Pubers en regels omtrent opruimen e.d.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 22 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mijn dochter heeft wel meer prulletjes, maar is veel netter dan zoon. Ik ben wel voorstander van veel dichte kasten, zodat alles wel buiten het zicht kan worden opgeborgen.

Saartje33, GossipGirlxoxo en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ook het probleem, en ze wil niks weg doen (doen we wel af en toe maar het is een drama)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat niets weg doen herken ik wel van mezelf. Ik heb gelukkig dichte kasten waar het achter beland dus niemand die het ziet. Ben vandaag dag 4 bezig met onze kleding kasten uitruimen (en dan vooral mijn kledingkast want had al 3 jaar niets weg gedaan). Sinds maandag ben ik al 3x naar de stort gereden met totaal 9 vuilniszakken met spullen, oude kleding en oude schoenen. En dan nog heb ik op de bovenste planken in de kast hele stapels met twijfel gevallen waar ik nu nog geen afstand van kan doen.

4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dochter is dr kamer aan het opruimen :eek:, dr vriendin is aan het helpen. Ben heel benieuwd.

Vanmorgen was de kamer aan de ene kant een bende en aan de andere kant Uber netjes, ze had de bed nl netjes opgemaakt :roflmao:

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.679
    18.753
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor.
    Op zich duurt het ook maar een paar seconden om kleding op te ruimen, dus dat zou gebeuren als ik het zeg .

6. GossipGirlxoxo

Dit is dus een foto die ik naar zoon stuur om te vertellen dat hij troep maakt in zijn kamer en dat gelijk moet opruimen als hij thuis komt :oops::roflmao:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao: Arm kind. :p

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.679
    18.753
    113
    Vrouw
    En de rest is netjes?
    Ja dat is overdreven :roflmao:.
    Dat je hem vraagt het weg te doen oké maar een bericht voor sturen, neen dat is wat TE voor mij.

TotalBella, GossipGirlxoxo en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.895
    5.846
    113
    Vrouw
    Hier ook enorme rommelkonten. Zoon heeft ook maar een klein kamertje dus dat is ook lastig. De meiden delen een kamer en als we die opruimen is het dat voor minder dan 24 uur. Een grote ontploffing, en dan hebben ze er niet eens gespeeld...
    ik vraag meerdere keren per week om de was in wasmand te doen, anders merken ze dat vanzelf wel in hun kast. En verder let ik er wel op dat het niet vies is maar verder trek ik gewoon de deur dicht. Een keer in de 2 weken gaan we er samen door heen.
    Ik was zelf niet zó erg maar ook geen opgeruimd type en nu word ik heel onrustig van veel spullen om me heen en ben steeds alles aan het opruimen dus het zal vast goed komen

10. GossipGirlxoxo

Ja wat boeken op zijn bank ipv op het bureau en wat opladers los op de bank ipv in het mandje die daarvoor is. En een korte broek waar hij in slaapt als propje op de bank. Voor de rest is de vloer, het bed enz. Netjes.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.679
    18.753
    113
    Vrouw
    Ohja maar dat is dan al wat meer e.
    Zo van die kleine hoopjes ben ik snel bij. Want dat heeft niet veel nodig om 1 grote hoop te worden.
    Onze kinderen hun kamer is niet foto waardig. Ik ben gaan kijken en er ligt niets op de grond en veel.prullen hebben ze niet.
    Je ziet dat de oudste op bosklassen is :roflmao:

12. Tipp

Tipp Actief lid

4 jun 2021
    201
    256
    43
    Vrouw
    NL
    Hier is de regel, kamer niet opgeruimd, niet weg. Dit is al de regel van jongs af aan en eigenlijk tot nu toe weinig problemen. Tuurlijk vergeten ze het wel eens of is het niet zo netjes als ik zou willen, maar zolang er niet veel troep op de vloer ligt, ze normaal kunnen slapen en aan het bureau kunnen werken vind ik het prima!

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Ik wil geen eten en drinken op de slaapkamers, dus zou ik dit ook niet tof vinden.

Maar waar ik echt van over de zeik zou raken op het nachtkastje van je zoon is dat er een lader in het stopcontact zit zonder iets er in om te laden :confused:
    Sowieso, iets opladen als je weg gaat is hier een no go :oops:

GossipGirlxoxo, Zonnestralen en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

Mee eens!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zoals jouw dochters kamer gaat mijn dochter kamer eruit zien ben ik bang. Ze is een ontzettende hoarder, alles moet bewaard worden. En ik ben zelf al niet heel netjes, maar zoals M dr kamer gaat zelfs mij te ver :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

En dit is de opgeruimde variant:eek::|

Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Voor mij zou dit al te druk zijn om te zien dat het verandert in een troep. Ik zou het hout van het bed wit of grijs schilderen en een grijs knoop gordijntje aan de kopse kant (daar waar de trofast staat) hangen. De trofast vervangen met een wit besta systeem (de hoogte in) of een dunne pax waar alles in kan zodat je daarvan alleen de deur ziet. Zo hou je meer grond over en valt het veel sneller op als iets ergens ligt waar het niet hoort. Maar ik ken ook adhders die het juist fijn vinden om een prikkelrijke kamer te hebben.

GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Vind ik wel een heel goed advies. Daar gaan we eens naar kijken!

GossipGirlxoxo en Zonnestralen vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.679
    18.753
    113
    Vrouw
    Voor onze zoon zou deze kamer ook niet kunnen.
    Hij word heel onrustig door veel prikkels en in een roze kamer met veel spulletje, prulletjes zou dat moeilijk worden.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik denk ook niet dat mijn kinderen er goed tegen zouden kunnen. Al heb ik het niet geprobeerd want ik heb, vooral uit eigen behoefte, een paar basis dingen waaraan ik de kamers laat voldoen. Al merk ik aan beide jongens dat ze hun eigen problemen hebben met prikkels, vooral buiten dit huis. De basis is voor mij 1 kleur, de rest van wit tot zwart en alleen een houtkleurtje op de vloer. Eén kamer is wel roze (zelfde kleur als tuc met een pure roze kleur voor de helft). Maar doordat de meubels wit zijn en de raambekleding zilver oogt het toch rustig.

Deel Deze Pagina