Doorkomende verstandskies...au!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou, ik zit dus echt tegen het plafond... iedere keer als ik slik of per ongeluk met mijn tong langs de plaats des onheils ga. Wat doet die verstandskies pijn! Het is de laatste, linksonder.

Omdat de andere drie zonder problemen zijn doorgekomen en ze ook voldoende ruimte hebben, is er nog niet aan trekken of iets dergelijks gedacht. Moet straks naar de tandarts... de ene helft is al door, maar er zit een pijnlijke bobbel die nog niet door is. En dat doet dus zo'n pijn. Ik spoel al met whiskey, drink kamillethee en blijf er verder zoveel mogelijk af. Het is nu dag 2 dat het echt pijn doet, daarvoor was het meer zeurderig.

Iemand ervaring met pijnlijke verstandskiezen? Ik hoop zo dat hij ook mooi doorkomt, want trekken zie ik echt niet zitten... ben bang voor de tandarts. Ook dat nog.;)

2. knap

knap Niet meer actief

Naar de kaakchirurg zit denk toch niks anders op denk dat het begint te ontsteken omdat hij niet goed door kan komen. Straks kan je ook nog problemen krijgen met kaken dicht doen en dat doet ook pijn.

Ben blij dat ze er al heel lang uit zijn een kies was bij mij half door toen en bleef ontstekingen geven. En ik hou echt niet van de tandarts.. maar ja pijn hebben is ook geen optie uit eindelijk.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    yup helaas ervaring. boven waren door, onder niet. bovenste heb/had ik last van. 4weken terug zijn rechts de kiezen getrokken en vanmiddag moet ik voor de linker kant. ik zal je de details besparen ;) overigens was kies die door was met 3sec getrokken. kies onderin was een heel ander verhaal

4. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Toen ik mijn verstandskiezen nog had heb ik dat spul wat je bij kindjes op doet als ze hun tandjes door krijgen er op gesmeerd. dat heeft toen bij mij ook wel wat verdoofd, en heb er toen geen last meer van gehad.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja die gebruik ik ook als ik verga van de pijn in mn bekkie :D hubby zit me dan echt vreemd aan te kijken maar werkt wel!! Dentinox

6. KayaLola

KayaLola Bekend lid

25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas ook ervaring mee en trekken was bij mij de enige oplossing. . Hoop dat je snel van de pijn af bent

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Even iets heel anders nescio, jij had toh ooit een topic geopend over een jong kind met een tandjesprobleem? Hoe is dat afgelopen? Had het nog in de originele topic gevraagd maar niets meer vernomen.

Verder geen ervaring haha. Heb twee verstandskiezen moeten trekken. De derde nam de plek in van een kies die is getrokken. En de vierde groeit horizontaal en moest ik jaren geleden verwijderen maar ik durf niet :(.

8. cindy1985

cindy1985 Lid

25 mei 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn verstandskiezen zijn half door, zijn en blijven gevoelig. En dat is al meer dan 10 jaar zo, tandarts ziet geen reden ze te trekken. Succes jij!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Straks naar de tandarts... brr. Ik ben zo'n watje als het hierop aankomt. Bevallen geen probleem, maar de tandarts ;)

Boordevol, wat attent dat je dat nog herinnert. Ik dacht dat ik de laatste was die op dat topic had gereageerd. Het meisje is uiteindelijk naar de tandarts geweest die de ergste gaten gevuld heeft. Verder is het wachten tot ze gaat wisselen. Arm kind... vind het nog steeds een heel naar gezicht. En denk dat de ouders ook niet helemaal eerlijk zijn geweest over het snoepverhaal. Daarom heb ik ook wat afstand genomen. Eerst doen alsof ze ook niet weten hoe het komt, en dan zie ik dat als ze lastig doet, ze gewoon zoetigheid krijgt van pa en ma. Tja...

