uitkomst hier wel neerzetten. Zal toch niet de enige zijn met dit probleem denk ik zo.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Net terug van de huisarts. De wond kan tot een jaar na de keizersnede nog openspringen op sommige stukken. 't Is net hoe je lichaam de hechtingen e.d. opneemt. Maar goed heel normaal dus gelukkig.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Goed om te weten, dat dat nog zo lang kan zeg...
    Goed ook dat je gegaan bent!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Nou in plaats dat ze dat er even bij vermelden bij de nacontrole...

8. Denise25

Denise25 Lid

13 sep 2012
    29
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Heb ik ook gehad maar schijnt alleen de bovenste laag te zijn en weinig kwaad te kunnen....
    Ik heb er wel een zalfje voor gekregen en nu al 4 weken dicht!

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hadden ze inderdaad wel even mogen melden want ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt hoor. Zou ik ook hebben. Ik let nu ook weer meer op nu ik dit weet met wat ik doe merk ik, haha.

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Er kunnen trouwens ook nog tot een jaar na dato stukjes draad uit je buik komen zetten..

11. Denise25

Denise25 Lid

13 sep 2012
    29
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Ohh echt? Uit de wond echt?! Je zou toch denken als het eenmaal goed dicht is....

12. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja de huisarts zei het dat ik daar niet van moest schrikken. Niet elk lichaam neemt het hechtingsmateriaal op...

13. Denise25

Denise25 Lid

13 sep 2012
    29
    0
    0
    NULL
    Zuid Holland
    Goed om te weten...anders zou ik wel geschrokken zijn :p

14. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Had ik ook na een week of 4-5, ben langs de huisarts geweest en kreeg voor de zekerheid ab zalf mee voor evt. ontstekingen.
    Daarna dicht gegaan en tot nu toe niets meer gehad, ook geen last oid

Deel Deze Pagina