Hallo, Wie kan mij tips geven? Ik ben gastouder, en ik pas op verschillende leeftijden. Waar onder de oudste 10 id. Ik vind het lastig wat van speelgoed ik kan aanbieden. Er wordt steeds gespeeld met speelgoed wat bestemd is voor peuters/kleuters. Zoals een bromtol, een keukentje, laptop van dora...ect. Dat lijkt mij niet normaal. Het enige watdit kind wil met 8 jarige broeryje is tv kijken, dat wil ik niet. Ik heb lego, ministek, puzzels, boekjes, spelletjes, klei, knutselspullen, niks is goed. Thuis zitten ze de hele dagvoor tv en laptop. Buitenspelen duurt hooguit 10minuten. Wie heeft tips kwa speelgoed? Daarnaast trekt de 10 jarige enorm veel aa.dacht enweet altijd eenander kind over te halen om mee tw spelen.
Gaat het om een jongen of een meisje? Ik heb nog geen kind in deze leeftijd, maar er wel wat ervaring mee. Wat de kinderen van deze leeftijd hier doen buiten is: - skeeleren - balspelen - zie terwijl ik dit type mijn tienjarige buurjongen voorbij komen op de skelter met een vriendje . Binnen: - technisch legot - wat heb je voor knutselspullen? Een tienjarige kan al best wat moeilijkers: bouwplaten, SeS Knuteslepakketten (verkrijgbaar bij speelgoedzaak), knutselideeën van internet. Ik weet niet wat voor karakter dit kind heeft, maar sommige kinderen van deze leeftijd vinden het heel interessant om een eigen taak te hebben. Is dit misschien haalbaar of een idee als je, zoals ik begrijp, meer oppaskinderen hebt? Huisdier verzorgen (als je die hebt), helpen met koken, ... ik noem maar wat, maar misschien is dit wel een heel gek idee.
Ik zou het ook met zijn ouders en met hem zelf (ik ga er even vanuit dat het een jongen is?) bespreken. Wat wil hij behalve tv kijken en op de computer spelen? Wat willen zijn ouders? Mag hij wel af en toe tv kijken of computeren? Want dan zou ik daar goede afspraken over maken, zodat hij ook weet waar hij aan toe is. Kijkend naar mijn neefje is het op die leeftijd inderdaad heel veel tv kijken en op de computer spelen. Daarnaast speelde hij sporadisch met (technisch) lego, las hij Donald Ducks en voetbalde hij heel veel. Kijkend naar mijn buurjongens, die voetballen ook veel, in de zomer knikkeren ze ook wel en verder fietsen ze wat rond in de buurt.
Pfoe onze zoon is ook 10 jaar en wat vind hij leuk. Op de playstation spelen,stuntsteppen,met vriendjes voetballen.Hij vind een leuk gezelschapsspel ook wel leuk om te spelen of een Donald duck lezen.Is wel een lastige lft om hem nog naar een gastouder te laten gaan.Onze zoon gaat deze meivak ook voor het laatst naar de bso vakantie opvang want hij verveelt zich daar stierlijk.Wij gaan zoeken naar een andere vorm van opvang.Familie,vriendjes en zelf eens een dagje extra vrij nemen. Naar het zwembad vind die ook leuk en een binnenspeeltuin ken nog net haha
Bedankt voor de tips. Het gaat om een meisje en jongen. Thuis kijken ze de hele dag tv en computeren mag ook. Maar als ze tv kijken is dat van die programmas voor oudere kinderen, aangezien er meer hier in huis lopen wil ik die programmas er niet voor, daar zijn de ouders van de jongere kinderen niet blij mee als het aanstaat. Lego is een bak vol van, vind de jonhen leuk meisje niet. Spellen doe ik ook wel, maar dat vinden ze niet heel boeiend, en meisje kan niet over haar verlies. Bormaal merk ik het vervelen niet zo, omdat ze voor en tussen school hier zijn. Jongen zit nu met de lego en meisje zit met een drie jarige sesamstraat te kijken, klopt toch niet?
Voor een meisje denk ik ook meer aan dingen als die nieuwe rage van Loom elastiekjes, beados, kettinkjes en armbandjes maken, haren vlechten en nagels lakken (tutten dus ), enz. Verder misschien de boeken van de serie "Hoe overleef ik..." of de tekenspullen van bv. TopModel. Maar meisjes rond die leeftijd kunnen kleine kinderen ook super leuk vinden. Kijkend naar mijn nichtjes, als ze met mijn eigen kinderen zijn, dan spelen ze het liefst daar mee. En dan doen ze dus echt peuter- en kleuterdingen.
Voor allebei kan Kapla ook leuk zijn trouwens. Ook voor de jongere kinderen. Maar ja, moeten het wel 'bouwers' zijn.