Hallo, Ik wil graag stoppen, denk er al een tijdje aan.. De eerste redenen zijn toch wel dat ze sinds kort bijt en slaat (en dit doet ze alleen met voeden, verder niet).. Daarbij ben ik er gewoon zelf ook klaar mee, ben trots op mijzelf dat ik (ondanks een ppd) bijna 17 maanden mijn dochter heb gevoed en ik vind het goed zo.. Maar nou heb ik in het begin 4 borstonstekingen gehad, vooral door stuwing.. Kan ik nu gewoon stoppen of moet ik wat speciaals doen?? (Ik geef sinds een paar weken nog 1 voeding 's avonds, alleen dus voor het slapen gaan..) Groetjes, Carlien
Ik denk dat er met 1 voeding op een dag nog weinig af te bouwen is? Of dit helemaal correct is, weet ik niet. Maar ik denk dat het stoppen in 1x nu wel zou kunnen. Wat goed van je dat je 17 maanden hebt gevoed!
Uiteindelijk stopt iedereen vanuit nog één voeding, toch? Dus ja, je kunt er gewoon mee ophouden. Mocht je tóch last krijgen dan kun je altijd even kolven (of masseren onder de douche), maar het lijkt me sterk dat dat nog nodig is. Goed gedaan, ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, zo af en toe.
Ik ben met 15 maanden gestopt, ook vanuit alleen de ochtendvoeding. Ik heb nog 1 keer een beetje stuwing weggekolfd, en toen was het klaar. Het was ook alleen nog maar rechts, links was ik al eerder mee gestopt, die heeft nooit stuwing gehad na het stoppen.
Bedankt! Ik heb er juist wel altijd van genoten, ergens vind ik het ook wel moeilijk.. Maar ik vind het ook wel goed en mijn dochter denk ik ook wel..
Hier gaf ik met 17 maanden ook nog maar 1 voeding en ben toen ook gewoon gestopt. Na een dag of 2 een keertje onder de douche mijn linkerborst wat gemasseerd omdat die wat pijnlijk voelde maar verder nergens last van gehad.
applaus voor de 17 maanden! Ik ben met 18 maanden gestopt, ik kolfde toen nog 2x per dag (kolfde fulltime dus geen live voeding) en heb nog 1x gekolfd toen ik een onaangenaam gevoel kreeg in mijn borsten. Maar in jouw geval kun je haar altijd na een paar dagen nog eens aanleggen als je stuwing krijgt. Juist de afbouwmelk bevat een zee aan antistoffen, dus mocht je het afkolven, gooi het dan niet weg maar geef het aan je dochter!
Goed om te weten ireen dat juist de afbouwmelk zoveel antistoffen bevat, ga ik onthouden voor het moment dat stoppen hier gaat afbreken. Weet jij trouwens, wanneer ik nog bv zou geven aan mijn dochter en in bij volgende kindje ( ben nu zwanger) ook bv geef....ontstaan er dan wel die calorierijke colostrum melk??? Omdat de melkproductie al op gang is zeg maar? Vraag ik me altijd af haha! Denk dat ik wel eerder stop met bv huidige kindje hoor, maar goed...gewoon leuk om te weten