Puberliefde (kalverliefde)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Krokodil16, 10 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    [
    Wat is het toch fijn dat ze beide op deze manier veilig kunnen oefenen met het hebben van verkering :)

Saartje33 en Krokodil16 vinden dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Mijn vriendin was 13 :roflmao::|

(En dan ben ik blij dat ik alleen maar jongens heb haha die zijn vaak toch wat later :roflmao:)

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.710
    18.797
    113
    Vrouw
    Vooral naar uw kinderen kijken en ook een beetje vooraf inlichten.
    Want ik was zo oud of ze zijn nog maar ... vind ik niet zo slim :roflmao:.
    Wie weet hoe interessant vinden ze alles en hoe weinig info kregen ze nog maar omdat je als ouder er vanuit ging dat ze nog maar .... waren.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Haha ik heb hem al 'betrapt' met de broek op de enkels en zn vriendje ook. Nieuwsgierigheid. Dus ze hebben beide een begeleidend gesprek gehad (ouders vriendje stonden er net zo in). Geen verbod op kinderlijke ontdekking :) liever veilig begeleiden zodat ze ervan leren.

Ik ben niet naïef haha maar voor t echte werk zijn jongens vaak trager. Vind mijn mama hartje wat fijner :roflmao:

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Het ligt zeker aan het kind hoe ver ze zijn en niet perse aan de leeftijd... Maar ik mag toch hopen dat ze er met 11 jaar nog niet echt mee bezig zijn... qua echt seks bedoel ik dan. En natuurlijk heb je ook 11 jarigen die dat wel doen, maar als ik @Krokodil16 zo lees denk ik dat dat hier niet aan de orde is...

Krokodil16 vindt dit leuk.
  6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Het zal aan mij liggen maar ik vind 11 jaar veel te vroeg voor verkering. Mijn dochter is 12, maar noch zij noch haar vriendinnen (vele zijn al 13) zijn mee bezig. Spelen gerust nog met Lego en maken sieraden. Geen idee wat ik zou doen als ze met een vriendje thuiskwam, verbieden werkt inderdaad averechts, maar toestaan zou ik ook lastig vinden

Anouk2005 en mamabri vinden dit leuk.
  7. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik ben voor open praten met je kinderen over alles rondom seks. Knuffelen ed is een van de eerste stappen naar. En dan zeg ik niet dat dat verkeerd zou zijn, maar ik zou ze wel zeggen allert te zijn voor elke stap die verder gezet wordt en wat de grens is voor henzelf. Begrijpen wat voor gevoelens je bij een jongen kan opwekken en dat je als jongen een meisje in haar gevoel ook respecteert.

Ik ben van wat ze nu noemen 'de oude stempel'. Maar zo zie ik het zelf niet. Ik zie het als de meest ultieme mooie manier om iets wat onwijs bijzonder en mooi is ook zo te houden.

Mijn kinderen zijn ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor hun keuzes. En ik zal ze daarin niet veroordelen maar wel voorlichten en begeleiden op een liefdevolle manier.

Ik bedoel ik ben voor wachten tot het huwelijk voordat je echt heel intiem bent.
    Ook al is het onszelf niet gelukt (wij waren wel elkaars eersten maar wel voor ons trouwen).

zegenwens vindt dit leuk.
  8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    maar stel dat het gebeurt en ze willen wel verkering op die leeftijd, ga je het dan verbieden?

9. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.888
    6.424
    113
    Hier speelt dat juist enorm vanaf groep 5 a 6. Ik weet van vroeger ook niet beter, in groep 6 waren er meerdere klasgenootjes met verkering. Ikzelf in groep 7 en groep 8. Totaal onschuldig, gewoon heel lief.

10. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik ook en we bespreken hier ook alles. Ze weet dat ze alles tegen mij kan zeggen en kan vragen, alhoewel ze laatst aangaf dat dat ook wel akward zou zijn als er meer zou gebeuren dan zoenen (ze is 14 en vriendje ook) maar dat ze dat wel zou vertellen...

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Precies dit. Mijn dochter had ook een vriendje op de basisschool, heel onschuldig en schattig. Nu op de middelbare gaat het opeens heel anders en veel sneller en hebben heel veel meiden een 'fix' of een 'relatie'.

Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Dat weet ik dus niet. Ik weet dat het verbieden niet werkt, maar helemaal ok mee zijn zou ook lastig zijn. Ik zou, denk ik, voor de optie van de TV kamer gaan. We hebben een aparte kamer waar ze zich kunnen trekken, maar we zitten wel dichtbij.
    Lastig is het, he? Hopelijk blijven ze nog lang kinderen, hoeven, wat mij betreft, geen haast te hebben met dit soort dingen

13. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Vroeg het net aan mij kids, in hun klassen (groep 7 en brugklas) heeft niemand verkering. Gelukkig allemaal laatbloeiers dus :)

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Nee, vind ik ook hoor, dat ze geen haast hoeven te hebben. Maar ja, soms hou je het gewoon niet tegen... ;)

Neuzeke vindt dit leuk.
  15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Nee precies, je kan thuis de deur open houden en de slaapkamer verboden terrein, maar je hebt alleen elkaar nodig voor sex, geen slaapkamer ;) Voorlichten en adviseren is heel belangrijk, meer kan je niet doen.

poema en Fristi2012 vinden dit leuk.
  16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En dan ook nog liever in de slaapkamer elkaar ontdekken dan in een of ander vaag park of steegje... denk ik dan

TotalBella vindt dit leuk.
  17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier bijna 11jarige. Heeft ook een vriendje al een jaar. Ze hebben zelf goed afgesproken samen wat hun grenzen zijn en dat is handje vasthouden. Al doen ze dat dus eigenlijk nooit want beide spelen ze op school met eigen vrienden/vriendinnen en buiten school spreken ze nooit af. Kus is een dikke no-go en gelukkig is dochter heel open, niks is raar of gek om over te praten.

Leuk dat ze zo samen lekker film hebben gekeken!

18. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.245
    4.211
    113
    Vrouw
    Hier net zo, brugklas en absoluut niet bezig met jongens.

Ik ben juist verbaasd dat het als normaal wordt gezien dat een 11 jarige met vriendje op bed wil knuffelen en kietelen…

klinkt onschuldig, maar gaat waarschijnlijk snel verder dan dit

zou hier echt niet gebeuren

highenergy, zegenwens en Anouk2005 vinden dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Vind ik ook hoor. Mijn jongste is straks 11 jaar en no way dat dat hier zou gebeuren. Ik kan me wel herinneren dat er vroeger bij mij op de basisschool ook van die vroegrijpe kinderen waren die van alles uitvraten. Hoe jong ik toen ook was ik wist echt wel dat dit niet normaal was. Ze gaan maar een ijsje halen bij de ijssalon. Zijn nog veel te jong voor die gekkigheid.

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.049
    14.755
    113
    Vrouw
    #60 Zxcvb, 6 mei 2023
    Laatst bewerkt: 6 mei 2023
    Mee eens hoor.

En het argument: liever in hun bed dan in een of ander vaag steegje of parkje vind ik ook niet echt een goed argument.
    Tuurlijk als ze willen experimenteren wordt tegenhouden wel erg lastig.
    Maar ik zie het toestaan om lekker op de slaapkamer samen in bed kruipen toch wel enigszins als 'de kat op het spek binden'

Anouk2005 en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina