Pubers 15/16 vriendje of vriendinnetje blijft slapen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rosao, 2 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ik zie hier vaak de leeftijd van 15 voorbij komen. Maar vinden jullie de leeftijd dan een uitgangspunt of de duur van de relatie?

    Mijn dochter (14,5 jr) heeft al een tijdje een vriendje (zelfde leeftijd en ze zijn best serieus). Ze is er heel open over en ik weet dat ze nog niet toe is aan seks. En ik weet ook dat als ze dat wel zijn, ze niet perse bij elkaar hoeven te blijven slapen hiervoor (ze zijn vaak genoeg hier of bij hem alleen thuis dus hebben dan het rijk alleen ;)) dus ik vind het 'blijven logeren' niet echt een ding. Maar ik weet dat mijn vriend hier anders in staat. Die vind dat een no go, eventueel wel logeren op een andere kamer... Hebben jullie dit verschil in mening ook thuis? En hoe ga je hier dan mee om?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.279
    113
    Zoon had vorige week dus een meisjesvriend (zoals hij meisjes noemt die vrienden zijn :) ) te logeren. Of althans, hij had gezegd dat ze gewoon vrienden waren. Ik had voor haar de logeerkamer klaargemaakt, is wel op dezelfde verdieping als waar zoon slaapt.
    Zoon heeft dus niet op zijn kamer geslapen en dit was dus niet 'gewoon vrienden' :D

    Waarmee ik dus wil zeggen, logeren op een andere kamer kan wel het uitgangspunt zijn, maar dat kan nogal fluide zijn :)
     
    poema vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk dat het vooral de leeftijd is waarop ze doorgaans voor langere tijd een vriendje of vriendinnetje hebben. Van mij hoeft dat slapen sws niet ieder weekend en dat heeft dan vooral met mijn eigen privacy te maken. Neg zoals dat ik niet ieder weekend een vriendin van mijn dochter hier te slapen wil hebben.
    Oudste dochter is nu weer klaar met haar relatie maar zij sliep vooral daar regelmatig. Daar hadden ze sws meer privacy. Hier grenst haar slaapkamer aan de slaapkamer van haar zusje en dat ze sws al niks;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ja dat vind ik dus ook. En ik geloof er ook niet in dat ze alleen 'iets' doen als ze bij elkaar 'logeren'. Daar hebben ze echt alle tijd voor, ook op andere momenten. Maar mijn vriend is daar wel een stuk ouderwetser in merk ik. Bovendien is het natuurlijk ook zijn 'kleine meisje' waar het om gaat ;)
    Ik ben dus benieuwd of er meer mensen zijn waarbij de een zo denkt als ik en de ander zoals mijn vriend en hoe je hier dan een weg in vindt. (nogmaals: ik ben heel open met mijn dochter hierover en ik weet dat ze nog geen seks hebben en we praten hier ook open over)
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.712
    113
    Ik zou denk ik gewoon het gesprek eens aangaan. Beseft hij wel dat sex ook kan gebeuren als ze niet bij elkaar slapen? Hij is ook jong geweest, dus dat denk ik wel:D.
    Het is zijn kleine meisje, maar toch ook niet, want ze is 15 en niet alleen niet meer een klein meisje, maar hard onderweg als jonge vrouw. Kan me echt niet voorstellen dat mijn man zoiets zou zeggen. Denk dat ie het wel raar zou vinden, maar ook wel zou beseffen dat het er gewoon bij hoort.
     
    poema vindt dit leuk.
  6. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Zeker is hij ook jong geweest en hij had ook al op jonge leeftijd een vrij serieuze relatie met sex. Dat zit er misschien ook wel bij... Ik denk dat het meer het idee is dat ze dan een hele nacht samen in een bed zouden liggen (afgezien van het feit dat mijn dochter aangeeft dat ze daar nog helemaal niet aan toe zijn... maar goed, je weet hoe dat gaat met pubers en gierende hormonen hahahahaha)
     
  7. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd bij het lezen van dit topic.

    Denkt iemand er naast evt kans op zwangerschap of soa ook aan dat je je als mens emotioneel op diverse manieren bindt aan een ander als je seks hebt? En wat dat dan met je doet als je meerdere partners hebt (gehad)? Of als je partner er meerdere heeft gehad.

    Dat feit houdt mij best wel bezig. En ik zal het mijn kinderen ook meegeven om er zeker niet te licht over te denken.
     
    marais, pareltje2212, mamabri en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waar ben je verbaasd over dan? Het is volgens mij niet zo dat elk kind van iedereen hier met iedereen zomaar seks heeft binnen een week ofzo.
    Mijn dochter heeft nu 9 maanden een vriendje, en ze slapen al een hele tijd bij elkaar in 1 bed, maar nog geen seks.
     
    Spectre, suus1983 en poema vinden dit leuk.
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.546
    7.361
    113
    Dat is iets waar ik ook wel over nadenk en wat ik mijn kinderen ook zeker mee wil geven. Maar daarnaast ben ik niet naïef, en lijkt mij het spreken over SOA's en anticonceptie ook belangrijk.

    En hoe ik ergens over denk en wat ik mijn kinderen mee wil geven, wil niet zeggen dat zij daar zelf ook zo mee om gaan. Laten we wel zijn, in bepaalde kerkelijke gebieden kwamen(/komen?) genoeg 'moetjes' voor, dat was dan ook bepaald geen onbevlekte ontvangenis....
     
    Spectre en Zxcvb vinden dit leuk.
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.279
    113
    Ja, daar denk ik op zich wel aan. Zoon kent dit meisje al wat langer, maar ze vinden elkaar nog maar relatief kort leuk. Toch zijn ze al aan het experimenteren. Ik vind dat wel lastig. Aan de andere kant lijken ze het 'serieus' op te pakken. Zij komt morgen weer logeren (ze woont 2 uur met de trein weg) en toen ze vorige week wegging had ze zoons trui aan :)
     
    poema, Saartje33 en WWJD vinden dit leuk.
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar hoe weet jij dat ze geen seks hebben?
    Toen mijn oudste dochter vorig jaar verkering had en dit op een rot manier uitging heb ik nog gevraagd of ze wel seks hadden gehad.
    Nee joh zei ze in de volle overtuiging midden in mijn gezicht, dit hadden ze niet gedaan.
    Ik geloofde dit ook nog met mijn naieve hoofd maar niet veel later kwam er toch wel uit dat ze wel degelijk seks hadden gehad en ze sliepen nog geeneens bij elkaar want dat was ook nooit ter sprake gekomen.
    Ik zou die pubers vooral niet teveel geloven met die onschuldige bambi ogen van ze. Ben ik inmiddels wel achter.
     
    mamabri, GossipGirlxoxo, vruchtje24 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    100% zeker weet ik het niet natuurlijk. Maar we hebben het er regelmatig over, ook dat ik liever zie dat ze de pil gaat slikken als ze denkt zo ver te zijn en dat is ze nog niet zegt ze. Ik kan moeilijk iets anders dan haar op haar woord geloven :). Maar ik weet wel dat ze niet zomaar met iedereen het bed in zou duiken, zou is ze gewoon niet.
     
    Shay25, poema en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kan inderdaad ook niet anders dan haar op haar woord geloven.
    Ik weet wel dat ik me er destijds echt wel lullig over voelde omdat ze het zo overtuigend midden in mijn gezicht beweerde dat het niet zo was.
    Ja de angst voor een zwangerschap vind ik ook wel een dingetje evenals soa's.
    Vooral dat laatste benoem ik toch wel regelmatig om bij een nieuw vriendje toch allebei een soa test te laten doen. Je weet het immers maar nooit.
     
  14. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Tuurlijk denk ik daar ook aan. En ik druk haar ook op het hart om geen dingen tegen haar zin te doen. Ik weet dat er al wel iets gebeurt (heeft ze me verteld) maar ze zegt zelf dat ze op haar veertiende echt nog geen sex wil hebben. Dus daar is ze zelf ook best bewust mee bezig. Ik denk dat pubers daar ook zelf echt wel over nadenken wat ze doen. Ik heb ook heet idee dat het allemaal best serieus is op die leeftijd. Veel van haar vriendinnen hebben een vriendje wat allemaal ook langer aanblijft. Het gaat ook tegenwoordig heel anders dan toen ik jong was. De aanloop naar een 'relatie' (zoals zij dat noemen) is ook veel langer dan vroeger. Hier hebben ze eerst drie maanden om elkaar heen gedraaid voor dat het echt iets werd.
     
  15. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Wat vind je lastig aan het experimenteren?
    En zo herkenbaar die trui ;) vind ik zo schattig
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.712
    113
    Ik snap niet zo wat je precies verbazend vindt?
    Waar haal je uit dan dat mensen er te licht over denken? Ik was zelf 16 toen ik bij mijn vriendje bleef slapen, we zijn 3 jaar samen gebleven en ik heb 2 sex partners gehad, met de 2e ben ik dus getrouwd en al 20 jaar samen. Het een staat niet los van het ander he?
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.217
    3.657
    113
    Ik hoop alleen maar dat mijn kinderen sex hebben met meerdere en niet blijven hangen aan hun eerste. Eerst ontdekken wat de wereld te bieden heeft en niet later het gevoel hebben iets gemist te hebben.
    En dat betekend niet dat ik ze aanmoedig maar met jan en alleman het bed in te duiken, daar zit echt nog wel een wereld tussen
     
    Biny vindt dit leuk.
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man is mijn eerste en ik heb niet het idee dat ik iets heb gemist :). Soms loopt het nu eenmaal zo.
    Ik hoop vooral dat ze de keuze maken die bij hun past. Het vriendje van mijn oudste is haar eerste vriendje en een prima jongen, hij mag blijven wat mij betreft ;)
     
    poema, NiVa0230, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.115
    15.173
    113
    Waarom zou je wat missen als je 1 partner hebt gehad? Als dat goed is dan is het goed toch? Op mij komt het over als "het groenste gras opzoeken"
     
    Zxcvb en suus1983 vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.907
    15.215
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat vind ik ook hoor.
    Mijn man is ook mijn eerste. Weleens verkering gehad met andere jongens maar niet met alles erop en eraan.
    Ik heb echt niet het idee dat ik iets heb gemist.
    14/15 jaar vind ik zelf wel erg jong om je al te binden aan iemand.
    Maar ja als het werkt is het ook goed en anders komt er wel weer een ander.
    Een vriendin van mijn dochter had ook al met 14 jaar een vriendje en dat is nu na 3 jaar toch helemaal over en klaar en genieten nu allebei volop van hun vrijgezellen leventje;)
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina