ff m'n gal spuwen hoor.....wat kan het vreselijk zijn zelf dol graag een eigen kindje willen maar in een 3 weken ritme zitten van het ene weekend de oudste van je vriend over de vloer en het weekend erop de jongste en daarna rust..... De oudste is 11 en puber....niet zo erg maar wil vandaag graag met mijn vriend en in dit geval dus de oudste van hem naar mijn ouders.....Dat doe ik al eigenlijk nooit omdat het bijna altijd een strijd is....maar pff vandaag is het het toppunt.....Mijn lief zei daarnet gewoon dood leuk...."dan gaat tie maar niet mee" waarop ik reageerde dus jij dan ook niet....dus jij laat je leven bepalen door een 11 jarige nah dat heeft tie dan lekker voor elkaar. Misschien niet erg lief van mij ...maar het schoot me zo in het verkeerde keelgat....tja nu reageerde hij boos "dit wordt een hele gezellige zondag" Pfff ik hoop dat de opvoeding van ons kindje (als het ooit zover komt) beter gaat verlopen dan deze opvoeding.....want dit kost me jaren van mijn leven...... Sorry voor mijn geklaag...maar het moest er gewoon even uit.... Straks wel lekker naar mijn papa en mama omdat mijn mama donderdag 76 jaar is geworden Fijne zondag allemaal
Oh dat kind ging gewoon mee hoor,, of hij nou wil ofniet althans bij mij Maar, een hele fijne verjaardag geniet van je dagje alleen!
11 jaar? Dan heeft ie nog niet zoveel te willen lijkt me. Dus gewoon mee. En nog gefeliciteerd met je moeder! Hoop dat je toch een gezellige zondag hebt (met vriend en lastige puber )
de ene 11 jarige is de andere niet natuurlijk maar moet ie echt perse mee? als je moeder dicht in de buurt woont kan hij misschien best even een uurtje of 2-3 alleen zijn toch? ik had toen ik 11-2 was ook niet altijd zin om mee te gaan ergens en bleef dan ook welles even thuis hoor
Bij mij gaan ze altijd allemaal mee. Sociale opvoeding is niets mis mee. Vreselijk zijn die pubers die geen sociale gesprekjes kunnen voeren omdat ze alleen met hun eigen leeftijdgenoten om willen gaan.
Elk kind,zeker een puber heeft moeilijke onuitstaanbare momenten dus (hopelijk ooit)jullie kindje ook.Dat kindje zal er trouwens niet alleen in het weekend zijn maar 24/7!
Hoe oud zijn die van jou? Ik vind 11 nog erg jong hoor maar een kind van 14-15-16 hoeft toch niet altijd mee?
Elf jaar heeft niks te willen - meenemen. Geen andere optie. En als meneer geen zin heeft, maakt hij maar zin Dan leert hij gelijk dat je niet overal zin in hoeft te hebben in het leven en dat je die dingen toch moet doen. En hij gedraagt zich maar mooi, want anders *hang hier een strafmaatregel aan*.
1,3,11 en 12 jaar. Geen zin maakt niet uit, je bent op visite gewoon gezellig. Hier vinden ze het nog altijd leuk om mee té gaan..maar als ze ouder zijn vind ik dat ze ook nog mee moeten.
hangt er vanaf, ik stond ook niet te springen om mee te gaan naar de ouders van mijn stiefmoeder. Bij ons werd het dan zo geregeld dat ik dat weekend niet thuis was of wat dan ook. Voor mij heeft dat minder met leeftijd te maken dan met de band tussen kind en ouders van de stiefmoeder/vader. En de keren dat ik wel mee moest was dat gewoon niet fijn, ik kende de helft van de familie niet dus eigenlijk vind ik dat dit eerder met de puber besproken had moeten worden zodat er gekozen kon worden voor ev. een weekend bij de moeder. Als dat geen optie was kun je het de puber niet kwalijk nemen dat hij zich verzet. Mocht er een goede band zijn tussen jouw ouders en je stiefzoon heeft hij natuurlijk niets te zeggen en gaat hij maar mooi mee
Reageer nu als pubermoeder. En de mijn hoeft echt niet over met mee hoor. Als ze elf zijn mogen ze best hun eigen mening hebben en de argumenten die zoon dan geeft zijn er is daar niks te doen ect ect. Maar ook niet altijd dan gaat hij gewoon mee en dan is het ook gewoon goed geven en nemen. zo wel puber als ouder.
Hier een moeder van een 11 jarige, die gaat gewoon mee als we weg gaan. Zin of geen zin. Maar bekijk het eens andersom... ik had vroeger ook geen zin om mee te gaan naar de ouders van mijn stiefmoeder als ik dan ein-de-lijk een weekendje bij mijn vader mag zijn. Om het weekend je vader zien is echt niet zo veel hoor en dan wil je graag zijn volledige aandacht hebben en samen dingentjes doen. Al is het maar een kaartspelletje aan tafel. Je kan toch ook alleen of in het vrije weekend naar je ouders? Dit is iets wat je van te voren kan incalculeren.
Gelukkig mocht ik ook weleens thuisblijven als puber. Ook als 11-jarige kon ik dat prima. De een is de andere niet, ik verwacht niet dat ik mijn zoon bijv al thuis kan laten als ie straks 11 is. En helemaal als iemand ouder is (14-18) vind ik het onzin dat ze mee 'moeten'. In jouw geval: Ik zou ook lekker OF alleen gaan OF volgend weekend met vriend. Edit, ik zie dat het voor een verjaardag is, dan zou ik lekker alleen gaan.
Even een zijstapje: Waarom komt het ene weekend het ene kind en het volgende weekend de andere kind? Kan dat niet tegelijk?
Hier een stiefmoeder van een 10 en 11 jarige. In de meeste gevallen gaan ze gewoon mee als we ergens heen gaan. Maar ook hier vraagt de oudste weleens of hij thuis mag blijven. Als we dan gewoon in de buurt zijn en toch niet lang weg zijn mag hij ook weleens gewoon thuis blijven. Bij zijn moeder gaat dat precies hetzelfde. De jongste (10 jaar) heeft daar nog helemaal geen behoefte aan overigens.
Over komt het schema van de ene week de jongste, andere week de oudste en de derde week rust al niet echt over alsof je het gezellig met ze vind. Ik zou proberen daar eerst aan te werken.