Ptts

Discussie in 'De lounge' gestart door Lillith, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Sinds kort ben ik onder behandeling van de GGZ. Eerder was al vastgesteld dat ik een angststoornis heb, vandaag ook te horen gekregen dat ik PTTS heb (posttraumatische stressstoornis).

Heb in het verleden veel meegemaakt (o.a. zelfmoordpoging van mijn vader) en naar zo blijkt lang niet alles goed verwerkt. Een tijd heb ik alles redelijk opzij kunnen drukken, maar na een zware zwangerschap (HG) en daaropvolgend een ernstige zieke moeder (kanker) en na een ziekbed van een jaar haar overlijden lukt dat me niet meer. De afgelopen tijd alleen maar moe en depressief geweest. Ik kon voor mijn gevoel niet meer en voelde me daardoor ook alleen maar waardeloos.

Uiteindelijk bij de GGZ onder behandeling. Vanaf woensdag krijg ik EMDR, mogelijk aangevuld met cognitieve gedragstherapie. En medicatie: Prozac.

Ik hoop van harte dat dit allemaal gaat helpen. Ben benieuwd of er meiden zijn met soortgelijke ervaringen.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

als eerste wil ik je veel sterkte wensen!

ik heb na de bevalling van sam een postnatele depressie gehad, en dacht vaak dit komt nooit meer goed, ik blijf altijd zo, maar gelukkig met hulp van medicijnen is het goed gekomen! nu gebruik ik geen medicijnen meer en gaat nog steeds prima.

het zal best zwaar worden en zijn maar het komt goed!

pb-en mag!

3. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Thnx Elsie. Wat fijn dat het allemaal goed is gekomen! Hopelijk kan ik dat over een tijdje ook zeggen!

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vast wel!! het gaat met ups en downs dat wel, maar op een gegeven moment merkte ik dat ik veel sneller uit zo'n down kwam.

hoop dat je ook steun krijgt van je familie en vrienden! helaas leer je je echte vrienden ook kennen in zo'n situatie.

5. Lillith

Lillith Bekend lid

29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Dat geloof ik. Gelukkig heb ik wel een hele lieve man en fijne vrienden. Dat helpt wel.

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik herken het niet, maar wil je wel alle sterkte toewensen die je kunt gebruiken!!
    Het zal een zware "rit" worden... Succes!!!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat helpt zeker! en anders gewoon hier schrijven!!

8. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb deels ervaring met jouw diagnose en behandelingstype. De behandeling die jij krijgt lijkt me erg fijn! Als het allemaal goed is, kun je daar redelijk snel resultaat mee krijgen :). Hopelijk pakt het allemaal goed uit en krijg je weer wat meer rust!
    Merk je al iets van de medicatie die je slikt?

Mocht je vragen hebben, dan laat het maar weten! In ieder geval alvast sterke & succes :).

9. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!

Ik ben zelf depressief (geweest). Mijn moeder is ook overleden aan kanker "gelukkig" heeft zij maar drie maanden moeten leven met de kennis dat ze dood zou gaan en is zij nog wel redelijk goed geweest tot het eind. Ik had het ook niet goed verwerkt en een aantal jaar later ging ik het toch merken. Ook zijn er nog een aantal dingen gebeurt wat het er allemaal niet makkelijker op maakte. Maarja zit nog steeds niet altijd lekker in mijn vel, maar ik moet zeggen dat het een stuk beter met mij gaat. Ik zat onder behandeling van Psyq en dat heeft mij echt geholpen. Je gaat je beter voelen, al lijkt dat niet altijd zo!

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jeetje Lillith, wat heftig voor je... En wat goed dat je hulp bent gaan zoeken, daar kom je ook niet alleen uit. En het heeft tijd nodig. EMDR is een heel goede therapievorm, er worden veel successen mee geboekt en het werkt echt! Maar dan moet het ook echt om PTSS-klachten gaan. (waar ik bij jou niet aan twijfel) Zo te horen heb jij nog veel te verwerken. Ik wens je veel sterkte en veel geluk met je gezinnetje.

11. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Ook ik heb na de geboorte van de jongste een postnatale depressie gekregen. Kort na de geboorte bleek mijn moeder kanker te hebben en ze is 1 mei overleden. Ik ben in februari medicijnen gaan slikken en sinds januari onder behandeling bij de psycholoog.
    Ik ben er nog niet, maar het gaat in inmiddels al een stuk beter.
    Het is 2 stappen naar voren en dan weer 1 stapje terug, maar uiteindelijk kom je er wel.
    Fijn dat je zo'n goede omgeving hebt, dat is heel belangrijk.
    Hou je taai en heel veel sterkte!

(ps: volgens mij heeft een collega van mij recent zo'n EMDR therapie gehad en bij haar is het super goed gegaan)

Deel Deze Pagina