Ptss

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hallo dames,

Na een gesprek vandaag met mn psych. Is er uitgekomen dat ik PTSS heb.

Ze heeft me nog niet kunnen vertellen over de behandeling hiervan en was er toch wel heel erg benieuwd naar.

Dus wie heeft dit ook en wat voor behandeling hebben jullie?:)

Groetjes Jamie

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Is dat niet een nogal breed begrip met diverse mogelijkheden, aangepast per persoon?

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat weet ik dus niet:)

Ben het eigenlijk ook vergeten te vragen omdat er zoveel op me af kwam:):)

@Daantje thanks zal eens even lezen!

5. NookY

NookY Fanatiek lid

12 mei 2010
    2.263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    hai alessandro mijn vriend heeft ptss...
    hij heeft tijd psygologische hulp gehad dat ging en gaat goed:)
    hij zit der nu niet meer maar heeft afgesproken mocht hij het er moeilijk mee krijgen of meer last van krijgen dan kan hij weer zo terug komen.... ik denk idd dat de hulp wijze word aan gepast op de persoon zelf die het heeft...

6. angie23

angie23 Niet meer actief

Ik heb het ook (gehad).. Ik ben er uiteindelijk zelf van af gekomen..
    Het ligt er helemaal aan wat jou klachten zijn, wat er al stond het is een breed begrip. Er zijn verschillende soorten ptss. Mijn werd uiteindelijk MDR aangeboden. Toen ik eindelijk aan de beurt was kwamen ze er achter dat het niet meer nodig was;) Maar dat is weer een heel ander verhaal..

Als je vragen hebt mag je me pben ik heb ook in de molen van PsyQ gezeten.

Groetjes,
    Angie

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja ik loop al bij PsyQ voor mn pnd.

En vandaag had ik een intake bij de angst afdeling en daar is uitgekomen dat ik een paniekstoornis heb met angrofobie ofzo en ptss. Ben er voorlopig nog niet weg omdat ik sowieso nog in behandeling ben voor mn pnd.

Krijg binnenkort ook nog meer onderzoeken om het ea uit te sluiten.

8. angie23

angie23 Niet meer actief

Heftig zeg!! Ik heb ook bij afdeling trauma gelopen.
    Bij mij was het een drama! Kreeg de ene na de andere behandelaar, de reis tijd was voor mij niet meer te doen dus ik ben naar de andere locatie gegaan. Heb daar heel lang op de wacht lijst gestaan om vervolgens te horen dat ze weer gaan verhuizen en ik terug moest:x!
    Ik had uit een eerder berichtje mee gekregen dat jij ook uit Den Haag komt, of ik ben in de war? We praten dus over dezelfde locaties..
    Ik hoop dat jij wel goede hulp krijgt daar!

Sterkte er mee..

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Klopt ik woon inderdaad in den haag.

Ben nu op 2 locaties onder behandeling.
    Op de lijnbaan en stadhoudersplantsoen. En straks misschien nog meer:)

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Had eff de link van Daantje aan geklikt..
    Apart maar kan me eigenlijk in alle symptomen vinden.. Ik zit al een half jaar thuis nu.. Mede door deze klachten... Geen idee dat hier een naam voor was.. Misschien heb ik dit Ook helemaal niet hoor en ben ik gewoon overbelast maar alles komt wel overeen.

Succes met verdere behandeling Alessandro

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Kan alleen zeggen klote meid en sterkte!

12. Purk

Purk Niet meer actief

De meest succesvolle therapie bij ptss is EMDR, werkt bij heel veel mensen erg goed.

Heel rot voor je, maar nu je weet wat de basis van je gevoel is, misschien ook wel een opluchting?

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja n nee

Klinkt misschien gek dat ik dat zeg hoor:)
    Maar ondanks dat ik wist dat er "iets" mis was had ik dit ook niet verwacht:)

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou het beestje heeft een naam en nu kan je eraan werken om weer 'beter' te worden toch ook wel fijn dat er nu een gerichtere therapie komt toch?

15. Purk

Purk Niet meer actief

Ja dat snap ik eigenlijk ook wel, is ook gek he? je 'hebt' dus echt iets en dat is ook wel confronterend. Hopelijk kun je snel stapjes zetten op weg naar verbetering

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat gelukkig wel!

Alleen was t gewoon erg schrikken haha.
    Was al onder behandeling voor die PND. En had hele erge angstklachten vandaar doorverwezen naar ander gedeelte van PsyQ.
    Dus had verwacht dat ik met die intake te horen zou krijgen wat ik al wist. ( die paniekstoornis met angrofobie)
    Had totaal geen rekening gehouden met ptss.

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb ook ptss....heb er onder andere een emdr therapie voor gedaan...niet echt veel geholpen hier...

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn vader heeft ptss gehad en heeft EMDR als behandeling gehad. Hij heeft deze periode als heel heftig ervaren.
    Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen!

19. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik heb ook PTSS. Vaak wordt er dan EMDR toegepast. Ik loop bij een psych en alles. Tijdens mijn zwangerschap heb ik aangegeven PTSS te hebben tijdens intake van de kraamzorg. Ik kreeg toen nog eens een aantal uur meer kraamzorg omdat PTSS ook een PND of andere depressie kan ''triggeren''.

Mijn kinderen zijn te vroeg geboren en die hele periode heeft het niet makkelijker gemaakt zeg maar. Gelukkig geen PND maar ik heb weer behoorlijk last van de PTSS. We zijn nu weer flink bezig en hopelijk kunnen we het weer handelen....

dikke knuf

20. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.637
    380
    83
    ..
    Ik zou denken EMDR of cognitieve gedragstherapie..

Deel Deze Pagina