Pubergedrag 4 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Babyopkomst, 8 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Het is echt niet te doen...
    En ik ben een groentje dus geen idee of het zo hoort hoor.

Maar onze 4.5 jarige dochter heeft een onwijs grote mond, gaat overal tegenin en zoekt continu ruzie. En ergens vind ik het hartstikke zielig want ze wil dit zelf ook niet. Ze zegt ook steeds 'mama ik wil zo graag lief zijn' maar elke dag is het zoveel strijd met haar. Ik weet niet wat ik eraan doen kan.

Hoort dit bij de leeftijd?

2. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    @Beheer ik zie dat deze bij peuter/kleuter had gemoeten. Kunnen jullie hem verplaatsen?

3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Herkenbaar. Onze vijfjarige dochter doet dit ook. Grote mond, slecht luisteren. En op school of bijvoorbeeld bij opa en oma is ze zo lief en braaf.
    Het lijkt erger te zijn als ze moe is en/of honger heeft, maar het zou ook best de leeftijd kunnen zijn.

4. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.024
    113
    Overijssel
    Mijn zoontje was ook erg brutaal de laatste tijd, wordt in januari 5 jaar. Vooral op vakantie en alles moet ook naar zijn zin. Inmiddels korte metten ermee gemaakt want dan is het gewoon afgelopen met de tablet en tv.
    Niet dat hij nu superbraaf is ofzo...
    Maar hoor het van veel meer mensen,dus zal ook wel aan de leeftijd liggen.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier ook, denk door school. Die toon die ze soms aan slaat is iets wat ze nooit deed voor de naar school ging "Oh ja?! Heb jij dan al je tanden gepoetst vandaag?!" "Nou dat doe ik echt niet hoor!" Om gek van te worden. Ze is een heel lief meisje maar moet nog even leren dat ze bepaalde dingen thuis gewoon niet hoeft te zeggen:rolleyes:

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook brutaler geworden sinds school. En ik was er op voorbereid want bijna iedereen zegt dat het erbij hoort. Soms ben ik oostindisch doof, ik wil niet overal een strijd van maken, maar als het echt te gek wordt, dan volgt er een afkoelmoment en/of een goed gesprek.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Herkenbaar, overal een tegenwoord, snel boos en geïrriteerd. Hij klinkt brutaal zonder grote mond.

Hem meer keuzes en structuur te geven helpt wel. Na het eten doen we bijvoorbeeld de afwas en hij gaat spelen, er na spelen we mee.

Hij mag helpen bij tafel dekken, eventueel mee koken, helpen opruimen, poetsen etc. De afspraak is wel als je er klaar mee bent niet vervelen maar vertellen.

Sinds school weer is begonnen gaat het weer iets beter, kan weer worden uitgedaagd.

8. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Herkenbaar, en het slechte nieuws is dat het gewoon verder gaat als ze 5 zijn, het gaat gewoon nog door en soms nog even en tandje erger... Alles is een fase...:| Toch?

Babyopkomst en Lies1611 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina