Eerste ronde begint in oktober, wie ook?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Droommama, Sep 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Droommama

Droommama Actief lid

Sep 27, 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben een paar dagen geleden besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Ik ben er super blij mee en hoop natuurlijk dat het snel gaat lukken. In juni ben ik met de pil gestopt en nu kan ik elk moment ongesteld worden, al lijkt dat deze keer eindeloos te duren. Hierna kunnen we dan serieus gaan beginnen. Het lijkt me leuk om met anderen te kletsen die ook net begonnen zijn of gaan beginnen aan een kindje! In mijn hoofd heb ik ongeveer de hele baby uitzet al bij elkaar bedacht haha!

2. Rapunzel1101

Rapunzel1101 Niet meer actief

Mijn man en ik gaan het ook weer proberen. Ik ben nu ruim anderhalf jaar van de anticonceptie af en we hebben het al eerder geprobeerd. We hebben na ongeveer 6 maanden besloten te stoppen vanwege omstandigheden. Nu sinds kort hebben we weer besloten er voor te gaan/het niet meer te voorkomen. Situaties zijn veranderd en we hebben alles goed besproken en op een rijtje gezet.
    Mijn man is echter vaak van huis vanwege zijn werk dus het zal wel lastig worden. Ook heb ik helemaal geen zicht op mijn cyclus. Ik vind het erg lastig!
    Ik doe met je mee :)

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wij gaan ook in oktober voor ons tweede kindje. Zaterdag of zondag de laatste pil en daarna de eerste ronde in.
    Ons ventje is nu 16 mnd. Deze keer lekker rustig aan en dan zien we wel.

4. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

Sep 30, 2014
    112
    0
    0
    Ik doe ook mee. Mijn man en ik hebben het al eerder geprobeerd en zijn toen gestopt. Gelukkig proberen we het nu weer! :). We gaan voor ons eerste kindje die al een lange tijd erg welkom is.

5. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik gaan voor ons eerste kindje. Op 17 augustus was mijn laatste pil, ben vorige week woensdag ongesteld geworden (voor de eerste keer na mijn laatste onttrekkingsbloed). Hoe mijn cyclus is weet ik nog niet helemaal, maar ook wij gaan ervoor ;)

6. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

Sep 30, 2014
    112
    0
    0
    Leuk dat we al met een paar zijn! Ik ben nog niet zo heel enthousiast maar mijn man vindt het super. Ik ben erg bang dat het niet lukt omdat het de vorige keer ook niet is gelukt. We hebben gelukkig geen haast of iets dergelijks, maar het lijkt me wel erg fijn als ze niet te lang op zich laat wachten!

7. nootje1

nootje1 Lid

Sep 15, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee ook wij gaan voor ons eerste kindje! Sinds 15 september gestopt met de pil. Weet dus nog niet goed hoe me cyclus is. We vinden het alle twee een erg spannende maar nu al leuke tijd.

@droommama. Ik heb ook ongeveer heel de baby uitzet al bij elkaar bedacht en gelukkig denk me man ook heel graag mee. :p

8. Haakmuts1988

Sep 30, 2014
    95
    65
    18
    Ik wil ook graag mee lezen wij gaan ook voor ons 1e kindje. 16 september laatste pil genomen. Erg leuke maar ook spannende tijd vind ik zelf.

9. nootje1

nootje1 Lid

Sep 15, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn jullie ook allemaal begonnen met foliumzuur slikken? en hebben jullie klachten van het stoppen met de pil?

Zelf ben ik meteen na het stoppen van de pil begonnen met foliumzuur en heb gelukkig tot nu toe helemaal geen last van ontpillingsverschijnselen. of hoe je het ook noemt;)

zo te zien word het al een aardig clubje. hopen maar dat het iedereen gegund is en dat het snel raak mag zijn!

10. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ruim 2 weken voordat ik gestopt ben met de pil begonnen met het slikken van foliumzuur. Ik ben dus 17 augustus gestopt, 22 augustus kreeg ik mijn onttrekkingsbloed. Daarna begon het wachten op mijn eerste menstruatie. Ik ben begonnen met het slikken van tarwekiemolie capsules. Ik werd uiteindelijk 24 september ongesteld, wat een drama is eraan vooraf gegaan. Opgeblazen gevoel, gerommel in mijn darmen, veel plassen, misselijk (van die leuke zwangerschapsverschijnselen) en na een tijdje toch de welbekende krampen. De dag daarna werd ik ongesteld. Ik ben overigens nu korter ongesteld geweest (3 dagen) als toen ik de pil slikte (5 á 6 dagen). Weet niet of dat nog een betekenis heeft?

11. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

Sep 30, 2014
    112
    0
    0
    Ik kan me niet meer herinneren sinds wanneer ik gestopt ben met de pil, in ider geval al ruim een jaar. Bij mij was het enige verschil dat ik nu meer menstruatie pijn heb en het is ook ietsjes korter (1 dag ongeveer).
    Ik heb kauw tabletten met foliumzuur, vitamines en ijzer (alles in 1). Ik ben niet zo goed met pillen dus ik was dolblij toen ik de kauwtabletten vond.

Zijn er nog meer dingen die jullie doen?
    Ik heb besloten mijn temperatuur de komende tijd in de gaten te houden totdat ik een goed zicht heb op mijn eisprong.

12. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Succes... :)

13. Droommama

Droommama Actief lid

Sep 27, 2014
    112
    46
    28
    NULL
    NULL
    Wat leuk om zoveel reacties al te krijgen! Mijn vriend kan niks meer horen waar het woord baby in voorkomt haha. Omdat ik al heel lang heb 'gezeurd' om een kind maar het kwam telkens niet uit. Nu eindelijk wel! Het was voor mij ook vrij plotseling dat hij 'ja' zei. Hij gaf me een cadeautje met daarin foliumzuurtabletten, super leuk!

Ik ben in eerste instantie van plan om proberen zwanger te raken met om de dag proberen, dus ben benieuwd! Als het goed is moet ik donderdag ongesteld worden en kunnen we er daarna voor gaan!

14. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

Sep 30, 2014
    112
    0
    0
    Aah dat is wel erg schattig Droommama!

Mijn man is van maandag tot en met vrijdag weg (militair). Dus dat is vroeg opstaan op maandag en hopen dat de eisprong goed uitkomt.
    Hij is super enthousiast. Hij zei dat hij laatst in het bos zat (oefenen) en een paar keer zich afvroeg: zou ze al zwanger zijn? Ik vond het zo schattig toen hij dat zei omdat ik zelf dat helemaal niet denk omdat ik alleen maar bang ben voor een negatieve test.
    Mannen kunnen soms zo onverwacht uit de hoek komen hihi.

15. gemini020

gemini020 Actief lid

Sep 28, 2014
    444
    57
    28
    Wij zijn nu ook heel hard bezig met de eerste. Helaas wat aan de late kant besloten dat ik graag een kind wil voordat we emigreren. Ik ben 19 augustus gestopt met de pil dus kwestie van heel hard hopen

16. PrinsesBelle

PrinsesBelle Actief lid

Sep 30, 2014
    112
    0
    0
    Wauw emigreren. Spannend! Waar ga je naartoe en heb je nog eventjes?

17. nootje1

nootje1 Lid

Sep 15, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel leuk zo'n kado!! Ik was 13 sept jarig en mijn man gaf een kaart met daarin dat ik mocht stoppen met de pil!! :D ik was zo blij!! Ook mijn man gaat de kost in maar is niet elke week weg gelukkig!

18. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan het ook om de dag proberen ;)

19. Yvet

Yvet Actief lid

Sep 10, 2014
    228
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben toch schatten van mannen, mijn vriend kwam met een persoonlijk verjaardagskaartje waarin hij vertelde samen een kindje te willen. Hij had er een speen bij getekend met het woord; 'mama' erbij. Super lief!!

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Haha de mijne zag alleen maar beren op de weg bij de eerste. Totale paniek. Toen ik zwanger bleek sloeg hij om. Had op de spiegel in de badkamer een baby getekend. Dus toen t ging stomen zag ik hem verschijnen. Nu we besloten hebben ervoor te gaan staan er twee op.
    Hoop dat mijn cyclus weer een beetje normaal wordt als ik stop. Vorige X redelijk 29-34 dagen muv de maand waarin ik zwanger raakte. Die ronde was ongeveer 10 dgn langer.

Foliumzuur gisteren gehaald en mee begonnen. We lastig om dat in mijn systeem te krijgen.

Share This Page