Ik snap niet dat je er moeilijk over doet. Mijn zoon van 11 heeft ook niet altijd zin in de visites. Dan blijft hij gewoon maar lekker thuis. Ga echt geen opstandige puber meenemen...alsof dat de boel zo gezellig maakt. En mijn puberende zoon kan prima een sociaal gesprekje voeren, snap ook niet dat dit hier als reden aangehaald word.
Vind het ergens wel sneu, ventje komt 1x in de 3 weken bij jullie en dan moet hij verplicht mee op visite bij jouw ouders waar hij niets mee heeft? Ik vind het niet zo heel vreemd dat hij daar geen zin in heeft eigenlijk.
Nog gefeliciteerd met je moeder. Logisch dat hij mee moet, hij is maar eens in de 3 weken bij jullie en heeft er via jou een familie bijgekregen. Tja misschien niet altijd even leuk voor kinderen om dingen te moeten, maar om als volwassene dan je plannen te moeten aanpassen is ook niet altijd wenselijk.
Nou sorry hoor maar als hij zich zo gedraagt, bleef die ook echt niet alleen. Als hij op een normale manier zou aangeven geen zin te hebben zou ik overwegen om hem alleen thuis te laten, maar niet op zo'n manier.
Ik begrijp hem wel dat hij geen zin heeft. Ik had ook totaal geen zin om naar de moeder van mijn stiefmoeder te gaan. Niet v.w m'n stiefmoeder maar het gaf mij altijd een heel ongemakkelijk gevoel om bij haar familie te zitten. Ik zou hem het vertrouwen geven en hem alleen thuis laten maar wel zeggen dat jullie afspreken dat hij het wel normaal aangeeft de volgende keer. Ik vind wel dat je er rekening mee moet houden dat het voor hem ook niet makkelijk en altijd fijn is. Zijn ouders uit elkaar, nieuwe vrouw bij papa en dan ook aan het puberen.
Ik begrijp hem idd ook wel.. maar vind ook niet dat hij maar zijn zin moet krijgen. Wel vind ik dat je er rekening mee moet houden en gewoon geen uitje naar je ouders plannen als hij er is. Ook komt het over dat je zelf niet heel erg je best doet om echt een band met die jongens op te bouwen. Ik denk persoonlijk ook dat je t een beetje onderschat wat die jongens is over komen... ouders die uit elkaar gaan en nieuwe partners krijgen heeft een behoorlijk impact. Ik heb t zelf mee gemaakt en helaas moet mijn dochter het zelf ook mee maken. Gelukkig is zij nog zo jong en wordt ze aan de (stief) kanten ontvangen als eigen. Maar ik snap wel dat t gewoon rot is tegen over jou... en je vriend/man had dit wel eerst met je kunnen overleggen. ipv je nu zo af te vallen. Is ook niet bepaald slim.
Mee eens. Ook die stukjes van 'hoe vreselijk kan het zijn, zelf dolgraag een kindje willen en...' en 'ik hoop dat de opvoeding van ons kindje beter zal gaan, want dit kost me jaren' klinken een beetje alsof je zijn kids echt een last vindt. Ik heb de indruk dat mijn stiefdochter zich soms nog steeds ongemakkelijk voelt bij mijn ouders (en dat reageert ze dan ook af) dus daar gaan we gewoon niet te vaak naartoe als ze hier is. Wel bij een verjaardag ofzo, als er een feestje is. Maar ze heeft al genoeg meegemaakt en een hoop 'nieuwe familie' van haar stiefpapa en zo dus ik ga haar niet elke keer dat ze hier is meesleuren naar mijn ouders. Ik denk persoonlijk ook dat het niet veel met 'puber' te maken heeft dat die jongen niet mee wilt, denk dat ie zich gewoon ongemakkelijk voelt en de tijd dat hij bij jullie is (zo veel mogelijk) onverdeelde aandacht van zijn papa wilt. En jou natuurlijk, als het verder goed gaat tussen jullie.
Maar ik zie nergens staat dat stiefzoon van TS niet op een normale manier heeft aangegeven niet mee te willen? Alleen dat z'n vader dus zei 'dan blijft ie maar thuis'. (wat misschien ook niet handig is, maar ok)
Tja.. Ging zelf ook lang niet altijd meer mee vanaf mijn 10e naar opa en oma's. Waren mijn eigen opa en oma's, maar vond het gewoon niet zo leuk. Kan mij wel voorstellen dat de ouders van je stiefmoeder het geheel nog minder aantrekkelijk maakt, helemaal als je maar zo weinig je vader ziet en dan uitgerekend in je weekend bij je vader bij de ouders van je stiefmoeder op visite moet. Snap hem dus wel..
Nou ik kan me hem ook wel voorstellen hoor. Laat hem lekker thuisblijven met zijn vader en ga jij naar de verjaardag. Ga je desnoods een andere keer met je vriend samen nog eens naar je ouders. Als hij 1x in de 3 weken zijn vader een keer ziet snap ik ook wel dat hij geen zin heeft in dat soort bezoekjes. Dat is toch ook niet leuk? Vooral niet als het gewoon "vreemden" voor je zijn. Ik zou me er niet zo druk om maken hoor!
Bedankt voor jullie reacties. Alleen thuis blijven geen optie m'n vriend vind 'm daar te jong voor. Bij m'n ouders was 't gezellig. Thuiskomst minder het wordt me kwalijk genomen dat ik zo laat thuis was. TT....... Zucht.......
Mag hij het wel bij zijn moeder soms alleen blijven? Zo ja dan is zijn antwoord ook niet zo raar en 11 jaar en even alleen thuis blijven is zo heel raar nou ook weer niet. Zie hier voor en tegens ook van moeders van kinderen van deze leeftijd al. En we denken er bijna allemaal verschillend over. Ik als moeder van een 12 jarig ben soepel hier in. Van te voren geef ik aan of hij echt mee moet of zeg ik tegen hem ik weet toch dat je er niks aan vind je mag lekker thuis blijven. Blijf er bij ook een kind van 11 mag zijn mening geven. Jullie hadden ook kunnen zeggen we blijven niet zo heel erg lang 2 uurtjes en als je gewoon rustig mee gaat dan mag jij daarna wat kiezen. Je moet het wel leuk maken. Ach zo denk ik en zo doe ik het.
Lees jou berichtje nog eens even goed door maar zo te zien vind je het helemaal niet zo leuk om stiefkinderen te hebben??? En tja het is een kind van je vriend! En als jij zo denkt over zijn opvoeding dan zie ik veel problemen idd voor jou je weg. Hij zal het met jou wel anders doen maar hoe anders wijst alleen de toekomst uit!
ik zou eens rustig met het jongetje gaan bespreken wat jullie en zijn ideeen zijn over het weekend bij zijn vader. Je kunt namelijk best afspraken maken met een jongen van 11 en dan weet hij ook waar hij aan toe is. Bijv. Verjaardagen van jou vader en moeder gaat hij wel mee, maar andere bezoekjes blijft hij gewoon met zijn vader thuis en ga jij alleen en wil je perse met je vriend erheen dan spreek je in het 'rust'weekend af. (wat ik trouwens heel vervelend vind klinken in dit geval: rust).
Ik heb er 1 van 10. maar heeft niks te willen is in de praktijk wel anders En ik ben best streng, en heb ook een aantal regels, maar het valt niet mee om alles recht te houden met een puber... En zeker als je er geen ervaring mee hebt, zou ik niet te hard roepen heeft niks te willen En die strafmaatregelen haha daar lachen ze op dat moment gewoon om.