Mijn jongste word in november 7 jaar alweer. En nou komen we toch langzaam met het idee wat te geven. Alleen we weten niks.... grote dingen als een fiets ofzo, die ze nu heeft wordt te klein, alleen er staat er al 1 op haar te wachten van haar grote zus en daar is ze nog net te klein voor. En dat is met alles eigenlijk , wat we kunnen verzinnen, het staat er al van haar grote zus. En om nou iets nieuw te kopen terwijl we het hebben staan, zonde van het geld. Dus toch maar een poging. Wat gaven jullie aan je kind dat 7 jaar werd? Anders denk ik dat het een geldbedrag op de spaarrekenening gaat worden en dat vind ik lang zo leuk niet eigenlijk. Dus ideetjes?
Je dochter kan toch zelf wat verzinnen? Voor verjaardagen maak ik wel een uitzondering qua het is er al zeg maar. Mijn dochter wordt straks ook 7 en die weet al precies wat ze wil; een nieuwe kamer. Kleurtje op de muur, ander bureau en dekbedovertrek. En anders Lego. Of Barbies.
Ik zou het inderdaad aan haar zelf vragen. En als ideeen: iets voor haar hobby, iets voor haar kamer, knutselspullen, douche- of badspullen (of bv. van dat poeder om slijm te maken van badwater), een boek, buitenspeelgoed (bv. slee, schaatsen, ...), LOL surprise ballen, Lego, Playmobil, Denksport puzzelboekje, ...
wij hebben lego gegeven. Verder wist ze ook vanalles, playmobil, knutselspullen boeken, abonnement op een leuk tijdschrift. Weet je dochter zelf ook niets?
Dat is dus ook het moeilijke... als we haar vragen horen we alleen dat ze het niet weet Daar schieten we dus niet veel mee op. Ze heeft bv een heleboel Playlogic, maar ze speelt er nooit meer mee. Ze speelt vooral buiten of tekent. Echt hobbies heeft ze niet eigenlijk behalve rotzooi maken Ik moet het nog maar eens aan haar vragen, hopelijk met wat meer succes....
Skates of rolschaatsen voor buiten? Leuk dekbedovertrek Mooi tekenboek in thema wat zij leuk vind om te tekenen
Iets voor op haar kamer? Misschien een zitzak? Muurschildering? Of een grote spiegel (spiegelkastje) met lichtjes en tut spulletjes. Abbo op een tijdschrift Een waardecheque van 100,- voor een dagje shoppen in een grote stad Topmodel etui, rugzak...
Leuke dingen voor haar toekomstige fiets. Leuke bel, fietstassen, mandje. Of een andere 2e hands fiets die er nog mooi uitziet? Zou toch niet zo moeten zijn dat je oudste wel vanalles krijgt en dat je 2e het daar dan maar mee moet doen. Ze heeft misschien een andere smaak en een eigen persoonlijkheid. Hoeft allemaal niet duur te zijn. Bedoel het btw niet naar of als een steek, bij ons werden er ook dingen doorgegeven en is helemaal okee. Maar wel tof als er dingen echt voor jou zijn.
Q speelt ook veel buiten en tekent heel veel. Vorig haar heeft ze 2 mooie goede tekensets gekregen; mooie soorten krijt en verschillende soorten houtskool. Eventueel kun je daar een Jill boek bij doen, zij heeft verschillende tekenboeken.
Ik vind het elk jaar ook weer zo moeilijk voor mijn dochter. Het enige wat ze thuis doet is kleuren, met de strijkkralen, knutselen, maar dan niks ingewikkelds ofzo. Of buiten op de trampoline. Ze is enorm makkelijk eigenlijk, maar dat is wel lastig met haar verjaardag. Vorig jaar hebben we een (roze) draagbare radio/cd speler gegeven. Tot voor kort werd die niet gebruikt, maar nu ze op balletles zit, gebruikt ze hem om haar pasjes te oefenen op muziek. Dit jaar wilde ze graag een fotocamera, een roze. Hoewel niet alle recensies geweldig waren heb ik toch de roze Kidizoom gekocht. En dat was absoluut een schot in de roos. Ze is de hele dag 'vlogs' aan het maken, en heeft hem de hele vakantie meegenomen, en alles vastgelegd. En hij doet het prima tot nu toe.