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gevoelig, als in de zin dat ze af en toe opspelen? Dat je er af en toe last van hebt, en dan weer niet? Dat had ik hier ook. De eerste keer dat ik zo'n enorme kiespijn had was in 2008. Bij de dokter geweest, die zag niets, behalve enorme bobbels in mijn mond. Verstandskiezen... na een paar dagen was de pijn weg, maar de kiezen nog niet door.

Nummer 1, 2 en 3 zijn uiteindelijk zonder veel problemen doorgekomen. Met nummer 4 heb ik weer precies zo'n pijn als 5 jaar geleden.

Dentinox gebruik ik inderdaad ook! Al helpt het niet echt...

11. Sempje

Sempje Niet meer actief

Je moet ook niet spoelen met de whisky... Je moet het gewoon opdrinken :D Dan voel je gegarandeerd niks meer ;)

Maar even serieus... Helaas geen gouden tip :( Misschien idd hetzelfde middeltje nemen als je bij baby's geeft.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bij zijn ze alle 4 eruit, ze groeide bij mij schuine en iedere keer met ontsteking. Bij de kaakchirurg eruit laten halen. Was ook schijtte bang, totdat de chirurg een knappe italiaan bleek te zijn hihihihi.

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hahahaha, idd whisky moet je drinken, word je vanzelf wel verdoofd :D

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook veel pijn, maar zijn allevier netjes door gekomen en hoeven niet getrokken. Vooral links onder brr, wat een pijn! En niet ontstoken, gewoon doorkomende tand pijn. Veel medelijden dan ook met mijn meisje en haar kiezen leed!

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hahaha helaas is mijn kaakchirurg geen hottie :p

ook ik poep alle kleuren van de regenboog. moet er om 16u zijn. hij wil links beide kiezen trekken maar van mij kan ie de vinger krijgen :p de onderste kies moet ie namelijk halvewege afzagen omdat die tegen mijn kaakzenuw aan zit en de kies dus niet getrokken kan worden zonder dat mn zenuw kapot gaat(en ik dan nog verder van huis ben) dat afzagen doet verdomde veel pijn dus hij kan de pot op. kies boven is zo getrokken net als vorige keer. verdoven, inwerken, trekken en 8min later sta je weer buiten met recept voor de apotheek. lang leve ibuprofen 600 :D:D

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    +1 die pijn hoort er helaas bij en de een heeft er, net als bij kindjes, meer last dan de ander. Hier ook een vreselijk iets, maar pijnstillers en Dentinox doen wonderen. Je zou bv bij oorpijn ook Chamodent kunnen proberen.

De kaakchirurg kan altijd nog...hier zitten ze allevier nog prima en 1 is niet eens helemaal door.

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ja het bleef me bij en was erg benieuwd. Wat jammer dat ze toch deels het hebben veroorzaakt maar fijn dat het gevuld kon worden. Succes bij de tandarts.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wat zei de tandarts? ik kom net terug van kaakchirurg. 1 verstandskies getrokken. zit nu met coolpad tegen mn wang :p

19. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Aan de bovenkant heb ik vorig jaar de verstandskiezen laten trekken door de tandarts, was ook echt nodig, ze waren wel al een klein stukje door.. Het was te doen..

Maar aan de onder kant groeien ze scheef, waardoor ik dus naar de kaakchirurg moet.. En ik ben echt doodsbang! Ik zit er gewoon aan te denken om te vragen om die tand die daarvoor zit dan maar te trekken, dat ding is toch kapot al kapot, kan die andere gewoon eerst door komen..

20. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou niet dus!!

hier toen der tijd 2 kiezen laten trekken.. boven hoppa eruit.. onder zijn ze een uur bezig geweest.. 6 hechtingen rijker.. en verdomd veel pijn.. ik ibu 600 achterover geslagen.. en ben me aan t kotsen gegaan ervan.. en dat terwijl je bijna je mond niet open kon doen.. gelukkig heeft een neus ook gaten haha anders was ik erin gestikt:D

paar maanden erna de andere kant.. ging wat beter.. je kan beter naar de kaakchirurg gaan dan ze laten trekken bij de gewone tandarts iig.. maar toen heb ik maar geen ibu gepakt..

Deel Deze Pagina